2023-12-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det jag länkade till är inte statistik. Men du läste väl som vanligt inte innan det ryckte till i reptilhjärnan...

Här kommer länken igen:

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2802473
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2110345

Herregud...

Nyckelord är fetat

Citat:
Results

During the BA.4 and BA.5 predominant period, there were 82 229 eligible ED and UC encounters among patients with COVID-19–like illness (median [IQR] age, 51 [33-70] years; 49 682 [60.4%] female patients), and 19 114 patients (23.2%) had test results positive for SARS-CoV-2; among 21 007 hospitalized patients (median [IQR] age, 71 [58-81] years; 11 209 [53.4%] female patients), 3583 (17.1 %) had test results positive for SARS-CoV-2. Estimated VE against hospitalization was 25% (95% CI, 17%-32%) for receipt of 2 vaccine doses at 150 days or more after receipt, 68% (95% CI, 50%-80%) for a third dose 7 to 119 days after receipt, and 36% (95% CI, 29%-42%) for a third dose 120 days or more (median [IQR], 235 [204-262] days) after receipt. Among patients aged 65 years or older who had received a fourth vaccine dose, VE was 66% (95% CI, 53%-75%) at 7 to 59 days after vaccination and 57% (95% CI, 44%-66%) at 60 days or more (median [IQR], 88 [75-105] days) after vaccination. Among hospitalized patients with COVID-19, ICU admission or in-hospital death occurred in 21.4% of patients during the BA.1 period vs 14.7% during the BA.4 and BA.5 period (standardized mean difference: 0.17).

Det är ju det jag säger, man bara hittar på nånting. Och så bollar man lite med siffror så det blir lite vederhäftig framtoning..
Citera
2023-12-13, 16:31
Medlem
Citat:
Och så var antivaxxar-patrasken igång igen med mer lögner, skitprat, trams och hitte-på blandat med historie-revision.

Djokovic blev utslängd för att han LJÖG. Han har till och med erkänt lögnerna.

https://www.facebook.com/watch/?v=673502720490613
https://www.nytimes.com/2022/01/12/world/asia/novak-djokovic-covid-statement.html

Frågan är hur många lögner Djokovic vräkte ur sig under den historien.
https://www.youtube.com/watch?v=gR7mSnJzxo8

Herregud...det här med att låta bli att ljuga verkar vara en uppgift som antivaxxare inte klarar av...och inte klarar de av att hålla sig till reglerna. Det var väl antagligen nazister och fascister som TVINGADE Djokovic att ljuga.

Antivaxxar-patrask...vad skall man säga...
Vad inte ens DU klarar av att förneka är att man DE FACTO i år fick tävla som COVID-positiv!! Det du... 🫵😂
Citera
2023-12-13, 16:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Vad inte ens DU klarar av att förneka är att man DE FACTO i år fick tävla som COVID-positiv!! Det du... 🫵😂
Det förändrar väl inte att han blev utslängd förra gången för att han LJÖG? Är du blåst eller? Han hade kunnat komma in och tävla (även ovaccinerad) förra gången också om han inte LJUGIT.

Det där med att ljuga verkar synonymt med antivaxxar-patrask, men det känner du till bättre än jag, gissar jag...

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-13 kl. 16:48.
Citera
2023-12-13, 16:46
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Nyckelord är fetat

Det är ju det jag säger, man bara hittar på nånting. Och så bollar man lite med siffror så det blir lite vederhäftig framtoning..
Om man utgår från att du i vanlig ordning inte läst eller förstått vad du läser kan man lugnt utgå ifrån att DITT estimat mot bakgrund av det datat hade varit att man får liten pillesnopp om man vaccinerar sig? Att man får tentakelmonster i blodet om man vaccinerar sig? Att man kan koppla upp sig mot 5G-nätet om man vaccinerar sig?

Berätta hur du analyserat datat och vilken slutsats du kom till....

Herregud...
Citera
2023-12-13, 17:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Djokovic har aldrig ändrat sig. Han har tyckt precis likadant hela tiden, men tvingats förklara sitt fria val för MSM, vilket i sig är helt bisarrt. Det finns liksom inget att diskutera egentligen överhuvudtaget och det borde inte vara en publik fråga huruvida han väljer att ta ett visst läkemedel eller inte.

...

Han är en hjälte på det sätt att han står upp för sin kroppsliga integritet och autonomi och låter det gå före allt som har med titlar att göra. Det är fint gjort av honom. Därför är han en hjälte mitt i allt vansinne som pågått.

De flesta som har en egen hjärna att tänka med förstår att reglerna för vaccination för professionella idrottare varit helt bisarr. Det är reglerna det är fel på, inte att Djokovic valt att avstå vaccinering.
Hur kan man sitta och tycka att Djokovic är en "hjälte"..? Du måste allvarligt talat ha en skruv lös.

Låt oss sammanfatta Djokovic och hans lögner och kriminella beteende.

1. Testar positivt för COVID
2. Häller käften om att han är smittad och träffar journalister, idrottsmän, talar på events samt träffar och umgås nära med massor av ungdomar.
3. Ljuger om att han skulle ha rest internationellt innan han anländer till Australien
4. Ljuger om att han inte visste att han var smittad
5. Ljuger om NÄR han fick reda på att han var smittad
6. etc
7. etc.

Killen vet alltså om att han är smittad och deltar i event med tusentals människor och t.o.m. riskerar ungdomars hälsa genom nära kontakter och t.o.m. beröring med personer och ungdomar. Vilket vidrigt beteende och vilken äcklig människosyn har man inte då?

Och det här tycker du är en "hjälte".

Herregud....du är faktiskt lika vidrig själv.
Citera
2023-12-13, 17:11
Medlem
Citat:
Hur kan man sitta och tycka att Djokovic är en "hjälte"..? Du måste allvarligt talat ha en skruv lös.

Låt oss sammanfatta Djokovic och hans lögner och kriminella beteende.

1. Testar positivt för COVID
2. Häller käften om att han är smittad och träffar journalister, idrottsmän, talar på events samt träffar och umgås nära med massor av ungdomar.
3. Ljuger om att han skulle ha rest internationellt innan han anländer till Australien
4. Ljuger om att han inte visste att han var smittad
5. Ljuger om NÄR han fick reda på att han var smittad
6. etc
7. etc.

Killen vet alltså om att han är smittad och deltar i event med tusentals människor och t.o.m. riskerar ungdomars hälsa genom nära kontakter och t.o.m. beröring med personer och ungdomar. Vilket vidrigt beteende och vilken äcklig människosyn har man inte då?

Och det här tycker du är en "hjälte".

Herregud....du är faktiskt lika vidrig själv.
Jag kommenterar inte dina lögner.
Dock är det ju så att det året senare var fullkomligt tillåtet att tävla även om man var COVID-positiv! 🤣🤡
Citera
2023-12-13, 17:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Dock är det ju så att det året senare var fullkomligt tillåtet att tävla även om man var COVID-positiv! 🤣🤡
Det verkar inte spela någon roll för dig att Djokovic själv erkänt att han ljög?

Killen försökte blåsa Australiska immigrationsmyndigheter pga att han fullkomligen SKET i regler och immigrationslagar.

"Buhuuu, jag kommenterar inte dina lögner....uuuuuääähhhhh....buuuhuuuuu"

Herregud...
Citera
2023-12-13, 18:01
Medlem
Citat:
Det verkar inte spela någon roll för dig att Djokovic själv erkänt att han ljög?

Killen försökte blåsa Australiska immigrationsmyndigheter pga att han fullkomligen SKET i regler och immigrationslagar.

"Buhuuu, jag kommenterar inte dina lögner....uuuuuääähhhhh....buuuhuuuuu"

Herregud...
Lycka till framöver... du behöver det. 🫶
Citera
2023-12-13, 18:01
Avslutad
Inget skydd mot död med upprepade doser vaccin. Eller egentligen negativt skydd, men inte signifikant i denna studien.

Litet skydd mot infektion i 3 månader, men sedan rejält negativ effektivitet så att vaccinerade var sjuka i större omfattning än de som inte tagit boosters.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.14136

Riktigt, riktigt dåliga vaccin.

Edit: man nämner också att den riktiga skyddseffekten verkar komma från naturlig immunitet.
Senast redigerad av MachDiamonds 2023-12-13 kl. 18:05.
Citera
2023-12-13, 18:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Så här i efterhand vi vet alla att det där med testning hit och dit var 100% BS och hade noll betydelse. Alla har spridit detta virus oavsett hur testresultatet blev. Själv kom jag över en massa snabbtester som ingen ville ha längre och roade med mig att testa på skoj. Jag var också covidpositiv på vartannat test, men mådde hur bra som helst. Världens största bluff som borde komma in i guiness rekordbok.
Citera
2023-12-13, 18:10
Medlem
Citat:
Och så var antivaxxar-patrasken igång igen med mer lögner, skitprat, trams och hitte-på blandat med historie-revision.

Djokovic blev utslängd för att han LJÖG. Han har till och med erkänt lögnerna.

https://www.facebook.com/watch/?v=673502720490613
https://www.nytimes.com/2022/01/12/world/asia/novak-djokovic-covid-statement.html

Frågan är hur många lögner Djokovic vräkte ur sig under den historien.
https://www.youtube.com/watch?v=gR7mSnJzxo8

Herregud...det här med att låta bli att ljuga verkar vara en uppgift som antivaxxare inte klarar av...och inte klarar de av att hålla sig till reglerna. Det var väl antagligen nazister och fascister som TVINGADE Djokovic att ljuga.

Antivaxxar-patrask...vad skall man säga...

Intressant. Att beblanda sig med andra när han är smittad gör ju att han med andra ord är ett kräk.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Grupptryck mot att bära mask? nja det har jag inte hört talas om direkt. Hur menar du nu?

Haha, nja jag tror nog att de du uppfattar som "antivaxxers" nog inte uppskattar att gå runt med munskydd och struntade såklart i det.

Ja men ändå var folk så rädda för ovaccinerade? Det är ju helt otroligt. Om nu vaccinet är så bra, varför har man då så stora problem med ovaccinerade?

Det handlade inte om det. Det blev troligtvis så för att maskfanatikerna inte ville inse att munskydd fungerade väldigt dåligt som smittskyddsåtgärd och blev mer symboliskt och ett extremt grupptänkande. Det var ju också så att det uppstod en viss fascism hos maskförespråkarna. ALLA ska bära mask och ALLA ska vaccinera sig. Därav det stora motståndet mot munskydd från oss som insåg att munskydd inte fungerar på den här typen av virus och att tvång och fascism inte är rätt väg att gå.

Det är nog ingen som klagat på folk som bär munskydden. Det är fascismen runt munskydden och vaccinerna som stört många inkl mig. Särskilt när varken munskydd eller vacciner fungerar särskilt väl mot smittspridning.

Jag har bara eventuellt hånat rabiata mask och vaccinfascister. Om folk vill vaccinera sig och bära mask har jag aldrig motsatt mig.

Det tror jag nog knappast var så vanligt. Varför skulle en antimaskare/antivaxxare bära munskydd? Det låter helt ologiskt?

Ja, ett grupptryck genom den felaktiga åsikten att mask inte skulle fungera mot Covid, där man talade om alla masker som om de var samma sak. Alla vet att FFP3 fungerar mot Covid och dessutom att alla masker ger ett visst skydd mot till exempel salivdroppar. Det finns en anledning till att masker återinförts i sjukvård pga Covid nu. Du undrar varför man hade sånt problem med ovaccinerade om vaccinet fungerade. Ja, av samma orsak som så mycket annat irrationellt som finns, till exempel din irrationella åsikt om att mask inte fungerar.

Haha, men du är väl medveten om att (1) "shedding" var ett oerhört stor och viktig fråga bland antivaxxare, tillsammans med (2) vaccinens påståda 5G-uppkoppling (som fick folk att sabotera mobilmaster), (3) vaccinernas magnetism och sen det här med (4) massdöden som vi fortfarande väntar på. Det är 4 fel av 4. Nu visade det sig att dina ord om din hjälte Djokovic inte heller stämde.

Men du har inte besvarat min tidigare fråga: Du påpekar ofta att få dör av Covid och att de som dör är överviktiga och gamla, vilket är din åsikt. Men då gäller ju samma sak med vaccinet: Det dör ju ännu färre av mRNA-vaccinet. Frågan är: Hur många av Sveriges vaccinerade (bör väl röra sig om 7 miljoner eller så) har dött av vaccinet enligt de vetenskapliga genomgångar du har hittat? Nån siffra måste du väl ha?

Här är för resten några av de republikaner som tyvärr vägrade vaccinera sig och dog, och som du menar hade sig själva att skylla eftersom de var överviktiga: https://www.youtube.com/watch?v=zdT7ESPSUtk
Senast redigerad av Lamento 2023-12-13 kl. 18:13.
Citera
2023-12-13, 18:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Inget skydd mot död med upprepade doser vaccin. Eller egentligen negativt skydd, men inte signifikant i denna studien.

Litet skydd mot infektion i 3 månader, men sedan rejält negativ effektivitet så att vaccinerade var sjuka i större omfattning än de som inte tagit boosters.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.14136

Riktigt, riktigt dåliga vaccin.

Edit: man nämner också att den riktiga skyddseffekten verkar komma från naturlig immunitet.

Precis, men naturlig immunitet är ju gratis. Det är problemet. Det är vad jag sagt hela tiden. Har du haft sjukdomen behöver du inget vaccin: Säger någon att du ska ta ett vaccin mot en sjukdom, som dessutom var helt ofarlig för dig, också ska ta ett "vaccin", så är det inget riktigt vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in