Citat:
Ursprungligen postat av
Ericcca
Ok..Har läst. Gör inte samma bedömning. Sms:en avslöjar henne verkligen som en labil galning,precis så som du skriver. Det måste ha medfört obehag, men var han "rädd" på riktigt?.
Tolkar det mer som om han var tacksamt underdånig och ja, enormt kuvad. Hon hade ju makten att närsomhelst säga: jag har träffat en ny, du duger ej. Hon låtsas ju inte ens attraktion.
Att han haft en kvinna tidigare säger inget. Det är ju få kvinnor som tar sig n en sån här man. Att hon gjorde det betyder ju bara att båda två är så uppfuckade att fast hon tar kål på honom och han och hon på sina barn så passar det ihop i sin folie a deux. Det ger hans liv ngt slags sjuk mening tror jag, eftersom han saknar kärna.
Om han vore rädd för henne skulle han kunna säga det nu. Så brukar det heta också då man vill få sänkt straff. Att "hon/hen/han tvingade mig-jag vågade inte göra annat"..
Jag har svårt att tänka mig det. Tror bara han var sjukt hunsad och parat med sin gränslösa och sadistiska personlighet också lider av någon form av mindervärdeskomplex och underordnar sig om någon tillräckligt mycket hugger på honom. Han vet ju inte hur man beter sig runt kvinnor. Stirrar på dem är vad han gör..Dessutom sjukt oförmögen att verbalisera känslor och fåordig. En sådan man är det lätt att få makt över på olika sätt, för en kvinna som vill det.
Men det lär väl visa sig.
Vi får väl se, etc.
Mycket av du skriver håller jag på ett sätt med om. Nu får vi tänka oss att hade Daniel varit en kvinna hade det pratats om normaliseringsprocessen. Det görs inte här p g a att han är man. Vi har en del hobbypsykologer på flashback som gärna använder detta som förklaring till det mesta. I ett fall användes det t.o.m om två tjejer som varit vänner i endast två år. De bodde inte ihop utan tjejen som ansågs utsatt för denna process bodde hemma hos föräldrarna. Jag delade inte deras åsikt i den frågan. Nog om det.
En sak är klar och det är att Jasmine är oehört manipulerande. Hon får omgivningen att verkligen tro på hennes ord. Ingen ifrågasätter henne. Dessutom är hon elak som f*n när ingen utomstående ser på. Så fort hon blir arg på ngt av sina barn säger hon att barnet är så likt D.
Daniel blir väldigt förvånad i sina förhör. Det är mycket han inte har vetat t ex hur Z skador har uppkommit. FHL säger vid några tillfällen "Om du inte gjort det, vem kan då vara skyldig" varpå han svarar "det kan man ju fråga sig". Det är en retorisk fråga och både FHL och D vet det. Trots det säger han inget..
Vi vet genom Z att det var Jasmine som hällde kokande vatten över henne, det var J som skadade hennes privata delar och det var J som bröt hennes arm. Det är fakta. Sedan finns det många andra frakturer som har kommit till på märkliga sätt.
Men om du tror att jag försvarar Daniel så tror du fel. Det jag menar är att det finns grader i helvetet och att inte söka sjukvård för hennes brännskador och frakturor är ett fruktansvärt brott. För självklart har han sett skadorna. Han säger själv att de inte söker vård för att de är rädda för orosanmälningar. Han har ju dessutom låst in och bundit henne osv...
Men varför sökte de vård denna gång? Det var ju en väldig tur, Z var ju nära döden. Men jag kan ändå inte låta bli att fundera...
Framför allt ångrar J att de gjorde det? Det får vi aldrig veta?