2023-12-18, 14:16
Avslutad
Citat:
Confirmed casualties
Numbers Time period Source
Ukrainian civilians 9,701 killed, 17,748 wounded 24 Feb 2022 – 24 September 2023 United Nations (OHCHR)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_invasion_of_Ukraine#Casualties

Då Ukraina har ca 40 Miljoner invånare och detta rör 2 år av krig så betyder det att:

12 civila per 100'000 dör Ukraina om året till följd av kriget.

Betänk att detta är ALLA former av dödsfall med koppling till kriget. Inte specifikt folk som just skjuts eller dylikt.

Samtidigt blir ungefär 60 personer om året ihjälskjutna till följd av kriget mellan gäng i områden på polisens lista över utsatta områden per år.

Då det bor ungefär 500'000 personer i dessa områden så ger det:

12 döda per 100'000 invånare om året.

De Ukrainare som flyr från Ukraina till Sverige hamnar oftast i dessa utsatta områden.

Samtidigt skänker Sverige enorma summor till kriget i Ukraina. Men lägger i princip inget på att fixa gängkriget i Sverige.

Kan någon vänstermupp ta på sig att du förklara mig och tala om hur logisk och god den här politiken är och varför jag är dum i huvudet som inte förstår den förda migrationspolitik ens välsignelse?

För jag fattar inte.
2023-12-18, 14:27
Medlem
Mr.Jordklots avatar
Du borde kanske:
1) Inte jämföra döda civila i ukraina mot döda gängmedlemmar i sverige. Utan snarare civila mot civila och soldater mot adidas-krigare.
2) Om du skall basera dina siffror på utsatta områden i sverige borde du göra det samma i Ukraina.

Men vad vet jag. Tycker man om dra slutsatser på helt felaktiga grunder så kanske det är rätt väg att gå.
2023-12-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki

Då Ukraina har ca 40 Miljoner invånare och detta rör 2 år av krig så betyder det att:

Betänk att detta är ALLA former av dödsfall med koppling till kriget. Inte specifikt folk som just skjuts eller dylikt.

Samtidigt blir ungefär 60 personer om året ihjälskjutna till följd av kriget mellan gäng i områden på polisens lista över utsatta områden per år.

De Ukrainare som flyr från Ukraina till Sverige hamnar oftast i dessa utsatta områden.

Samtidigt skänker Sverige enorma summor till kriget i Ukraina. Men lägger i princip inget på att fixa gängkriget i Sverige.

Kan någon vänstermupp ta på sig att du förklara mig och tala om hur logisk och god den här politiken är och varför jag är dum i huvudet som inte förstår den förda migrationspolitik ens välsignelse?

För jag fattar inte.
Visavi?
2023-12-18, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jordklot
Du borde kanske:
1) Inte jämföra döda civila i ukraina mot döda gängmedlemmar i sverige. Utan snarare civila mot civila och soldater mot adidas-krigare.
2) Om du skall basera dina siffror på utsatta områden i sverige borde du göra det samma i Ukraina.

Men vad vet jag. Tycker man om dra slutsatser på helt felaktiga grunder så kanske det är rätt väg att gå.

1) det är barnen till de boende som blir dessa krigare.
2) om det finns värre områden i Ukraina så finns det också bättre för att medel ska kunna bli 12 på 100'000. Det finns i så fall områden i Ukraina som är säkrare än Järva. Varför flyr inte Ukrainarna dit i så fall?
2023-12-18, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Visavi?

Betyder samma som engelskans versus.

Lär dig googla betydelser av ord.
2023-12-18, 16:08
Medlem
Citat:
Betyder samma som engelskans versus.

Lär dig googla betydelser av ord.
Sluta skriv ord som ingen använder istället.
2023-12-18, 18:17
Medlem
Teus avatar
Citat:

För jag fattar inte.
Vi har väl skickat lite drygt 10 miljarder till Ukraina om vi även räknar in värdet på den utrustning vi skickat. Polisen har en budget på strax över 40 miljarder. Lägg till Tullverket, Kustbevakningen och andra myndigheter som ägnar sig åt brottsbekämpning så kommer du snabbt inse att ditt utspel om att vi lägger ner mer pengar på att stötta Ukraina än vad vi gör på brottsbekämpning är inget annat än genomkorkat. Vidare skickar vi stöd till Ukraina därför alla inser att Adolf Putin aldrig stannat vid Ukraina om han inte fått spö i Ukraina.
Senast redigerad av Teu 2023-12-18 kl. 18:22.
2023-12-19, 23:59
Moderator
Maviels avatar
Diskussion antagligen lämpligare i annat forum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in