2023-12-16, 10:32
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Jo men det känns lite grisigt av västvärlden att först hetsa och upprusta Ukraina till att fightas mot Ryssland och sen bara skära ner på stödpaketen och ta konsekvenserna själva.
När det handlar om demokratier så får ,man nog räkna md lite grus i maskineriet. Tror inte att väst har några planer på att ställa Ukraina på bar backe.
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
När raketerna briserar i Kiev så ska man säga att det är bara rysk propaganda och Potemkinkulisser då?
Nej, detta är kallas terrorangrepp, något som en angripare ägnar sig åt när alternativen börjar ta slut.
Citera
2023-12-16, 10:38
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Länge sen man såg dig i tråden nu. Kan du utveckla det där med diagrammen lite?

Varför håller du på att skriva till mig ?
Du blir ju pissenödig och orolig för det minsta lilla.

Stämmer.
Har inte funnits så mycket att diskutera som är nytt.
Ryssen behåller sin ockuperade områden. Ukraina försöker tappert på mindre områden.
Intar något litet , men tappar det lika fort. Alltså noll nytta.
Människor bara dör.

Jag gjorde en miss när jag kollade diagrammet. Men när det kommer till missar så ligger jag i lä i denna tråd. Men trots allt är Ukraina jävligt korrupt.

Men när vi ändå pratar missar kan du väl ta och utveckla din och många andras stora miss med att vi i väst vänder Ukraina ryggen!
Detta har jag hävdat hela tiden kommer ske.

De stackars Ukrainarna är lämnande åt ett hemskt öde.
Till ingen nytta.
Hade Ukraina fått skriva på fredsavtalet som de ville i starten på denna konflikt men som USA sätte stopp för hade allt detta hemska inte behövt ske.

Så plutten berätta hur du känner ?
Berätta om dina framtidsplaner för Ukraina ?
Citera
2023-12-16, 10:39
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag är inte enig i din analys.

Putin kommer säkert att skicka allt han kan till fronten, och mer än så. I tillägg sätter han hiskeliga 30 % utav budgeten till kriget, vilket visar att han menar dödligt allvar, första klass-deluxe, och inte skall underskattas ett kort andetag ens. Han är i krigsekonomi.

Dessa 30 % utav budgeten kommer att saknas på andra ställen i samhället och kommer att märkas, det är en akilleshäl. En rejäl en. Kan Putin hålla matpriserna i schack, hur går det med pensioner under inflation..etc.. Ett ytterst oskrivet blad, och då tar jag inte ens upp de förödande förluster man tagit.., och dess ev. inverkan på sörjande fruar eller mödrar. Putin måste köpa alla dessa missnöjda, på samma sätt som han måste köpa lojalitet ifrån Rosvgardia..

Han har ingen lätt sits, och det vet han själv. Därav "fullt ös" med 30 % till militären och försöka vinna detta.

Det stora misstaget utav Zelensky, är att han inte rockerar Putins drag, med att införa mobilisering och krigsekonomi.

Ekonomin är ett problem för Putin men frågan är om ryssarna hinner få det tillräckligt dåligt innan Ukraina måste till förhandlingsbordet.

Inga bidrag från varken USA eller EU blev det. Det räcker heller inte med bara EUs stöd i längden. Pengarna från USA måste in inom 1-2 månader, annars är det tack och hej.
Citera
2023-12-16, 10:40
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja hur känns det nu när allt som jag påstått faller in?
Känns det bra att hurrat fram 1 miljon döda vita soldater ?
Till vilken nytta ?
Detta gjorde Ryssen starkare.
Vi har en fruktansvärd fiende inte alls långt från våra gränser !

Hur länge tror du det är kvar till Ukraina får krypa till korset sm en total förlorare ?

SKÄMS PÅ DIG

Va svamlar du om?
Är ju underbart att se hur ryzzmupparna skjuts av en efter en.
Bara invänta ryzzens totala kollaps
Citera
2023-12-16, 10:41
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Misstänker att du inte kommer att svara på min tidigare post efter att du gjort bort dig så mycket. Att erkänna sina brister kräver manlighet som du troligen inte har.

Men nu när vi konstaterat att du har fel så kan du få lite lektyr att läsa i ämnet. Om du nu behärskar engelska vill säga.
https://www.wilsoncenter.org/blog-post/ukrainian-corruption-russian-corruption

Hej

Jag erkänner jag gjorde fel. Tittade inte så noga.
Vill du ha ett förlåt ?
Men är i gott sällskap i denna tråd med att ha fel någon gång.

Men nu ska vi komma till några av dina fel
Utgången av detta krig tex !
Att väst vänder Ukraina ryggen!
Hur känns detta?
Är du förvånad ?
Vad kommer detta sluta med ?
Citera
2023-12-16, 10:47
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Va svamlar du om?
Är ju underbart att se hur ryzzmupparna skjuts av en efter en.
Bara invänta ryzzens totala kollaps

Du ska få ett svar av mig.
Sen kan du via PM be mig om ursäkt för du är så jävla dåligt påläst.
Så ska jag fundera på din framtid.

Nej , det är Ukraina som just nu håller på att kollapsa.
Om du ändå trycker ner atonblades lögner långt ner i halsen på dig.
Kan du väl även passa på att läsa de stycken där höga aktiva militärer från bla USA helt öppet står och säger att Ryssen var en svårare nöt att knäcka än de trott... och även ta dig en funderare varför dom även säger så.... Nej du får ingen länk googla själv
Har man det färskt i minnet och den totala floppen på offensiven ihop med att väst har dragit ner leveranser med vapen NÅGOT enormt.
Ja då kanske vaginalketchup få hissen att gå ändå upp!
Citera
2023-12-16, 10:48
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Svenske prickskytten Johan offrade allt för att hjälpa Ukrainas militär i kriget mot Ryssland

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenske-prickskytten-johan-offrade-allt-for-att-hjalpa-ukrainas-militar-i-kriget-mot-ryssland--l3ub7 6

Hemma i Sverige väntade Johan Fredrikssons fru Linda och döttrarna på att han skulle komma hem.

Vilken otroligt smutsig människa. Åker iväg för att få lite spänning i sitt liv och lämnar fru och barn bakom sig. Åker iväg och dör och förstör totalt för sin fru och barn. Frivilligt. Vilket jävla stolpskott. Han fick det han förtjänade.

Han - eller hans änka får det bli nu - bör tilldelas försvarsmaktens förtjänst medalj i guld med svärd för sina insatser för Sveriges säkerhet. Ukraina kan säkert också tilldela honom någon medalj för sina insatser för freden.

En hjälte!
Citera
2023-12-16, 10:48
Medlem
Citat:
Hej

Jag erkänner jag gjorde fel. Tittade inte så noga.
Vill du ha ett förlåt ?
Men är i gott sällskap i denna tråd med att ha fel någon gång.

Men nu ska vi komma till några av dina fel
Utgången av detta krig tex !
Att väst vänder Ukraina ryggen!
Hur känns detta?
Är du förvånad ?
Vad kommer detta sluta med ?
Väst kommer inte vända Ukraina ryggen! du kan vara lugn, först skall bara Erdogan rundas vilket strax sker, sedan skall Biden runda republikanerna vilket också kommer att ske,, detta är bara sånt käbbel som pågår i demokratier,,,det funkar liksom inte som i ditt land..
Citera
2023-12-16, 10:50
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Du ska få ett svar av mig.
Sen kan du via PM be mig om ursäkt för du är så jävla dåligt påläst.
Så ska jag fundera på din framtid.

Nej , det är Ukraina som just nu håller på att kollapsa.
Om du ändå trycker ner atonblades lögner långt ner i halsen på dig.
Kan du väl även passa på att läsa de stycken där höga aktiva militärer från bla USA helt öppet står och säger att Ryssen var en svårare nöt att knäcka än de trott... och även ta dig en funderare varför dom även säger så.... Nej du får ingen länk googla själv
Har man det färskt i minnet och den totala floppen på offensiven ihop med att väst har dragit ner leveranser med vapen NÅGOT enormt.
Ja då kanske vaginalketchup få hissen att gå ändå upp!

Hahaha lycka till
Tjatandet från proryzzar om fredsförhandlingar talar sitt tydliga språk

Ska du än en gång ha fel? Trodde du lärt dig av alla tillfällen du skönt ut dig här.

Och nej käre proryzz västvärlden har inte vänt Ukraina ryggen
Sen att det och att ryzzland har vunnit är det nya manuset från Kreml som ska föras ut gör det inte sant

Tillåt mig att en en gång skratta åt dig.
Citera
2023-12-16, 10:56
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Väst kommer inte vända Ukraina ryggen! du kan vara lugn, först skall bara Erdogan rundas vilket strax sker, sedan skall Biden runda republikanerna vilket också kommer att ske,, detta är bara sånt käbbel som pågår i demokratier,,,det funkar liksom inte som i ditt land..
Jag hoppas du har rätt.
Käbbel i demokratier som du uttryckte det kan ju faktiskt vara det som blir Ukrainas fall om käbblet inte upphör.
Citera
2023-12-16, 11:04
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Hahaha lycka till
Tjatandet från proryzzar om fredsförhandlingar talar sitt tydliga språk

Ska du än en gång ha fel? Trodde du lärt dig av alla tillfällen du skönt ut dig här.

Och nej käre proryzz västvärlden har inte vänt Ukraina ryggen
Sen att det och att ryzzland har vunnit är det nya manuset från Kreml som ska föras ut gör det inte sant

Tillåt mig att en en gång skratta åt dig.

35-45% av Ukrainas befolkning vill byta fred mot territorium. Många av dem skulle dock nog hellre se Putin bli krossade av Nato i all sin makt. Men det är västvärlden inte så sugna på, i det avseendet har väst vänt Ukraina "ryggen". Inte så konstigt.

Vi får hoppas på något balanserat slut på denna historia, så det inte slutar som när talibanerna vann i Afghanistan.
Citera
2023-12-16, 11:08
Medlem
1) Det går mycket dåligt för Ryssland i det krig dom själva startade. Båda youtuberna "Reporting from Ukraine" och "Denys Davidov" kommer med optimistiska rapporter idag.

2) Kriget hade kunnat undvikas om de ryska ledarna lyssnat på dom västerländska ledare som varnade för att invasion inte löser något.

3) Vissa bombexplosioner i Marioupol igår var motståndrörelsens sätt att förvilla och man lyckades då avleda uppmärksamheten och spränga en bil med en högre rysk officerare. Detta finns att läsa om i "Ukrinform" och "Latest News" utlagt efter kl 10:00 denna morgon.

Officeren för till sjukhus, det är bättre att förbrytarna överlever om blir levande monument på hemmafronten. Det skall kosta att invadera och ockupera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in