Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Hamas är groteska as, det är ingen nyhet.
Hamas kom dock till makten genom Israels aktiva motarbetande mot andra politiska grupper i Gaza och samt banade vägen för Hamas styre. Hamas har inga fria val eller val alls för den delen så civila är i gapet på terrorstaten Israel och terrorgruppen Hamas och dom har inte haft något att säga till om vad som hände den 7:e oktober eller vad som händer idag.
Det har gått en lång tid sedan 7 oktober och de individer som du särskiljer som Hamas, är många till antalet, och de lyckas hålla sig gömda, med gisslan. Jag noterar en civilbefolkning som får varningar om vilka platser som kommer bombas, men trots det så är det folk som väljer att vara mänskliga sköldar med sina barn.
Jag noterar också att det saknas smarta tankar från dig, om frisläppande av gisslan och kapitulering. Att du inte fattat att det skulle lösa upp de flesta knutar, och gynna civilbefolkningen på Gaza är bestickande.
Du relativiserar och låtsas vara förfärad över den 7 oktober för att sprida din antisemitiska dynga. Det sättet du formulerar dig på, orden du använder och ditt lismande över civilbefolkningen på Gaza, är bara en hundvissla och en ny ingång till nazism och rasism som nu riktas initialt mot Israel.
Folket på Gaza har valt Hamas. Det var Israels fel. Deras barn har islamiserats, och nu ångrar de sig. Vilken bra story!
Jag kommer till slutsatsen att dessa Gazabor inte ska ha en egen stat då de inte kan ens sköta det väsentliga för egen del i vardagslivet. De är lättduperade och tar åt sig budskap om hat och terror. När bistånd kommer dem till del, kan de inte hantera det. De stjäl avloppsrör för att bygga raketer. Hur dumt är inte det? De släpper ut avlopp på sina stränder så att ingen kan bada i stanken.
När de kommer till andra länder blir det bidragsberoende, där islamism, kriminalitet, kaos, inbördeskrig, och rakettillverkning plågar omgivningen. Grannländerna skyr dem som pesten. De får inte ens en liten remsa i Sinai, som är glest befolkat, som ett temporärt flyktingboende. Vill du har dessa islamister från Gaza stönande om Palestine i en Moské nära dig?