2023-12-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hennes sneda fot borde ha korrigerats, om det berodde på skada vid födseln,
eller uppstod vid skadan hon fick senare, som växte fel ,efter benbrott som läkte fel,
så borde föräldrarna ha åtgärdat även detta.
Med rätt behandling, träning o kanske sjukgymnastik, så borde hon fått rätt hjälp.
Hennes sneda fot var något Z själv nämnde. Och hur det uppstått kanske har framkommit..
Inte var det något medfött eller som märkts på de kontroller på BVC de gick på för då skulle det funnits med i fupen att det varit prat om dettta
Citera
2023-12-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Där har vi helt olika åsikter. Han hade haft en fru tidigare så det var ju inte så att han inte kunde skaffa kvinnor. Jag tror hon var enormt trevlig mot både Daniel och hans barn i början, sedan började helvetet.
Om du inte tror han varit rädd för henne så läs SMS:en. De går bara att tolka på ett sätt, han gör precis allt hon säger och ber om ursäkt för alla fel hon tycker han gör.

Min åsikt är att hennes dagshumör/dagsform har bestämt hur det har sett ut hemma hos dem. Sedan får du givetvis tycka annorlunda.
Ok..Har läst. Gör inte samma bedömning. Sms:en avslöjar henne verkligen som en labil galning,precis så som du skriver. Det måste ha medfört obehag, men var han "rädd" på riktigt?.
Tolkar det mer som om han var tacksamt underdånig och ja, enormt kuvad. Hon hade ju makten att närsomhelst säga: jag har träffat en ny, du duger ej. Hon låtsas ju inte ens attraktion.

Att han haft en kvinna tidigare säger inget. Det är ju få kvinnor som tar sig n en sån här man. Att hon gjorde det betyder ju bara att båda två är så uppfuckade att fast hon tar kål på honom och han och hon på sina barn så passar det ihop i sin folie a deux. Det ger hans liv ngt slags sjuk mening tror jag, eftersom han saknar kärna.

Om han vore rädd för henne skulle han kunna säga det nu. Så brukar det heta också då man vill få sänkt straff. Att "hon/hen/han tvingade mig-jag vågade inte göra annat"..

Jag har svårt att tänka mig det. Tror bara han var sjukt hunsad och parat med sin gränslösa och sadistiska personlighet också lider av någon form av mindervärdeskomplex och underordnar sig om någon tillräckligt mycket hugger på honom. Han vet ju inte hur man beter sig runt kvinnor. Stirrar på dem är vad han gör..Dessutom sjukt oförmögen att verbalisera känslor och fåordig. En sådan man är det lätt att få makt över på olika sätt, för en kvinna som vill det.
Men det lär väl visa sig.

Vi får väl se, etc.
Citera
2023-12-14, 23:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadinside666
Jag undrade vart i fupen det står att de fört in föremål. Det du länkat och även understrukit handlar om något helt annat.
Jag var mer ute efter vilken sida i fupen det stod att mamman och pappan gjort det mot Z
Jag vet att slidan var kraftigt penetrerad av något, var det exakt står vet jag inte, går söka i FUP dock.
Citera
2023-12-14, 23:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Jag är inte helt insatt i fallet. Min hobbyanalys av bilderna. Mamman ser normal ut men saknar helt glöd i ögonen på vissa bilder. Kan va droger, psykiska problem eller bara livet. Pappan ler men det är något i ögonen som inte stämmer. Jag tycker det ser ut som en person som kämpar på för att hålla uppe fasaden fast allt bakom redan har rasat.

Båda ska straffas med tanke på skicket flickan var i. Men om jag ska gissa handlar det om psykisk ohälsa på mammans sida. Pappan har sen hållit ihop allt efter bästa förmåga men till sist sprack det.
Helt urusel slutsats.
Båda föräldrar är sadistiska psykopater!
Det finns faktiskt såna, tro det eller ej?
Dessa två visste att de var grymma mot Z och gillade när Z led. Finns en del föräldrar som gör onda ting mot sina egna barn, bara att googla.
Att utgå från sig själv är helt fel och enkelspårigt, ondska finns överallt!
Och all ondska är inte sjukdom som vissa här tycks tro, patetiskt värre!
Citera
2023-12-14, 23:48
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Helt rätt! Det har visat sig lite i ena halvan av kroppen vilken hon nu tränar upp. Hon har gjort oehörda framsteg under sommaren och är i fortsatt behov av fysisk träning. Hon höll på och lära sig simma i somras och ska ha börjat spela fotboll i höstas. Lek därtill att hon har fått rullskridskor av sina föräldrar så hon övar upp balansen också Hon skriver med både höger och vänster hand, det roliga är att med ena handen skriver hon baklänges.

Hennes nuvarande föräldrar är kanonbra och mamman säger att Z definitivt inte har en hjärnskada. Som du så bra uttrycker det så har en CP skada inget med intelligensen att göra. Hennes är dessutom så lindrig så att neurologen skulle normalt vänta med att sätta en sådan diagnos. Dock tror hon att det kan hjälpa Z så alla är medvetna om varför hon i början har vissa problem med att springa t ex.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Nu måste jag skriva något jag tänkt på ett tag. Ni har läst SMS:en mellan föräldrarna? Tror det var aktbilaga 200? Den mannen är rädd för sin fru inget snack om saken, som hon kör med honom! Jag börjar omvärdera hur deras tillvaro har sett ut.. Han är för sjutton som en strykrädd hund, jätterädd för sin fruga och hennes temprament.

Jag tror mer och mer att Jasmine har varit herre i huset och alla har dansat efter hennes pipa. Hon gnäller och beklagar sig och skäller ut gubben utan anledning. Jag fattar inte hur han har stått ut.
När han var på sjukhuset under natten och dagen med Z så anklagade hon honom för att sms med "Andersson" hans stora barn. Han fick svära på att han inte sms:ade med någon annan än henne.
Sedan var det hon som tvingade han att ta foto. När han sa att det inte var så lämpligt frågade hon om det kunde vara så jäv*a svårt? Förmodligen ville hon lägga upp foto på facebook med Z fullt med slangar så hon kunde få medlidande och en massa "stackars Z och stackar dig, hur mycket ska du orka egentligen"?
Han är väl inte så vidare trevlig heller, som jagar sina barn med kniv, inte vidare snällt det.
Citera
2023-12-14, 23:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det förhållandet är så ojämnt det kan bli. Sedan det att han lämnade iväg sina barn. Det var förvisso en vårdnadstvist och under de första åren hade han dem. MEN sedan tog de barnen för mycket tid från S och M och hon låtsas inför förhörsledarna att hon har kontakt med dem. I själva verket blir hon helt galen och han ö.h.t messar med dem. Hon visade nog sin trevliga sida 2-3 år sedan var det slut med det.

Absolut att det är en ynkedom att välja en kärring framför sina barn, så är det. Men jag är säker på att hon ställde ett ultimatum att han skulle skita i sina egna barn och istället adoptera M.
Något extremt humoristiskt mitt i denna tragiska soppan är att hon tvingade honom att gå en massa pappakurser för han var inte så bra pappa innan
Var väl pappan som sa upp bekantskapen med barnen? Sen var de väl barnen knappast sugna att träffa pappan, då han hade jagat dem med kniv?
Citera
2023-12-15, 00:38
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Ok..Har läst. Gör inte samma bedömning. Sms:en avslöjar henne verkligen som en labil galning,precis så som du skriver. Det måste ha medfört obehag, men var han "rädd" på riktigt?.
Tolkar det mer som om han var tacksamt underdånig och ja, enormt kuvad. Hon hade ju makten att närsomhelst säga: jag har träffat en ny, du duger ej. Hon låtsas ju inte ens attraktion.

Att han haft en kvinna tidigare säger inget. Det är ju få kvinnor som tar sig n en sån här man. Att hon gjorde det betyder ju bara att båda två är så uppfuckade att fast hon tar kål på honom och han och hon på sina barn så passar det ihop i sin folie a deux. Det ger hans liv ngt slags sjuk mening tror jag, eftersom han saknar kärna.

Om han vore rädd för henne skulle han kunna säga det nu. Så brukar det heta också då man vill få sänkt straff. Att "hon/hen/han tvingade mig-jag vågade inte göra annat"..

Jag har svårt att tänka mig det. Tror bara han var sjukt hunsad och parat med sin gränslösa och sadistiska personlighet också lider av någon form av mindervärdeskomplex och underordnar sig om någon tillräckligt mycket hugger på honom. Han vet ju inte hur man beter sig runt kvinnor. Stirrar på dem är vad han gör..Dessutom sjukt oförmögen att verbalisera känslor och fåordig. En sådan man är det lätt att få makt över på olika sätt, för en kvinna som vill det.
Men det lär väl visa sig.

Vi får väl se, etc.

Mycket av du skriver håller jag på ett sätt med om. Nu får vi tänka oss att hade Daniel varit en kvinna hade det pratats om normaliseringsprocessen. Det görs inte här p g a att han är man. Vi har en del hobbypsykologer på flashback som gärna använder detta som förklaring till det mesta. I ett fall användes det t.o.m om två tjejer som varit vänner i endast två år. De bodde inte ihop utan tjejen som ansågs utsatt för denna process bodde hemma hos föräldrarna. Jag delade inte deras åsikt i den frågan. Nog om det.

En sak är klar och det är att Jasmine är oehört manipulerande. Hon får omgivningen att verkligen tro på hennes ord. Ingen ifrågasätter henne. Dessutom är hon elak som f*n när ingen utomstående ser på. Så fort hon blir arg på ngt av sina barn säger hon att barnet är så likt D.
Daniel blir väldigt förvånad i sina förhör. Det är mycket han inte har vetat t ex hur Z skador har uppkommit. FHL säger vid några tillfällen "Om du inte gjort det, vem kan då vara skyldig" varpå han svarar "det kan man ju fråga sig". Det är en retorisk fråga och både FHL och D vet det. Trots det säger han inget..

Vi vet genom Z att det var Jasmine som hällde kokande vatten över henne, det var J som skadade hennes privata delar och det var J som bröt hennes arm. Det är fakta. Sedan finns det många andra frakturer som har kommit till på märkliga sätt.

Men om du tror att jag försvarar Daniel så tror du fel. Det jag menar är att det finns grader i helvetet och att inte söka sjukvård för hennes brännskador och frakturor är ett fruktansvärt brott. För självklart har han sett skadorna. Han säger själv att de inte söker vård för att de är rädda för orosanmälningar. Han har ju dessutom låst in och bundit henne osv...

Men varför sökte de vård denna gång? Det var ju en väldig tur, Z var ju nära döden. Men jag kan ändå inte låta bli att fundera...
Framför allt ångrar J att de gjorde det? Det får vi aldrig veta?
Citera
2023-12-15, 00:39
Medlem
Liletts avatar
FUP Aktbilaga 175 Daniel s.101

”Jag hade mina tre barn boende hos mig när jag träffade J. När vi flyttade ihop flyttade först den minsta, sen den stora, mellersta hade vi kvar i två år sen flyttade han.”

”Det var en tre års vårdnadstvist och slut sa jag upp vårdnaden om barnen. Det tärde på alla så det beslutet tog jag. Det beslutet var inte populärt hos mina föräldrar.”

Det här med att han hotade sin son med kniv var när han bodde själv med sonen. Då drack han en hel del med enl. den sonen.
Senast redigerad av Lilett 2023-12-15 kl. 01:09.
Citera
2023-12-15, 00:50
Medlem
Citat:
Mycket av du skriver håller jag på ett sätt med om. Nu får vi tänka oss att hade Daniel varit en kvinna hade det pratats om normaliseringsprocessen. Det görs inte här p g a att han är man. Vi har en del hobbypsykologer på flashback som gärna använder detta som förklaring till det mesta. I ett fall användes det t.o.m om två tjejer som varit vänner i endast två år. De bodde inte ihop utan tjejen som ansågs utsatt för denna process bodde hemma hos föräldrarna. Jag delade inte deras åsikt i den frågan. Nog om det.

En sak är klar och det är att Jasmine är oehört manipulerande. Hon får omgivningen att verkligen tro på hennes ord. Ingen ifrågasätter henne. Dessutom är hon elak som f*n när ingen utomstående ser på. Så fort hon blir arg på ngt av sina barn säger hon att barnet är så likt D.
Daniel blir väldigt förvånad i sina förhör. Det är mycket han inte har vetat t ex hur Z skador har uppkommit. FHL säger vid några tillfällen "Om du inte gjort det, vem kan då vara skyldig" varpå han svarar "det kan man ju fråga sig". Det är en retorisk fråga och både FHL och D vet det. Trots det säger han inget..

Vi vet genom Z att det var Jasmine som hällde kokande vatten över henne, det var J som skadade hennes privata delar och det var J som bröt hennes arm. Det är fakta. Sedan finns det många andra frakturer som har kommit till på märkliga sätt.

Men om du tror att jag försvarar Daniel så tror du fel. Det jag menar är att det finns grader i helvetet och att inte söka sjukvård för hennes brännskador och frakturor är ett fruktansvärt brott. För självklart har han sett skadorna. Han säger själv att de inte söker vård för att de är rädda för orosanmälningar. Han har ju dessutom låst in och bundit henne osv...

Men varför sökte de vård denna gång? Det var ju en väldig tur, Z var ju nära döden. Men jag kan ändå inte låta bli att fundera...
Framför allt ångrar J att de gjorde det? Det får vi aldrig veta?

Tolkar det absolut inte som att du försvarar honom..
Vi ser ju saker olika här och det är därför det blir diskussion.
Något ska vi ha att dividera kring.
Hoppas bilden av dessa extrema människor blir mer tydliggjorda vad det lider.
Eller så finns där inte så mkt mer att upptäcka..
Man vill ju som normal gärna förstå och letar efter mönster och motiv.
Detta är ngt utöver det ordinära..
Citera
2023-12-15, 01:14
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Tolkar det absolut inte som att du försvarar honom..
Vi ser ju saker olika här och det är därför det blir diskussion.
Något ska vi ha att dividera kring.
Hoppas bilden av dessa extrema människor blir mer tydliggjorda vad det lider.
Eller så finns där inte så mkt mer att upptäcka..
Man vill ju som normal gärna förstå och letar efter mönster och motiv.
Detta är ngt utöver det ordinära..

Ja detta är verkligen ngt utöver det vanliga. Ja precis, detta är ett diskussionsforum och vi ska ha ngt att dividera kring. Undrar om hon kommer att få rättspsyk?
Citera
2023-12-15, 01:25
Medlem
Citat:
Ja detta är verkligen ngt utöver det vanliga. Ja precis, detta är ett diskussionsforum och vi ska ha ngt att dividera kring. Undrar om hon kommer att få rättspsyk?

Snälla på riktigt dra inte igång rättspsykdiskussionen igen!! Det har skrivits 200 inlägg om det! Om o om o om igen. Lååååååång diskussion redan så läs igen det o du kommer troligtvis hitta det du själv tänker redan skrivet o hundra argument emot.
Citera
2023-12-15, 01:34
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Snälla på riktigt dra inte igång rättspsykdiskussionen igen!! Det har skrivits 200 inlägg om det! Om o om o om igen. Lååååååång diskussion redan så läs igen det o du kommer troligtvis hitta det du själv tänker redan skrivet o hundra argument emot.

Aj fasiken, det visste jag inte. Har inte följt tråden så noga utan bara läst FUP och tidningar. Dessutom är det iofs ganska onödigt att spekulera i, det har du rätt i. Allt får vi inte reda på i detta märkliga fall men vad de döms till får vi reda på så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in