Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Du har rätt. Fokus bör ligga på NA och Soo Shim.
Hann aldrig läsa vad Jonas la ut på fb igår, någonting om att stämma Aftonbladet för förtal hörde jag, men han har raderat det nu. Någon som hann läsa?
”Jag vill rikta ett stort tack till Elin Johansson och hennes närmaste, för att de nu går ut och berättar att det är de som ligger bakom kritiken mot föreningen Soo Shim.
Precis som jag tidigare sa i somras är det alltså TKD:s grundare och huvudtränare, aktiva och närmsta vänner som sedan starten hör av sig till våra samarbetspartners och som trycker på för att kritisera oss. Vissa trodde inte på mig, men nu har ni det från dem själva.
Nu blir den stora frågan till framtiden vad som är sanning, bägge sidor av ett mynt, eller i värsta fall ren skär och lögn. Det tar vi från och med nu.
Nu vet iallafall alla var konflikten egentligen ligger, inte bara vi. Vi har vetat det här jämt, men inte allmänheten. Enda sedan styrelsen sa nej till ekonomi inför en tredje OS-satsning, Johansson hoppade av föreningen och startade sin nya klubb, har den här kritiken kommit mot oss.
Jag kallar på ärlig granskning av det, från de sorgligt nog sällsynta journalister som är ärligt intresserade av det.
/Jonas Lundström
PS. Maxstraffet för grovt förtal är två års fängelse, låt oss vara noggranna med orden när det gäller privatpersoner som inte själva vill gå ut med eget namn.”
Förstår att han tog bort det….