2023-12-04, 23:57
Medlem
Hur går det till när man blir tagen för sarms användning och hur stor sannolikhet är det att någon blir tagen vid mycket lätt användning?
Citera
2023-12-14, 13:21
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lusigalaxen
Hur går det till när man blir tagen för sarms användning och hur stor sannolikhet är det att någon blir tagen vid mycket lätt användning?

Har aldrig hört att någon SARM gett utslag på drogtest. Enda jag kan tänka mig är om det är sånt där salivprov som visar i stort sett alla substanser som finns.

Kommer ihåg att jag lämnade ett sånt inför en anställning för några år sen och då påvisades vanliga läkemedel jag tog som inte ens är narkotikaklassade.
Citera
2023-12-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lusigalaxen
Beror på vad du menar med tagen. Sarms är dopingklassat hos wada men testas inte för av polis. Så hur det går till när man blir tagen för sarms är att du tävlar i en av wada dopingtestad sport och du blir dopingtestad och åker dit. Så går det till.

För övrigt, i mina ögon, dumt med "mycket lätt användning" av sarms. Det kommer ha en nedstängande effekt och röra till dina hormoner så varför göra det med en superlåg dos? Antingen ta en normal mängd eller inte alls. IMO.
Citera
2023-12-14, 18:49
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Beror på vad du menar med tagen. Sarms är dopingklassat hos wada men testas inte för av polis. Så hur det går till när man blir tagen för sarms är att du tävlar i en av wada dopingtestad sport och du blir dopingtestad och åker dit. Så går det till.

För övrigt, i mina ögon, dumt med "mycket lätt användning" av sarms. Det kommer ha en nedstängande effekt och röra till dina hormoner så varför göra det med en superlåg dos? Antingen ta en normal mängd eller inte alls. IMO.

Syns även på salivtest som jag skrev innan. Såna test tas bland annat i samband med ADHD utredning då de vill vara säkra på att man är helt ren från alla typer av substanser innan utredningen kan börja.

Om man är nybörjare är det smartast att börja på låg dos, iaf vid insättningen, för att kunna utvärdera dess verkningar och biverkningar, samt att om man börjar med den dos man planerar att gå upp till från dag är är det risk för fler eller mer tydliga biverkningar eftersom kroppen blir rätt chockad av att ett syntetiskt ämne plötsligt kommer in i en stor mängd och fäster sig vid ens testosteronreceptorer helt plötsligt.

Sen kan man argumentera för och emot att när det kommer till vissa SARMs så tycker vissa att less is more, då en högre dos bara kanske hade gett några få procent ökat resultat efter avslutad kur, men till kostnad av biverkningar och suppression som utan en bra PCT skulle kunna innebära att man förlorar mer av resultatet under återhämtningen än resultatet man kunnat få och behålla på den lägre dosen. Sen är inte PCT direkt biverkningsfritt heller och de flesta mår riktigt skit när ens testo tryckts ner till lägre nivåer än man är har normalt.

Finns iofs egentligen ingen direkt 100% korrekt vetenskap för hur man bör använda SARMs på det mest effektiva sättet då är "research chemicals" och endast Ostarine är fortfarande en läkemedelskandidat vad jag känner till. Själv har jag slutat med SARMs då det känns alldeles för riskabelt att använda sig av utan mer forskning. Jag har haft tur som inte ådragit mig några allvarliga biverkningar eller skador från mina SARM-kurer, och med den turen jag haft känns det onödigt dumt att utmana ödet att fortsätta med preparat som knappt ens har haft potential att bli godkända som säkra läkemedel.

Blev en ett långt svar där till ett väldigt kort inlägg xD

Påstår inte att allt jag skrivit nu är 100% korrekt, utan det är vad jag har forskat mig fram till på egen hand samt utav egen erfarenhet av användning av SARMs. Om du har frågor eller vill påstå att något jag skrivit går emot nyare studier jag inte tagit deöl av är det mer än välkommet
Citera
2024-01-05, 18:37
Medlem
Någon som har erfarenhet av att gå över från testo e till sarms rad 140? Krävs det en pct imellanåt innan man kör på rad 140 eller går de att övergå rakt av? All info är bra info tack på förhand
Citera
2024-01-31, 07:13
Medlem
Det som var positivt med SARMS som jag körde var styrkan, men jag fick i slutet av kuren njursvikt. Kratinin värdet låg på 1470 och referens värdet bör ligga runt 50-100 enligt läkare. Blev dialys varje dag 6tim på sjukan inneliggandes.
Citera
2024-01-31, 10:52
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Det som var positivt med SARMS som jag körde var styrkan, men jag fick i slutet av kuren njursvikt. Kratinin värdet låg på 1470 och referens värdet bör ligga runt 50-100 enligt läkare. Blev dialys varje dag 6tim på sjukan inneliggandes.

Vad låg du på för Sarm?
Citera
2024-02-01, 05:11
Medlem
Hej till alla här!

04:30 på morgonen och jag vill slita av mig huden, skrika , ta en stålborste och gno sönder mig! Såhär har det hållit på i tre veckor nu!! RAD 140. Har kört en kur på lägsta dos i två månader. Resultatet var bra måste jag erkänna, styrkan ökade redan efter 2 veckan och bara fortsatte! Byggde upp solida 7 kg muskelmassa under kuren. Givetvis med mycket mat både före och efter träningen. I mitt fall har jag inte kommit till njursvikt men levern är på semester helt och hållet! Hela jag är gul som en banan och klådan får en och tappa det totalt, man får tyvärr sticka huvudet genom repöglan tankar. Inte för att jag skulle göra det men jag vill förklara för er hur jobbigt detta är. Har nu konstant diare och har tappat 9 kg i muskelmassa. Är så psykiskt utmattad att jag till slut svimmar ner i sömn och vaknar efter 1 timme igen sönderriven då jag inte har kontroll över mitt rivande i huden. Mina värden allt ifrån bilirubin, alat, asat till det jag inte ens vet vad det är, är skyhöga och sjukan säger att detta kan ta upp till 8 månader för kroppen och återställa. För min del psyket förmodligen för klådan är så sjukt påtagligt så man vill bara bli nedsövd i koma och vakna när det är över. Ska jag stå ut med det här i 8 månader ?? Jag kommer bli ett psykfall !!!Får lämna blod varenda vecka ibland två gånger för att dom ska kunna följa det. Medicin för diare hjälper knappt, medicin för klåda inte ett skit, har testat tre stycken och dom kan inte ge mig starkare Benzo då levern blir bränd av det med!
Så var det värt det?
Inte ett skit !!
Jag avråder alla från det här! Ska ni kura kör på det gamla beprövade hellre än sarms!
Citera
2024-02-01, 07:29
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex098
Hej till alla här!

04:30 på morgonen och jag vill slita av mig huden, skrika , ta en stålborste och gno sönder mig! Såhär har det hållit på i tre veckor nu!! RAD 140. Har kört en kur på lägsta dos i två månader. Resultatet var bra måste jag erkänna, styrkan ökade redan efter 2 veckan och bara fortsatte! Byggde upp solida 7 kg muskelmassa under kuren. Givetvis med mycket mat både före och efter träningen. I mitt fall har jag inte kommit till njursvikt men levern är på semester helt och hållet! Hela jag är gul som en banan och klådan får en och tappa det totalt, man får tyvärr sticka huvudet genom repöglan tankar. Inte för att jag skulle göra det men jag vill förklara för er hur jobbigt detta är. Har nu konstant diare och har tappat 9 kg i muskelmassa. Är så psykiskt utmattad att jag till slut svimmar ner i sömn och vaknar efter 1 timme igen sönderriven då jag inte har kontroll över mitt rivande i huden. Mina värden allt ifrån bilirubin, alat, asat till det jag inte ens vet vad det är, är skyhöga och sjukan säger att detta kan ta upp till 8 månader för kroppen och återställa. För min del psyket förmodligen för klådan är så sjukt påtagligt så man vill bara bli nedsövd i koma och vakna när det är över. Ska jag stå ut med det här i 8 månader ?? Jag kommer bli ett psykfall !!!Får lämna blod varenda vecka ibland två gånger för att dom ska kunna följa det. Medicin för diare hjälper knappt, medicin för klåda inte ett skit, har testat tre stycken och dom kan inte ge mig starkare Benzo då levern blir bränd av det med!
Så var det värt det?
Inte ett skit !!
Jag avråder alla från det här! Ska ni kura kör på det gamla beprövade hellre än sarms!

Jag beklagar, både ditt tillstånd och att så många faller för SARM's-trenden. Och inte för att vara den, men nej - du byggde inte några "solida 7kg muskelmassa" under kuren. Snarare ett, kanske.

Så det är ju alltid något att se som positivt. Att du faktiskt inte tappat så mycket som du tror.

Med all välmening och hoppas du kryar på sig snabbare än vad vården spår!
Citera
2024-02-01, 09:10
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Citat:
Hej till alla här!

Så var det värt det?
Inte ett skit !!
Tack för du delar med dig och jag beklagar ditt nuvarande tillstånd. Var inne på att addera något till min testo, mastkur men skippar det.

Tack !
Citera
2024-02-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jag beklagar, både ditt tillstånd och att så många faller för SARM's-trenden. Och inte för att vara den, men nej - du byggde inte några "solida 7kg muskelmassa" under kuren. Snarare ett, kanske.

Så det är ju alltid något att se som positivt. Att du faktiskt inte tappat så mycket som du tror.

Med all välmening och hoppas du kryar på sig snabbare än vad vården spår!

Sant! Och tack ! Solida kilo blir det inte av nån kur , vet inte varför jag uttryckte mig så ens! Hur som helst tycker inte nån bör röra vid detta preparat överhuvudtaget! Mvh
Citera
2024-02-01, 16:36
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Hej till alla här!

Så var det värt det?
Inte ett skit !!

Väldigt tråkigt att du tagit sån skada Hoppas du återhämtar dig snabbare än vad vården sagt!

Verkar vara väldigt individuellt hur folk svarar på just rad140. Vissa får leverproblem och andra inga problem alls. Men jag håller med om att inte rekommendera rad140 till någon. Det är alldeles för stor risk att chansa på att man tolererar det eller inte.

Enda sarmen jag skulle ta i dagsläget är ostarine då det är mest studerat av alla SARMs. Har dock tidigare tagit LGD, Rad140, Ostarine och YK11. Kör dock Cardarine fortfarande ibland men det är egentligen ingen sarm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in