2023-12-17, 09:10
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ett "läckt" papper från Kreml förändrar naturligtvis ingenting, i verkligheten, där kriget pågår.
Det är bara att se till att den ryska katastrofen fortsätter som nu, gärna ökar.
Och att det fortsatta stödet från väst flödar vidare som nu, stabilt, omfattande och långsiktigt.
Den tolfte EU sanktionen kommer strax, Ryssland går på fälgarna och väst har redan från början stått eniga i sitt stöd till Ukraina, och så kommer det att förbli.
Den enda Bagdad Bob som finns i detta krig är Peskov, Putins dedinformationsminister. Möjligen en till, Lavrov, Putins utrikesmininster.
Jo det finns gott om Bagdad Bobs på "våran" sida också och du är nog den värsta i denna tråden.
Så se, kalla mig ett rysstroll nu för det är det enda du duger till när folk inte står bakom ditt önsketänkrunkande.
Citera
2023-12-17, 09:13
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Biden är mer besatt av kriget i Ukraina än Putin.
Nu får du allt förklara dig en smula....
Citera
2023-12-17, 09:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Menar du att Ryland skulle ha förstört krigsmateriel som lagrats i tex Polen?
-Inte särskilt troligt.
I så fall skulle detta innebära en krigshandling riktad direkt mot ett NATO-land, gissa om det skulle ta hus i helvete då.
Tror att han var ironisk.
Citera
2023-12-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jo det finns gott om Bagdad Bobs på "våran" sida också och du är nog den värsta i denna tråden.
Så se, kalla mig ett rysstroll nu för det är det enda du duger till när folk inte står bakom ditt önsketänkrunkande.

Vilket språk du använder.
Och så skall du uppmana mig..
"Det enda jag duger till.."
Jo, jo.
Följer förvånansvärt väl manus M som i Marionetterna, KGB metod sedan gammalt. Kommer i många schatteringar de där. Kan studeras i alla olika varianter i detta forum.
Citera
2023-12-17, 09:27
Medlem
Citat:

Det enda jag levererat i denna tråd är faktabaserade, kontrollerbara uppgifter.
Förstår att det stör dig.
"du är nog den värsta i denna tråden."
skriver du.
Jo, jo.
Citera
2023-12-17, 09:28
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Vilket språk du använder.
Och så skall du uppmana mig..
"Det enda jag duger till.."
Jo, jo.
Följer förvånansvärt väl manus M som i Marionetterna, KGB metod sedan gammalt. Kommer i många schatteringar de där. Kan studeras i alla olika varianter i detta forum.
Ja exakt där kom det, rysssympatisör-kortet, precis som jag skrev att du skulle spy ut dig.
Det är tur som fan att Kiev inte fattar sina beslut av puckon som du.
Härmed ser jag dig som ett rysstroll som springer Putins ärenden.
Jo, jo.
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-12-17 kl. 09:30.
Citera
2023-12-17, 09:36
Medlem
Citat:
Ja exakt där kom det, rysssympatisör-kortet, precis som jag skrev att du skulle spy ut dig.
Det är tur som fan att Kiev inte fattar sina beslut av puckon som du.
Härmed ser jag dig som ett rysstroll som springer Putins ärenden.
Jo, jo.

Fakta från verkligheten.
Från svensk militärbloggare.
Bättre väder och extrema bakre ryska förluster – bombning av flygbas i ryska Rostov

"Vad som förmodligen handlar om bättre väder ledde till extrema ryska bakre förluster under gårdagen, för första gången på några dagar. En flygbas i ryska Rostov Oblast ska anfallits av drönare, men det är okänt vad skadorna blev. Ukraina har nu serieproduktion av långräckviddiga drönare, eller egentligen kryssningsrobotar, då de knappast styrs i realtid hela vägen."

https://cornucopia.se/2023/12/uppdateras-battre-vader-och-extrema-bakre-ryska-forluster-bombning-av-flygbas-i-ryska-rostov/

De extrema ryska bakre förlusterna fortsätter. Logistiken är viktig att slå ut när Ukrainarna nu har de vapen som behövs för det. Väst har levererat väl.
Citera
2023-12-17, 09:37
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Tack för ett nyktert inlägg.
Klappar man inte händerna om hur ägda orcherna blir och snart är krossade för att dom förlorar några tusen tvångsrekryter om dagen från nån minoritet i Asien som Kreml inte ens bryr sig om samtidigt som det är ett faktum att stödet minskar så är man rysssympatisör.
Högst tröttsamt, deras propaganda är ju lika illa som ryssarnas...
Jag vill att det finns en röst här från människor som stödjer Ukraina som ser logiskt och ärligt på saker och ting och överlämnar skitsnacket till ryssen.
Hej 👋
Jag är likadan som du. Och håller med om att vi inte ska hålla på med skitsnack så som ryssråttorna gör.
Är pro-Ukraina men jag förstår att det ser mörkt ut för Ukraina.
Inget fel med att förstå allvaret i situationen, tvärtom.
Men jag hoppas och det är fortfarande möjligt att idioterna (republikanerna) i USA ändrar sig och godkänner mer militärt stöd till Ukraina.
Då ser det ju ljusare ut.
Men även övriga västländer behöver sluta vara så satans dumma i huvudet. De borde skicka mycket mer. Fast USA skulle egentligen ensamt kunna klara av Ryssland. Men man kan inte begära orimligt/orättvist mycket från USA.
Senast redigerad av ThinkRightly 2023-12-17 kl. 09:45.
Citera
2023-12-17, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Hej 👋
Jag är likadan som du. Och håller med om att vi inte ska hålla på med skitsnack så som ryssråttorna gör.
Är pro-Ukraina men jag förstår att det ser mörkt ut för Ukraina.
Inget fel med att förstå allvaret i situationen, tvärtom.
Men jag hoppas och det är fortfarande möjligt att idioterna (republikanerna) i USA ändrar sig och godkänner mer militärt stöd till Ukraina.
Då ser det ju ljusare ut.
Men även övriga västländer behöver sluta vara så satans dumma i huvudet. De borde skicka mycket mer. Fast USA skulle egentligen ensamt kunna klara av Ryssland. Men man kan inte begära orimligt mycket från USA.

Håller med dig! Man behöver stödja Ukraina mycket mer militärt. Låter man ryssen vinna så får den jäveln blodad tand och vi sitter med samma problem igen om 4-5 år.
Citera
2023-12-17, 09:45
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Bra siffror idag

The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 17.12.23 were approximately:

personnel / about 346070 (+1250) persons / persons,
tanks ‒ 5739 (+19) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 10692 (+25) units,
artillery systems – 8137 (+37) units,
RSZV / MLRS – 923 (+3) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 609 (+4) units,
aircraft – 324 (+0) units,
helicopters – 324 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 6278 (+40),
cruise missiles ‒ 1610 (+1),
ships / boats / warships / boats ‒ 22 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 10,766 (+56) units,
special equipment / special equipment ‒ 1194 (+4)

Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Putin måste vara helt sjuk i huvudet, daglig slakt av ryssar fortsätter. Kreml har tappat allt sunt förnuft. Väst måste gå all in och hjälpa Ukraina att kasta ut ryzzen, och det snabbt.
Citera
2023-12-17, 10:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Stämmer. De områdena satsar de ju så lite på även under normala omständigheter, så neddragningar är inte möjliga eftersom det då skulle innebära att det inte satsades en enda kopek på de sektorerna.

Just det. Det är där många går vilse. De tycker att 30% satsning på militären borde vara omöjligt. För det hade varit omöjligt i Sverige, där nästan halva GDP redan är offentlig sektor. Eller för den del i Sovjet, där offentliga sektorn ju var närmast 100%. Men i Ryssland är det en annan sak. Även Ukraina skulle kunna köra samma stil för den delen, men de har inte lika mycket naturtillgångar.
Citera
2023-12-17, 10:27
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Just det. Det är där många går vilse. De tycker att 30% satsning på militären borde vara omöjligt. För det hade varit omöjligt i Sverige, där nästan halva GDP redan är offentlig sektor. Eller för den del i Sovjet, där offentliga sektorn ju var närmast 100%. Men i Ryssland är det en annan sak. Även Ukraina skulle kunna köra samma stil för den delen, men de har inte lika mycket naturtillgångar.
Du är helt lost okunnig och förvirrad.
30-40% av deras budget till kriget innebär helt enkelt att dom måste dra in på allt annat, dina fantasier om Sverige och Sovjet är helt irrelevanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in