2023-12-16, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Är det rätt person?
En skrev tidigare i tråden att killen ska vara från Dorotea men den som du länkar till är från Vilhelmina och bor även där nu.

Ja, rimlig fråga, är det h@mpus från Bäsksele eller H@mpus från Dorotea?
Citera
2023-12-16, 16:14
Medlem
Citat:
Är det rätt person?
En skrev tidigare i tråden att killen ska vara från Dorotea men den som du länkar till är från Vilhelmina och bor även där nu.

Endast 5,5 mil mellan Dorotea och Vilhelmina
Citera
2023-12-16, 16:18
Medlem
Var det någon myr i närheten av Fäbodkullen eller Storrisberget?

Edit SVT:s reporter säger 1,5 mil nordväst om Solberg. Vilken sida länsgränsen?
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-12-16 kl. 16:38.
Citera
2023-12-16, 16:44
Medlem
Citat:
Är det rätt person?

https://www.facebook.com/hampus.jacobsson.716
Citera
2023-12-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Voffor tar man ut en tung grävmaskin på isen?

Skall man gräva under vatten gör man det när det inte är is o ställer grävmaskinen på en ponton
Läs tråden, han skulle inte gräva han skulle trampa vinterväg
Citera
2023-12-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Vet inte, men baserat på det jag hörde skulle jag säga: Ja

J@kobsson, 24 år gammal.

Är det H@mpus J@kobsson från Vilhelmina??
Citera
2023-12-16, 16:59
Medlem
tukkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jo men i Ö-vik gör de inte som i Stockholm. Då går det så här. De räknar med att isen ska hålla vilket inte är normalt i sthlm.

Ni stockholmare har förmodligen aldrig arbetat i skog och mark under vinterhalvåret.
För att få tjälen att gå ned i myren och därmed möjliggöra transport av tyngre maskiner så täcker man av snön från myren och trampar med någon form av maskin för att marken skall frysa till.

Vanligtvis börjar man med mindre enheter för att sedan ta ut grävmaskiner och liknande, vilket man kanske struntade i i detta fall.

Mina nära och kära som arbetar inom anlägg brukar trampa med fyrhjuling eller skoter först, sen mindre grävmaskin och sedan kan man ta ut större enheter.
Citera
2023-12-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wibbez
Är det H@mpus J@kobsson från Vilhelmina??

Nej, det är HJ från Dorotea.
Citera
2023-12-16, 17:26
Medlem
Slog han i huvudet och blev oförmögen att ta sig upp? Tycker annars att det borde varit ett lugnt förlopp.
Citera
2023-12-16, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tukkat
Ni stockholmare har förmodligen aldrig arbetat i skog och mark under vinterhalvåret.
För att få tjälen att gå ned i myren och därmed möjliggöra transport av tyngre maskiner så täcker man av snön från myren och trampar med någon form av maskin för att marken skall frysa till.

Vanligtvis börjar man med mindre enheter för att sedan ta ut grävmaskiner och liknande, vilket man kanske struntade i i detta fall.

Mina nära och kära som arbetar inom anlägg brukar trampa med fyrhjuling eller skoter först, sen mindre grävmaskin och sedan kan man ta ut större enheter.

Jag trodde att han hade gått genom isen på en sjö? Om han lyckades ha ihjäl sig på en myrjävel så är det ju än värre korkat. Darwin i så fall...

I Stockholm jobbar vi med pontoner, du vet nog inte vad det är för nåt men lite förenklat om du tänker dig en stor flotte som flyter med grävmaskinen uppepå? Vi kör inte ut på jävla isen med grävare vad fan skulle han ens göra för jobb? Örnsköldsvik - man hör ju på namnet att det är pannben som är i farten.
Citera
2023-12-16, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Slog han i huvudet och blev oförmögen att ta sig upp? Tycker annars att det borde varit ett lugnt förlopp.

Eftersom myrvatten är grumligt av naturen, jämför brun slush, och att man hittade honom cirka tre meter ifrån maskinen efter att man tagit upp en ny vak efter resultat på sonar. Så drar jag slutsatsen att han simmat åt fel håll och blivit fast under isen.
Citera
2023-12-16, 17:35
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jag trodde att han hade gått genom isen på en sjö? Om han lyckades ha ihjäl sig på en myrjävel så är det ju än värre korkat. Darwin i så fall...

I Stockholm jobbar vi med pontoner, du vet nog inte vad det är för nåt men lite förenklat om du tänker dig en stor flotte som flyter med grävmaskinen uppepå? Vi kör inte ut på jävla isen med grävare vad fan skulle han ens göra för jobb? Örnsköldsvik - man hör ju på namnet att det är pannben som är i farten.

Vilken jävla sorglig människa du är, du går in skriver massa skit, det är en ung människa som har gått bort när han försökte utföra sitt jobb.

Vare sig du trollar eller är allmän idiot, så är du bara tragisk. Alla fattar väl att du skriver skit, du har aldrig någonsin jobbat med grävare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in