2021-12-18, 16:38
Medlem
Hej, undrar om det är någon som har erfarenhet av invisalign på happident? Hur har det isåfall fungerat för er?
Citera
2022-02-23, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggy123
Hej, undrar om det är någon som har erfarenhet av invisalign på happident? Hur har det isåfall fungerat för er?

Hej, har gått dit. Fått ett upplägg för hur det skall gå till osv.. Men inget pris ännu! om man följer de 3D bilder som sätter visionen för hur tänderna ser ut framöver så ser det riktigt bra ut.

Men som din fråga lyder vore det spännande att höra huruvida det hat gått med någon som varit kund hos Happident och fått ett resultat efter full behandling..
Citera
2022-08-28, 11:02
Medlem
Megatrons avatar
Jag upplever Happident som väldigt tveksamma.

Jag fick ett erbjudande om gratis undersökning och 3d-skanning för invisalign (+tandblekning) och gick dit. Hade egentligen bokat in mig i Marieberg men blev flyttade till en ganska nergången tändläkare på Östermalm. Ett par veckor senare fick jag planen som såg bra ut. Sen när jag sa att jag ville gå vidare så bad de mig först signera ett samtycke. När de var gjort bad de mig överföra 30K till ett bankgiro som jag så klart inte gjorde utan frågade om kontrakt. Jag tvekar på att alla lösa mejl är speciellt bindande vid tvist. Jag har ännu inte fått något svar efter det. Kan också tycka att det är oseriöst att ta fullt betalt innan påbörjad behandling.

När jag kollar på Trustpilot så har de extremet lågt omdöme och många varnar för att använda sig av dem. Om jag har förstått planen för invisalign så verkar det mesta ske på distans förutom då man monterar fästena och när fästena ska bort - så klagomålen är kanske mest när man har skrivit sig där för "vanlig" tandvård.

Är det någon som har gått vidare med dem?
Senast redigerad av Megatron 2022-08-28 kl. 11:26.
Citera
2023-05-01, 19:51
Medlem
Jag har jobbat hos happident, sa upp mig ganska så fort. Skulle inte rekommendera att man utför någon tandvård där. Deras aligner system är dålig, de snålar med tandvård material och köper in billig skit för att maximera vinst etc. Trots det går alla deras kliniker back förutom 2-3 kliniker. Ingen seriös tandläkare jobbar på happident. Det borde heta sadlydent.
Citera
2023-12-13, 16:18
Medlem
Invisalign - Happident

Hej, någon som har erfarenhet av att genomgå tandreglering (Invisalign vad jag har förstått) hos Happident? Bra eller dåliga? Fick ett okej intryck.

Tack på förhand.
Citera
2023-12-13, 17:46
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Jag har inte provat själv men har sett flera resultat. Dom flesta blir besvikna för att dom slarvar med stabiliseringen.
Spelar inte så stor roll vart du gör behandlingen, huvudsaken är att du får rätt information för att behålla resultatet.
Citera
2023-12-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag har inte provat själv men har sett flera resultat. Dom flesta blir besvikna för att dom slarvar med stabiliseringen.
Spelar inte så stor roll vart du gör behandlingen, huvudsaken är att du får rätt information för att behålla resultatet.

Okej tack, har dom gjort behandlingen hos Happident?
Citera
2023-12-13, 19:24
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomcat47
Okej tack, har dom gjort behandlingen hos Happident?

Tror dom har en annan variant där va? Men är ju ändå samma grej. Är det nån speciell Happident du tänker på? Vilken stad? Är ju skillnad på ställe och ställe.
Citera
2023-12-13, 20:40
Medlem
Citat:
Tror dom har en annan variant där va? Men är ju ändå samma grej. Är det nån speciell Happident du tänker på? Vilken stad? Är ju skillnad på ställe och ställe.

Trodde det var Invisalign. Stockholm.
Citera
2023-12-13, 23:04
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Trodde det var Invisalign. Stockholm.

Happibraces https://happident.se/happibraces/
Citera
2023-12-13, 23:16
Medlem
Citat:
Happibraces https://happident.se/happibraces/

Hoppas det är lika bra kvalitet
Citera
2023-12-13, 23:19
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Hoppas det är lika bra kvalitet

Det är det nog! Det viktiga är som sagt efterarbetet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in