• 1
  • 2
2023-11-23, 15:04
Medlem
Jag har under en längre tid köpt apoteksvaror som levererats till Instabox. I sak har det fungerat bra och jag har aldrig behövt spåra paket.
Nu däremot har jag börjat köpa snus online sedan min tobakshandlare gjorde sig osams med försäljaren av det märke jag använder. Prismässigt tjänar jag ingenting förutom vid kampanjer som nu.
Jag testade att köpa en rulle och själva köpet funkade men leveransen…..🤬.
När jag körde paketspårning så angavs en tid och jag skulle åka till utsatt tid. Den tiden reviderades konstant så jag han med att åka till grannkommunen och veckohandla, städa bilen samt tvätta den. Lagom när jag var klar med detta kom SMS att det var leverat.
Samma sak i dag. Priset på rullarna var så lågt att jag nu har snus fram till månadsskiftet Jan-feb.
Paketet skulle nå mitt ombud 10.40 när jag kollade i morse och det passade perfekt.
Kl 10.30 såg jag att det nu skulle komma 11.50 så jag åkte återigen till grannkomunen för att tanka bilen inför en långresa i morgon. Väl hemma vid 12.00 skulle paketet komma 14.10 så jag tog en tröttauthundenpromenad så hundvakten får det lugnt i morgon.
Varje gång jag uppdaterade så ökade tiden och i detta nu påstår de att paketet kommer kl 16.20.
Bästa av allt är det att kl 6.20 så lämnade paketet en ort som ligger 1 mil bort.

Hur jävla svårt är det för ett företag att faktiskt beräkna en tid på en rutt de kör varje dag?

Visst, detta är egentligen en bagatell men när man planerar dagen vill man iaf ha en ungefärlig tid att utgå från och jag körde nu en massa mil helt i onödan då jag kan tanka bilen under morgondagens resa.

Det jag undrar är om Budbee är lika usla? I så fall kan man lika gärna köra Postnord som man vet att det tar en vecka extra.
Citera
2023-11-23, 15:17
Avstängd
Ja alla är likadana som har hemleverans.

De beror på tröga kunder som får ett samtal att hämta paketet men att de ändå ska göra 20 andra grejer så chauffören måste vänta 10 min..

Alternativt kan de va svårt o hitta plats för de i ställa sig

Eller trafik

Många faktorer spelar in här tyvärr, de är liksom i trafiken o kör
Citera
2023-11-23, 15:19
Medlem
Instämmer, det måste vara dagens bagatell. Instabox och Budbee använder man väl sig av, just för att man inte ska vara beroende av en specifik tidpunkt, utan kan lugnt gå och hämta när man vill. Här i HBG går det att hämta dygnet runt. Och begär du hem leverans, så står det klart och tydligt i villkoren, att alla tider är preliminära och uppdateras under dagen
Citera
2023-11-23, 16:32
Medlem
Instabox har inte funkat på sistone. Deras chaufförer suger hårdare än produktionsfolket som jobbar åt tesla sverige. De har gått ner sig och levererar med samma speed som statliga postnord. De har blivit för bekväma
Citera
2023-11-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Ja alla är likadana som har hemleverans.

De beror på tröga kunder som får ett samtal att hämta paketet men att de ändå ska göra 20 andra grejer så chauffören måste vänta 10 min..

Alternativt kan de va svårt o hitta plats för de i ställa sig

Eller trafik

Många faktorer spelar in här tyvärr, de är liksom i trafiken o kör
Fast nu pratar vi om leverans till en låda i en butik.
Citera
2023-11-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Instabox har inte funkat på sistone. Deras chaufförer suger hårdare än produktionsfolket som jobbar åt tesla sverige. De har gått ner sig och levererar med samma speed som statliga postnord. De har blivit för bekväma
Typiskt. Får testa Budbee då.
Citera
2023-12-02, 11:02
Medlem
Lelle-Puttes avatar
Nä Instabox har totalt slutat fungera.

För exakt en vecka sedan så tog dom emot ett paket i Stockholm.

Och där har det legat sedan dess, bor inte i 08 men borde inte vara så svårt att i alla fall få iväg det lite åt detta hållet tycker man.

Men inte.

Sista gången jag använder det, man lär sig av sina misstag.
Citera
2023-12-02, 12:23
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle-Putte
Nä Instabox har totalt slutat fungera.

För exakt en vecka sedan så tog dom emot ett paket i Stockholm.

Och där har det legat sedan dess, bor inte i 08 men borde inte vara så svårt att i alla fall få iväg det lite åt detta hållet tycker man.

Men inte.

Sista gången jag använder det, man lär sig av sina misstag.

Här ute har de misslyckats med att få det att fungera. Kunderna hämtar inte ut innan det återstår timmar på liggtiden.

Så skåpen är fulla och man kan få vänta 1-3 veckor. Framförallt i jultid/reor.

De skulle haft "ligger 24 timmar" så hade det vari bättre ruljans på skiten.

Edit: antagligen precis därför det gick som det gick för TS. Skåpen nära honom var fulla så då hamnade det en mil bort.
Citera
2023-12-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Typiskt. Får testa Budbee då.

Budbee och Instabox är numera samma företag, de heter instabee
Citera
2023-12-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H66
Budbee och Instabox är numera samma företag, de heter instabee

De slog ihop sin operation strax efter sommaren. Varit ett jävla kaos sedan dess. Mest pga att Budbee är ett jävla skämt och de enda man fått göra sen sammanslagningen är att städa upp skiten som Budbee skapat. Var otroligt stor skillnad mellan bolagens kultur. Instabox körde med uteslutande egen personal medans Budbee är ett gäng stureplans lirare som sitter på huvudkontoret och sen bara har bemanningspersonal som skall lösa ”allt”.
Citera
2024-02-13, 09:55
Medlem
shinystars avatar
Budbee har och är varit ett skämt med ständigt uppskjutna eller försvunna paket och leveranser. Instabox har tidigare alltid funkat, men nu sen de slogs ihop med Budbee har de tyvärr drabbats av dess arbetsmetoder och drar åt samma håll. Så nu har vi två företag med olika namn som båda har glömt deras huvuduppgift, d v s att leverera paket de hämtar upp från företag.

Sist beställde jag en hårtork från Apotea. Apotea säger att Budbee hämtade upp igår. Budbee säger nej, nej, vi har inte hämtat upp nånting. Paketet dröjer dagar! Och blir uppskjutet dag efter dag. Jag har en lång chatt-tråd med Budbee och de blir mer och mer irriterade på mig för att jag frågar efter mitt paket varje dag. Haha, irriterade på mig??! Upprepar att det är "beräknad leveranstid" och att "ditt paket är i bilen" etc. Men inget paket kommer. Till slut, efter mer än en vecka, ringer jag Apotea för tredje gången och begär återbetalning så att vi kan sluta upp med idiotierna.

Jag hoppas verkligen att de får ordning på sitt företag för som det är nu finns det en stor möjlighet för ny aktör att vinna hela marknaden och folkets hjärtan om de startar en service som faktiskt levererar.

Hårtork inköptes sedan på Elgiganten.
Citera
2024-02-16, 20:21
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinystar
Budbee har och är varit ett skämt med ständigt uppskjutna eller försvunna paket och leveranser. Instabox har tidigare alltid funkat, men nu sen de slogs ihop med Budbee har de tyvärr drabbats av dess arbetsmetoder och drar åt samma håll. Så nu har vi två företag med olika namn som båda har glömt deras huvuduppgift, d v s att leverera paket de hämtar upp från företag.

Sist beställde jag en hårtork från Apotea. Apotea säger att Budbee hämtade upp igår. Budbee säger nej, nej, vi har inte hämtat upp nånting. Paketet dröjer dagar! Och blir uppskjutet dag efter dag. Jag har en lång chatt-tråd med Budbee och de blir mer och mer irriterade på mig för att jag frågar efter mitt paket varje dag. Haha, irriterade på mig??! Upprepar att det är "beräknad leveranstid" och att "ditt paket är i bilen" etc. Men inget paket kommer. Till slut, efter mer än en vecka, ringer jag Apotea för tredje gången och begär återbetalning så att vi kan sluta upp med idiotierna.

Jag hoppas verkligen att de får ordning på sitt företag för som det är nu finns det en stor möjlighet för ny aktör att vinna hela marknaden och folkets hjärtan om de startar en service som faktiskt levererar.

Hårtork inköptes sedan på Elgiganten.
Japp, jag håller med. Jag har alltid kört Instabox tidigare då jag tyckt att det funkat väldigt bra. Sen att själva klockslaget är väldig varierande spelar ju ingen roll. Men nu har de blivit sega och alla paket tar minst en dag extra. Dock är de bättre än Post Nord i alla fall, men det är ju inte direkt svårt.

Men som läget är nu så finns det absolut plats för en ny kedja men det är väl inte så lätt att starta heller. Det är ju en grym logistik som ska på plats och skåp ska ut och upp. Nu har ju nästa alla köpcenter och turkbutiker inte mer plats för fler aktörer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in