2023-12-18, 16:49
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddevilsmom
Hur ska hyran kunna betalas om Bumbi spelar upp all sin inkomst? Som jag redan skrev i tråden tidigare så hade bumbi ett hemligt konto dit hennes OFpengar fördes över i hemlighet som hon sen spelade upp och köpte chips för. Men så nu får emelie hantera sina pengar och föra över till förvaltate? Vräkning är inom räckhåll. Bra jobbat!

Ja Emelie sa i en live igår: ”Jag bestämmer själv hur mycket av min lön jag får behålla och hur mycket jag för över till förvaltaren”.
2023-12-18, 16:55
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Det är tystnadsplikt och sekretess, så de gör precis som de ska gällande mailen.

EB. hade varit vräkt för väldigt längesedan om ingenting med vården/kommunen fungerade. Just saying.
Det är ändå någonting som "fungerar" där.

Så du menar att det fungerar när hon får härja fritt? Mordhota till höger och vänster? Utnyttja systemet? Lura staten på pengar? Lura sin förvaltare så grovt så även denna begår ett pissigt jobb? Jag vet inte vad din definition av ”fungera” är men det är inte min i alla fall.

Och ang. mejlen, självklart fattar väl jag att det finns sekretess. Vilken trött kommentar. Men vissa som mejlat in har fått rätt av uppkäftiga och otrevliga svar från ÖF trots sakliga och trevliga mejl.
2023-12-18, 17:42
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Så du menar att det fungerar när hon får härja fritt? Mordhota till höger och vänster? Utnyttja systemet? Lura staten på pengar? Lura sin förvaltare så grovt så även denna begår ett pissigt jobb? Jag vet inte vad din definition av ”fungera” är men det är inte min i alla fall.

Och ang. mejlen, självklart fattar väl jag att det finns sekretess. Vilken trött kommentar. Men vissa som mejlat in har fått rätt av uppkäftiga och otrevliga svar från ÖF trots sakliga och trevliga mejl.

Nej, utan jag menar det jag skrev.
2023-12-18, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Bra. Skvallermejl från Flashbacktroll ska bemötas med hån och förakt.
2023-12-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg

Folk kommer skita i tokan och sådana som du kan ta över ansvaret för henne, när hon blir vräkt för att hyran inte kommer in och hon stör sina stackars grannar.
2023-12-18, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Folk kommer skita i tokan och sådana som du kan ta över ansvaret för henne, när hon blir vräkt för att hyran inte kommer in och hon stör sina stackars grannar.
På vilket sätt drabbas du personligen av hennes liv och leverne? Du är heller inte hennes granne så varför bryr du dig om dem?
2023-12-18, 18:18
Medlem
Citat:
På vilket sätt drabbas du personligen av hennes liv och leverne? Du är heller inte hennes granne så varför bryr du dig om dem?

Eftersom det mitt i allt är tragiskt att hon inte får den hjälp och stöd samhället ska ge henne.

Nu vet inte jag hur gammal Bumbis mamma var när hon hamnade på hem, men till slut när människor med dessa diagnoser inte längre går att ha ut i samhälet.
Bumbis mentala hälsa har försämrats enormt mycket den senaste tiden, hon gapar och skriker på på kvällarna och nätterna.
Till slut kommer Bumbi bli vräkt och hon inser verkligen inte allvaret i det.

Hade överförmyndarnämnden gjort sitt jobb så hade de gett Bumbi det stöd och hjälp hon så väl behöver.

Folk på flashback är ju upprörda över Bumbis beteende. Hon gapar och skriker, hon hotar folk och ber följare om hjälp.

En vacker dag komner någon tappa det på Bumbi och stå utanför hennes ytterdörr och Bumbi får stå för det hon sagt
2023-12-18, 18:20
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:

Skvallermejl? Hejsan hoppsan, du har inte hängt i tråden länge va? Om jag skickar in något far jag aldrig med osanningar utan bifogar givetvis bevis på allting och skriver sakligt. Jag är väl inte helt galen heller.
2023-12-18, 18:48
Medlem
Citat:
Om folk hade slutat att trolla med henne, slutat ringa störningsjouren, slutat att titta på hennes lives och följa hennes sociala medier och trigga hennes galenskap så hade problemet garanterat varit mindre. Det där bullshitandet om att "Flashbackarna bryr sig" är ren lögn. Flashbackarna bryr sig inte ett skit. Det här forumet är fyllt av sociopater som helst skulle vilja se henne hemlös och dinglande i snaran i något vindsförråd. Det är så folk fungerar. Och du är en av dem.

Överförmyndarens jobb är inte ditt ansvar. Emelies liv är inte ditt liv. Om hennes grannar blir störda om nätterna är det inte du som behöver ligga vaken. Anledningen till varför du är en del av den här tråden är en annan. Bara erkänn att du njuter inombords av att vara en del av ett anonymt drev mot en människa, ett drev vars syfte är att förstöra eller i värsta fall beröva Emelie hennes liv. Så ärlig kan du väl ändå vara?

Du vet knappast om jag har någon släkting i den trappuppgången och därför vet precis hur Bumbi håller på och väcker de grannar som lyckats somna när Bumbi får sina utbrott.

Så antingen får Ängelholmshem ge de grannar som Bumbi stör hyresrabatt.
Du kan inte på fullt allvar att de andra 25 personerna som bor i samma uppgång, ska behöva anpassa sig efter EN enda person som stör de andra.

Nu verkar du vara en person som förstår henne och vill stödja henne.
Du stödjer inte genom att elda på oss flashbackare och försvara en egenkär narcissistisk och även (som Bumbi läste upp) utvecklingsstörd, även om det det nu för tiden heter intellektuell funktionsnedsättning nu för tiden.
Bumbi FÖRSTÅR INTE så empatiska människor borde ställa upp personligen för henne, så jäkla lätt att slå sig för bröstet och anse Bumbi bara ska ha stöd och omtanke.
Om du menar det minsta med dina ord om Bumbi, så HJÄLP HENNE, annars kan du ju krypa upp i någon av hennes galna lives och berätta att du gillar henne och att du väldigt gärna vill fira jul med henne.

Gör något för henne, i stället för bara snacka skit
2023-12-18, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Du vet knappast om jag har någon släkting i den trappuppgången och därför vet precis hur Bumbi håller på och väcker de grannar som lyckats somna när Bumbi får sina utbrott.

Så antingen får Ängelholmshem ge de grannar som Bumbi stör hyresrabatt.
Du kan inte på fullt allvar att de andra 25 personerna som bor i samma uppgång, ska behöva anpassa sig efter EN enda person som stör de andra.

Nu verkar du vara en person som förstår henne och vill stödja henne.
Du stödjer inte genom att elda på oss flashbackare och försvara en egenkär narcissistisk och även (som Bumbi läste upp) utvecklingsstörd, även om det det nu för tiden heter intellektuell funktionsnedsättning nu för tiden.
Bumbi FÖRSTÅR INTE så empatiska människor borde ställa upp personligen för henne, så jäkla lätt att slå sig för bröstet och anse Bumbi bara ska ha stöd och omtanke.
Om du menar det minsta med dina ord om Bumbi, så HJÄLP HENNE, annars kan du ju krypa upp i någon av hennes galna lives och berätta att du gillar henne och att du väldigt gärna vill fira jul med henne.

Gör något för henne, i stället för bara snacka skit
Nej, du känner naturligtvis ingen i hennes trappuppgång. Istället är du en av alla dessa hatare som roar er med att anonymt trakassera en random stolle på nätet.

Emelie behöver hjälp. Det är hennes anhörigas ansvar att se till att hon får det. Inte ditt. Inte Flashbackarnas. Ni är bara störningsmoment som gör allting värre och ni kommer undan med att anonymt sätta käppar i hjulen för henne så därför fortsätter ni. Och det gäller inte bara Emelie. Hela det här Youtube-delforumet är en sambandscentral för drev mot i stort sett alla som har en Youtubekanal. I stort sett varenda jävel på den svenska delen av tuben har en egen tråd här på Flashback och i var och en av de här trådarna sitter en handfull troll och ljuger och skickar orosanmälningar till myndigheter, arbetsgivare, hyresvärdar och så vidare. År ut och år in. Det är inte friskt.

Personligen varken hjälper eller stjälper jag Emelie. Jag blandar mig helt enkelt inte i hennes liv. Jag tittar inte på hennes lives. Om alla hade gjort som jag så hade hon slutat att triggas i negativ riktning. Att Emelie mår enormt mycket sämre nu jämfört med för ett par år sedan beror på att sociopater som du har suttit och triggat henne nätterna igenom i hennes svamliga lives, swishat pengar till henne som triggar hennes spelmissbruk, uppmanat henne att göra idiotiska saker bara "for the lulz" osv. Det är till stor del den här tråden och sådana som du som bär ansvaret för att Emelie mår dåligt. Hade hon lämnats ifred i sin bubbla så hade hon inte levt rövare om nätterna eller drivits i armarna på slödder som utnyttjar henne med löften om pengar och tabletter. Det är sådana som du som bär det ansvaret.
2023-12-18, 19:41
Medlem
RyggradslosIndivids avatar
Att åbäket sitter i sin tragiska instastory och tigger swish och påpekar hur dåligt liv hon har med förvaltare… Jag hoppas för allt i världen att inte en jävel öppnar upp sin plånbok för det där kräket, hon har med största sannolikhet spelat bort massa pengar idag så folk som går på den här mytomanens historier kan verkligen inte ha alla hästar hemma heller….
2023-12-18, 19:47
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyggradslosIndivid
Att åbäket sitter i sin tragiska instastory och tigger swish och påpekar hur dåligt liv hon har med förvaltare… Jag hoppas för allt i världen att inte en jävel öppnar upp sin plånbok för det där kräket, hon har med största sannolikhet spelat bort massa pengar idag så folk som går på den här mytomanens historier kan verkligen inte ha alla hästar hemma heller….

Ena dagen bestämmer hon hur mycket pengar hon får - andra dagen får hon så lite pengar av förvaltaren. Det är sjukligt hennes mytomani.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in