2023-12-09, 10:22
Medlem
luomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Kommunen "ser över anställningen". Vad tror du själv syftet med detta är?

Jag har inte kommenterat något om att de ”ser över anställningen”. Jag kommenterade att det är logiskt att bli avstängd i den här situationen. Du får gärna diskutera det uttalandet men jag är inte rätt person att göra det med då jag inte sagt något om det.
Citera
2023-12-09, 10:25
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luomi
Jag har inte kommenterat något om att de ”ser över anställningen”. Jag kommenterade att det är logiskt att bli avstängd i den här situationen. Du får gärna diskutera det uttalandet men jag är inte rätt person att göra det med då jag inte sagt något om det.

Det är som att säga att det inte är så farligt att någon blivit dömd till döden för han inte blivit dödad än.
Citera
2023-12-09, 10:28
Medlem
luomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Det är som att säga att det inte är så farligt att någon blivit dömd till döden för han inte blivit dödad än.

HAHA du kan ju inte vara seriös? Okej, nu orkar jag inte svara mer.

Jag bryr mig inte så mycket om den här mannen att jag vill diskutera något jag inte sagt med någon som inte kan läsa.
Citera
2023-12-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luomi

Precis du har helt rätt, en del läser det de vill och tolkar hur andra skriver precis som de vill .

Det är inte säkert att det är ordet avstängd som skall användas i detta fallet heller, jag vet inte om det är denna M L Bergkvist som har använt sig utav ordet avstängd vid sin intervju med media.
Tjörnmannen kan helt enkelt vara arbetsbefriad med bibehållen lön tills denna storm har lagt sig.
Det kan också vara så att han har förhandlat sig fram till detta själv via sitt fack.
Citera
2023-12-10, 17:53
Medlem
Bertil.Lundins avatar
Apropå den försvunna värdegrunden...

En offentlig kommungemensam värdegrund ser i stort sett likadan ut oavsett kommun. Orsaken är att det är några få konsultfirmor som hjälper till med de väldigt stora och arbetskrävande grupparbetena...

Citat:
Vi ska bemöta alla människor med öppenhet och respekt.

Vår verksamhet utgår från samhällsuppdraget och bästa möjliga service till kommuninvånarna.

Varje människa är en unik person med rättigheter och skyldigheter, oavsett ålder, kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, politisk och religiös åskådning, funktionsvariation eller sexuell läggning.

Jag har svårt att tro att det var en sådan vanlig värdegrund som "Den svenske vite mannen" bröt mot "på alla sätt". Dessutom har Tjörns kommun inte en offentlig kommungemensam värdegrund.

Men ingenting utesluter att det finns en hemlig värdegrund. En värdegrund som bara de i de allra högsta graderna känner till, dvs Centrala krisledningsorganisationens medlemmar. Jämför med hur Muslimska Brödraskapet och Scientologikyrkan är uppbyggt.

Det skulle i så fall betyda att informationschefen Eva-Karin Ohlsson och chefen för samhällsbyggnadsförvaltningen Marie Louise Bergqvist inte for med osanning när de beskyllde "Den svenske vite mannen" för:

Citat:
Medarbetarens agerande är förkastligt och helt oacceptabelt och strider mot kommunens värdegrund på alla sätt. Tjörns kommun tar starkt avstånd från allt våld och all rasism.

Medarbetaren är avstängd från sitt arbete under tiden som utredning pågår.

Vi kan på goda grunder anta att den hemliga värdegrunden har följande innehåll:

Citat:
Alla människor är lika mycket värda.

Men kvinnor är mer värda.

Muslimer är extra mycket värda.

Vita svenska män är inte lika mycket värda.

Jag är övertygad om att "könsöverskridande identitet" eller "uttryck för sexuell läggning" inte ingår i den hemliga värdegrunden, eftersom det strider mot juntaledaren Shujaat Noormohameds värdegrund.
Citera
2023-12-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Lundin
Tydligen har Tjörns kommun ingen kommunikationschef längre...

Då återstår den andra hypotesen -- Centrala krisledningsorganisationen!

På goda grunder kan vi anta att den består av dessa tjänstemän förstärkta med propaganda- och HR-cheferna:

https://www.tjorn.se/kommun-och-politik/press-och-kommunikationskanaler/pressbilder

Centrala krisledningsorganisationen består alltså av en junta med 8 starka kvinnor och en inkvoterad husmuslim:

Kod:
Eva-Karin Ohlsson - Informationschef
Sara Alfredsson - HR-chef

Evike Sandor - Kommundirektör
Marie Louise Bergqvist - Chef samhällsbyggnads-förvaltningen
Lena Eriksson - Chef barn- och utbildningsförvaltningen
Emma Brattgård - Chef kultur- och fritids-förvaltningen
Solbritt Törnqvist - vd Tjörns Måltids AB
Janina Liljekvist - vd Tjörns Hamnar AB

Shujaat Noormohamed - Chef socialförvaltningen

Vad som är förvånande är att Sveriges mest jämställda kommun (*) kan kasta en arbetskamrat till de muslimska vargarna. Eller kanske inte...

Vad kan gå fel i deras "värdegrund"?

Obs! Samtliga ovanstående behöver nödvändigtvis inte vara genuint onda. Det räcker med några få. Resten är troligen inte ondare än kvinnliga höga kommunala chefer i allmänhet. Jämför med vad som hände med ungdomarna på ön i "Flugornas herre". Det är ett härligt dopaminrus att vara ond i grupp. Även för feminister...

(*)
Hade det inte varit för husmuslimen hade det varit 100% jämställt.
Herregud. Tänk om något skulle hända och dagisfröknarna skulle styra upp saken Man kan inte annat än skratta åt hur det ser ut ute i kommunerna. Inte direkt kalla kriget nivå på organisationerna längre.
Citera
2023-12-14, 23:35
Medlem
Bertil.Lundins avatar
Lite nya nyheter:

https://www.sttidningen.se/nyheter/tjorn/tjorns-kommun-polisanmaler-arga-mejl-efter-uppmarksammad-video.156014e9-98a0-4b0e-83fa-c39e23fa4b01

Citat:
Tjörns kommun polisanmäler arga mejl efter uppmärksammad video

Efter händelsen där en anställd figurerade i en uppmärksammad video har Tjörns kommun valt att stänga sidan med tjänstepersonernas direktnummer på kommunens hemsida.

– Vi såg att vi hade en lite för stor öppenhet till skillnad från andra kommuner, säger förvaltningschef Marie-Louise Bergqvist.

Marie-Louise Bergqvist är den ökända tjänstekvinnan som hängde ut sin underlydande arbetskamrat till de islamistiska vargarna på det här viset:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anstalld-pa-tjorns-kommun-avstangd-efter-klipp-pa-sociala--ddr4ub

Glöm aldrig det Tjörnbor! Det är dags att ni börjar skrika glåpord efter Marie-Louise när ni ser henne ute på Tjörn...
Citera
2023-12-15, 13:04
Medlem
Bertil.Lundins avatar
Juntans agerande på Tjörn ger en inblick i det framtida multikulturella feministiska paradiset Sverige. Tjörns kommun är bara ett dussin år före de flesta andra kommuner. Det är ingen vacker bild.

Det finns en spännande gruppdynamik i Tjörns kommuns junta Centrala krisledningsorganisation:

För det första har vi juntaledaren Shujaat "Superman" Noormohamed: Islamist (*), militärt utbildad ledarskapsexpert, utbildad toppledare och psykoterapeut. Superman är en vacker och genomklok och lagom tjock man i sina bästa år, som är världens bästa på allt, speciellt världens bästa chef. Möjligen har han en något svajig moralisk kompass. (**)

För det andra har vi en grupp på åtta starka kvinnor.

En intressant frågeställning är hur Centrala krisledningsorganisationen hade agerat om deras arbetskamrat som "agerade" i Göteborg hade sett ut som:

* Billy Butt?

* Ayaan Hirsi Ali?

* Leif Pagrotsky? (***)

Hade juntan fortfarande bedömt "agerandet vara förkastligt och helt oacceptabelt och strida mot kommunens värdegrund på alla sätt"?

Jag tror faktiskt inte det...

(*)
En av alla Supermans döttrar har en egen tråd:

(FB) Jag förtrycks av normer samhället tvingar på mig

(**)
Det har även Superman:

(FB) Shujaat Noormohamed myglande Ludvikapolitiker

Jag återkommer beträffande Superman Noormohameds makalösa arbetskapacitet och långpendlande från den islamistiska enklaven Kronogården till Ludvika. Supermans chef i Ludvika, en något naiv sossepamp, fick sluta efter det att Superman inte fick sparken.

I väntan på återkomsten, kan man roa sig med att analysera Supermans personlighet och arbetsmoral här:

https://www.falukuriren.se/sok?query=noormohamed
Citat:
"Lex Noormohamed" för 100 chefer
...
Pendlingsavstånd avgörande faktor i valet av ny toppchef
...
Kommunalrådet: "Det är ofattbart"
...
Nu betalar Tjörn kursen
...
"Shujaat fick inte sparken"
...
...

(***)
Man kan tänka sig att åtminstone en juntamedlem verkligen hatar män som ser ut som Paggan. Men samtidigt...
Citera
2023-12-15, 13:12
Bannlyst
Citat:
Juntans agerande på Tjörn ger en inblick i det framtida multikulturella feministiska paradiset Sverige. Tjörns kommun är bara ett dussin år före de flesta andra kommuner. Det är ingen vacker bild.

Det finns en spännande gruppdynamik i Tjörns kommuns junta Centrala krisledningsorganisation:

För det första har vi juntaledaren Shujaat "Superman" Noormohamed: Islamist (*), militärt utbildad ledarskapsexpert, utbildad toppledare och psykoterapeut. Superman är en vacker och genomklok och lagom tjock man i sina bästa år, som är världens bästa på allt, speciellt världens bästa chef. Möjligen har han en något svajig moralisk kompass. (**)

För det andra har vi en grupp på åtta starka kvinnor.

En intressant frågeställning är hur Centrala krisledningsorganisationen hade agerat om deras arbetskamrat som "agerade" i Göteborg hade sett ut som:

* Billy Butt?

* Ayaan Hirsi Ali?

* Leif Pagrotsky? (***)

Hade juntan fortfarande bedömt "agerandet vara förkastligt och helt oacceptabelt och strida mot kommunens värdegrund på alla sätt"?

Jag tror faktiskt inte det...

(*)
En av alla Supermans döttrar har en egen tråd:

(FB) Jag förtrycks av normer samhället tvingar på mig

(**)
Det har även Superman:

(FB) Shujaat Noormohamed myglande Ludvikapolitiker

Jag återkommer beträffande Superman Noormohameds makalösa arbetskapacitet och långpendlande från den islamistiska enklaven Kronogården till Ludvika. Supermans chef i Ludvika, en något naiv sossepamp, fick sluta efter det att Superman inte fick sparken.

I väntan på återkomsten, kan man roa sig med att analysera Supermans personlighet och arbetsmoral här:

https://www.falukuriren.se/sok?query=noormohamed

(***)
Man kan tänka sig att åtminstone en juntamedlem verkligen hatar män som ser ut som Paggan. Men samtidigt...

Jag vill se bevis på att den där ens tagit i islam med tång, det närmaste jag fann är en suspekt artikel i GP där han tydliggör deras agenda med att sätta kvinnor i chefsposition

Citat:
Shujaat Noormohamed påpekar att han ställer högre krav på en inhyrd chef än på en fast anställd.

– Hon kan ägna sig bara åt Lilldalshemmet, en anställd chef måste lägga tid på att vara med i ledningsgrupper och annat. Det blir dyrare men det var nog det bästa vi kunde göra i den här situationen, säger Shuujat Noormohamed.

socialchefen inledas inom kort. https://www.gp.se/nyheter/västsverige/dyr-konsult-ska-klara-krisen.e9635ad4-d00e-48bc-881e-66b0433011f4
Citera
2023-12-15, 13:27
Medlem
Bertil.Lundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
Jag vill se bevis på att den där ens tagit i islam med tång, det närmaste jag fann är en suspekt artikel i GP där han tydliggör deras agenda med att sätta kvinnor i chefsposition

Du kan ha en poäng... Pakistanarna i Göteborg räknas inte som muslimer av de riktiga muslimerna i Pakistan och Göteborg. Det är därför de har tvingats fly till Sverige. Och det är därför de har en egen moské i Högsbohöjd.

Du kan vidare fundera på varför Superman Noormohamed bor kvar i den islamistiska enklaven Kronogården istället för att flytta till Skärhamn. Det är ju trots allt minst en timmes bilkörning enkel väg.
Citera
2023-12-16, 14:33
Medlem
Bertil.Lundins avatar
Citat:
Marie-Louise Bergqvist är den ökända tjänstekvinnan som hängde ut sin underlydande arbetskamrat till de islamistiska vargarna på det här viset:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anstalld-pa-tjorns-kommun-avstangd-efter-klipp-pa-sociala--ddr4ub

Glöm aldrig det Tjörnbor! Det är dags att ni börjar skrika glåpord efter Marie-Louise när ni ser henne ute på Tjörn...

Eller så kan ni ringa Marie-Louise på hennes tjänstetelefon...

Apropå Marie-Louise och utredningen beträffande huruvida "Den svenske vite mannen" skall avskedas pga att Marie-Louise krackelerade när hon blev utpekad som rasist av utländska islamistiska agenter:

Är det någon som vet om det är Marie-Louise personligen som är förhörsledare?

Eller har hon hyrt in ett team med förhörsexperter?
Citera
2023-12-17, 13:56
Medlem
Det finns två stycken Facebookgrupper "Vi som bor på Tjörn", i den ena utav dessa grupper ligger den filmen ute som den utsatta kvinnan har filmat, där det även framgår att hon vill ha hjälp med att identifierad mannen .
Det finns inga kommentarer eller liknande i någon utav grupperna , varför kan man ju undra, eller är det så att man helt enkel vill skydda Tjörnmannen så gott man kan, drevet kan ju anses vara för stort redan för denna händelse .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in