2023-08-16, 00:56
Medlem
slutbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle005
Mitt träningskort gick ut för någon vecka sedan och tänkte jag skulle fylla på.

Gick in på sats och kollade priserna.

8400 kr för 12 månader Jag betalade 5100 kr i fjol.

Är detta lagligt? Nu tänker jag byta gym till Friskis och Svettis efter 5 år trogen sats medlem.

Just nu är det billigare än när jag signade upp mig för de har skippat startavgift. Enligt deras sida kostar det bara 299/månad med ett PT-pass inkluderat i storstaden(Nkpg).
Ska du ha obegränsat med instruktörsledda crossfit/zumba hela året är inte 8400 så tokigt. Svårt att hitta billigare gym.

Det här min billigaste hobby. Vilken annan hobby kostar 300 eller 700 i månaden? Vad kostar gocart, båt, bil, drönare, pool per år inkluderat all skit som går sönder?
Citera
2023-08-16, 01:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Eftersom de flesta ändå har friskvårdsbidrag så är det ok att höja priset med den pengen.
När miljöbonusen på elbilar försvann så gick ordinarie priser på många modeller ner med liknande summa.
Citera
2023-08-16, 02:51
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Eftersom de flesta ändå har friskvårdsbidrag så är det ok att höja priset med den pengen.
När miljöbonusen på elbilar försvann så gick ordinarie priser på många modeller ner med liknande summa.

Stämmer dock inte helt

BMW i4 har gått från ca 615k till 699k på 1,5 år. Snarare en prisökning än sänkning
Citera
2023-08-16, 05:30
Bannlyst

Ja jävlar du, det är en rejäl prishöjning!

kör fitness24/7, alla gym och alla tider för 279/mån, eller 3348/år.
Fick dessutom 3 månader gratis över sommaren som kompensation efter att det blev strul med autogirot och en betalning, så jag är nöjd med F24/7, även om gymmen är betydligt mindre och inte lika välutrustade så gillar jag att det går att träna riktigt tidigt på morgonen, är man ensam så spelar det ingen roll hur stort det är..

Det är en jävla skillnad mot SATS, men jag klarade inte av SATS främst p.g.a för många snygga brudar, svårt att fokusera på tärning när en 10a knäböjer framför en med fladdrande läppar i sina skinntajta yogapants...
Citera
2023-08-16, 14:11
Medlem
Som många nämnt så är SATS ökänt för att vara det dyraste gymmet. Det är säkert fräscha maskiner osv, men knappast värt det för mig. Välj ett annat gym om du tycker det är för dyrt, som vi andra gör.
Citera
2023-12-12, 00:25
Medlem
WindowsSetups avatar
Som alla vinstdrivande företag har de aktieägare att tillfredsställa, och aktieägare gillar avkastning över allt annat. De råkar också vara börsnoterade, så tror du prisökningen kommer göra de stenrika så kanske det kan vara värt att överväga att bli en aktieägare? Om inte annat så kan du se det som att du som aktieägare får tillbaka något av dig som kund. https://handelsbanken-marknadsinformation.se/app/instrument/SATSi/18177/Översikt

Har varit med SATS i ca 1 år nu. När jag tecknade medlemskapet betalade jag 4200 kr per år. Ser nu på hemsidan att nya priset är 6300 kr för det paket jag har. En ökning med 50% på 1 år. Undra hur länge jag får behålla mitt gamla pris...
Citera
2023-12-13, 11:09
Medlem
Låter ändå OK, jag betalar 25 000kr per år för mitt medlemskap (ej i Sverige). Då ingår alla gym, fitness pass och yoga studios i staden. På gymmen ingår träningskläder, strumpor samt handdukar. I övrigt är det rätt standard utbud av maskiner något bättre nivå än SATS.

Går man ofta blir det ett OKish pris per träningstillfälle ändå..
Citera
2024-06-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle005
Mitt träningskort gick ut för någon vecka sedan och tänkte jag skulle fylla på.

Gick in på sats och kollade priserna.

8400 kr för 12 månader Jag betalade 5100 kr i fjol.

Är detta lagligt? Nu tänker jag byta gym till Friskis och Svettis efter 5 år trogen sats medlem.

Sats är ju väldigt dyrt för att vara ett gym, och alternativ finns i Stockholm. Tex Friskis, som du skriver, eller stadens simhallar och gym som är ännu billigare. Särskilt om du är student, pensionär, arbetslös eller har FAR.

Men det Sats konkurrerar med är antalet anläggningar, i Stockholm iaf, träningsutrustning, gruppträningsutbud och fina lokaler. Sen har de ju även kampsport. Men där ska man vara medveten om att det inte är så många pass per vecka, att eleverna i princip är proffsfighters (som tränar med varandra) eller rena nybörjare som ofta inte kan hålla mitts men ändå är självutnämnda experter.

För en mer genuin kampsportsupplevelse och särskilt om du har viss erfarenhet, rekommenderar jag en vanlig kampsportsklubb.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in