2024-01-27, 16:13
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Citat:
Ursprungligen postat av London
Här och nu är nog en femteplats inte orimligt antagande. Kanske 3:a-4:a mer rimligt tack vare organisation. Kan vi stänga hemåt med Schüller/Ekdal/Danielson så kanske vi kan göra ett Gnaget 2009.

Vad tror du om era möjligheter?
Beror helt på om Kurtulus och Sadiku lämnar. Då behöver vi en ny mittback och sexa. Om inte Oscar Johansson är tänkt att spela där, han kan ju vara både sexa, åtta och ytter. I övrigt vill jag ha en högerytter av rang, då tror jag på top 3. Om inte hamnar vi nog 4-5 i dagsläget. Tänker mig något liknande just nu:

Det man kan säga om både Bajen och Dif är väl att det inte går att säga något just nu, med tanke på att båda lagen ser ut att kunna ha en hel del spelarrotation härnäst...
Citera
2024-01-27, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av London
Kan lika lite om Oliviera som jag kunde om Musa. Gillade den satsningen dock

Det är inte Milleskog som kommer göra en hyfsad karriär i mellanskiktet av Ligue 1. Milleskog kommer dock vara bättre än en hel del av wild cards man tar in med extrem spets. Milleskog vinner dock slutligen inga Lennarts till laget.

Är oändligt tacksam för att vi kan ha en bas som borgar för toppskiktet. Elfsborg och Häcken ska tillsammans med något lag som man idag inte fattar storheten i göra det bättre än oss nästa år. I truppen hade jag dock älskat att se en spelare eller två som skulle kunna bli nästa PL-spelare. Tror inte på JJ-modellen i att köpa Mikkelsen eller Berisha (dyrt men utan garantier).

Helst hade jag haft pengarna att köpa en Colak men tills dess vi har det hoppas jag att vi vågar chansa på andra än en Milleskog. Mycket diss på honom i detta inlägg, vill inget annat än att han flyger 2024, men det är ett utmärkt exempel.

Om det så är i Afrika eller på en ny kontinent är egalt för mig. Bosse har lyckats i Afrika, Kissen har setts i Sydamerika och vi har prövat ett skott i Centralasien. Vi har råd att misslyckas med både tre och fyra Musa för att hitta nästa spelare som skjuter oss till guldet. Tar det bettet alla dagar i veckan över en safe allsvensk-/div1-spelare när vi har förmånen till övrig struktur runtom.

Sätter vi dessutom tre-fyra skott tillsammans med den sportsliga och ekonomiska framgång det skulle leda till så är tronskiftet här

Jag har tyvärr sett för lite av Milleskog för att kunna uttala mig. Säkert habil som du säger, men utfyllnad, precis som Hümmet ungefär. Fallenius däremot, fin spelare som säkert kommer fortsätta utvecklas.

Just anfallare är svårast att få in känns det som. Gör en anfallare det bra så är han borta innan man hinner blinka. Samtidigt så finns det otaliga Abubakaris som är oerhört mediokra men som har en spetskompetens där man hoppas få utväxling på det övriga. Lägger man sig mellan 10-15 miljoner så bör man kunna hitta en skyttekung för allsvenskan dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Tråkmåns, tycker.man borde gå all in på Mario Balotelli nu

Det är bara AIK som går efter sexiga värvningar.
Citera
2024-01-27, 16:50
Medlem
Att sälja (om det nu blir så) Bergvall till Barcelona är dumt. Dom har stora problem med sin ekonomi, dom har inte skött sina avbetalningar på andra köp i alla lägen.

Kim och Tolle har en brinntid som har passerats och det märks. Dom har tappat omklädningsrummet, dom kommer bränna ned skiten till grunden.

Katastrof att VSK inte har en ordentlig bortaläktare (det är på g). Med det sagt vad är det för fucking muppar som ser till att en träningsmatch blir avbruten?

Älskar vår läktarkultur men sociala medier osv har förstört skiten. Skicka in polisen, låt dom veva batonger om det behövs.

Stäng av alla äckliga fittor som förstör för sina egna lag och som fläckar ned ryktet för svensk läktarkultur.

Det är dessa idioter som kommer bidra till att värre saker än villkorstrappan kommer introduceras.

Dom förstör bara för oss andra.

Har stött på många ute på krogar även via bekanta. Allt från ultras från Bajen, Gnaget och DIF.

Ingen av dessa har en IQ över genomsnittet och majoriteten tar tjack eller ladd och super som fan.

Så jävla trött på detta skit. Kan ni sluta ge media och polisen mer vatten på sin kvarn snälla.

Slå sönder varandra på förbestämda platser och sluta orsaka skadestånd till klubbarna ni s.k älskar.
Citera
2024-01-27, 16:55
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jaja, så här låter det på dig varje år.

Vi är uträknade denna säsong hur som.

Vad hände i Västerås idag Kukräven?

Jag trodde det bara var AIK som skämde ut sig på läktarna
Citera
2024-01-27, 17:02
Medlem
Tycker det är helt rätt att bryta matchen. För den som vill ha en mer nyanserad bild av allt som hände så,

1. Högt knallskott från ingenstans vid Djurgårdens sektion före avspark så att små barn började gråta på sittplats.

2. Minst 2 fyrverkerier som kastades från DIF mot VSK supportrar. Smällde precis på läktaren och kunde skadat folk om man inte var beredd. Hur tänker man?

3. I halvtid börjar det tjafsas mellan fansen och här bidrog väl några idioter i VSKs fan-skara att elda upp stämningen mer. Här gömde sig Djurgårdens såkallade fans under någon flagga och tog på sig sina Fröken Snusk masker så de kunde stå och hetsa som apor i bur och sparka på staketet.

4. Polisen bildar en halvmåne och sprayar pepparspray mot Djurgårdens fans som fortsätter hetsa, kasta snöbollar och bete sig som outvecklade grottmänniskor.

5. Djurgården försöker storma planen för att nå VSK fansen men springer tillbaka upp på läktaren igen så fort polisen trycker tillbaka.

Vad är då lösningen? Visitationer kan vi lika gärna strunta i och lägga ned. Eftersom de aldrig kollar i kalsongerna så är det helt onödigt med visitationer på sport idag. Helt tandlöst och ett spel för galleriet.

Gör bara som i Grekland. Förbjud bortafans. Enda lösningen om man vill få bukt med dessa nollar som inte ens är intresserad av sporten utan bara har fått en sorglig uppväxt och vill ta ut sina inre demoner på polisen.

Heja polisen. Önskade att ni fick veva lite mer mot dessa puckade nollor utan att få konsekvenser. De flesta större lag har dessa låtsas-supportrar. Tyvärr.
Senast redigerad av Kapten5 2024-01-27 kl. 17:09.
Citera
2024-01-27, 17:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kasta snöboll? Var det inte något man ägnade sig åt när man var 12-13 år? Inte vuxen människa. Men dessa ultras tillhör ju bottenskrapet i samhället så dom vet väl inte bättre. Sen ser det ju konstigt placerat ut med läktarsektioner. Men Västerås har ju ingen duglig arena för att hantera den typen av supportergrupp. Sen tycker jag inte man ska behöva det när det handlar om vuxna människor som bara ska se lite boll spelas.
Citera
2024-01-27, 17:06
Medlem
Skulle det vara en lösning om polisen kunde spraya ner folk med en färg som inte går bort? Alltså, man sprayar ner personer som hetsar, likt paintball. Sen plockar man in dessa efter matchen bara när man tömmer arenan. Spraya ner jeans, skor, allting.

Svårt att förklara bort.
Citera
2024-01-27, 17:07
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten5
Tycker det är helt rätt att bryta matchen. För den som vill ha en mer nyanserad bild av allt som hände så,

1. Högt knallskott från ingenstans vid Djurgårdens sektion före avspark så att små barn började gråta på sittplats.

2. Minst 2 fyrverkerier som kastades från DIF mot VSK supportrar. Smällde precis på läktaren och kunde skadat folk om man inte var blind. Hur fan tänker man?

3. I halvtid börjar det tjafsas mellan fansen och här bidrog väl några idioter i VSKs fan-skara att elda upp stämningen mer. Här gömde sig Djurgårds "fans" under någon flagga och tog på sig sina Fröken Snusk matcher så de kunde stå och hetsa som apor i bur och sparka på staketet.

4. Polisen bildar en halvmåne och sprayar pepparspray mot Djurgårdens fans som fortsätter hetsa, kasta snöbollar och bete sig som outvecklade grottmänniskor.

Vad är då lösningen? Visitationer kan vi lika gärna skita med. Eftersom de aldrig kollar i kalsongerna så är det helt onödigt med visitationer på sport idag. Helt tandlöst och ett spel för galleriet.

Gör bara som i Grekland. Förbjud bortafans. Enda lösningen om man vill få bukt med dessa nollar som inte ens är intresserad av sporten utan bara har fått en sorglig uppväxt och vill ta ut sina inre demoner på polisen.

Heja polisen. Önskade att ni fick veva lite mer mot dessa puckade nollor utan att få konsekvenser. De flesta större lag har dessa låtsas-supportrar. Tyvärr.
Då kan vi lika gärna lägga ned hela Allsvenskan. Finns inget och ta av bortsett från kultur och stämning i Svensk fotboll. Förbjuda bortafans förstör mycket av det.

Måste sluta mesa bara. Gå hårt åt de ansvariga. Dela ut livstidsstraff. Ge polisen större befogenheter mot de som kastar och brukar våld. Rensa bort 1% skit och låt övriga 99% fortsätta bidra till det som gör Allsvenskan bra.
Citera
2024-01-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Då kan vi lika gärna lägga ned hela Allsvenskan. Finns inget och ta av bortsett från kultur och stämning i Svensk fotboll. Förbjuda bortafans förstör mycket av det.

Måste sluta mesa bara. Gå hårt åt de ansvariga. Dela ut livstidsstraff. Ge polisen större befogenheter mot de som kastar och brukar våld. Rensa bort 1% skit och låt övriga 99% fortsätta bidra till det som gör Allsvenskan bra.

Säger bara som det är. Vill man få bort det från läktarna är alternativen få. Annars får vi skattebetalare fortsätta betala för den här skiten. Annars får de börja med intima visitationer som i AFCON men då blir det väl ett jävla liv..

Vuxna som inte kan bete sig. Det blir inte löjligare. Väx upp.
Citera
2024-01-27, 17:22
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Ännu en supporterfientlig pajas som förespråkar kollektiv bestraffning och extremt snutvåld.

Våra läktare i Sverige består mestadels av sunt supporterskap med liten skara fittor som inte ska förväxlas med supportrar som sköter sig. Snöflingor som du vill ha amerikansk publik med cheerleaders, pausunderhållning och klappor.
Citera
2024-01-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Ännu en supporterfientlig pajas som förespråkar kollektiv bestraffning och extremt snutvåld.

Våra läktare i Sverige består mestadels av sunt supporterskap med liten skara fittor som inte ska förväxlas med supportrar som sköter sig. Snöflingor som du vill ha amerikansk publik med cheerleaders, pausunderhållning och klappor.

Ja, jag går hellre på sport där man kan se matchen vilket jag är där för att se. Inte att behöva gå hem i halvtid.

Gillar tifon och bra fans men jag är heller ingen hycklare som du, som tror att man kan bara plocka bort de dåliga elementen och behålla de bra. Det kan vem som helst med ett IQ över 25 se att det är en omöjlighet med lagarna vi har i Sverige.

Kollektiv bestraffning är enda lösningen när de "bra" fansen vägrar peka ut vilka de "dåliga" fansen är.

Eller hur hade du jobbat? Med tanke på att man inte kan eller vill visitera folk ordentligt? Snälla, tänk lite logiskt.

Konstigt att jag varit på hundratals matcher i olika länder och aldrig haft något problem med polisen. Märkligt. Hur kommer det sig att vissa har så stora problem med polisen? Tycker polisen är bra och har knappt mött en otrevlig polis i mitt liv.
Senast redigerad av Kapten5 2024-01-27 kl. 17:30.
Citera
2024-01-27, 17:48
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ja, jag går hellre på sport där man kan se matchen vilket jag är där för att se. Inte att behöva gå hem i halvtid.

Gillar tifon och bra fans men jag är heller ingen hycklare som du, som tror att man kan bara plocka bort de dåliga elementen och behålla de bra. Det kan vem som helst med ett IQ över 25 se att det är en omöjlighet med lagarna vi har i Sverige.

Kollektiv bestraffning är enda lösningen när de "bra" fansen vägrar peka ut vilka de "dåliga" fansen är.

Eller hur hade du jobbat? Med tanke på att man inte kan eller vill visitera folk ordentligt? Snälla, tänk lite logiskt.

Konstigt att jag varit på hundratals matcher i olika länder och aldrig haft något problem med polisen. Märkligt. Hur kommer det sig att vissa har så stora problem med polisen? Tycker polisen är bra och har knappt mött en otrevlig polis i mitt liv.

Om jag nu är en hycklare får du gärna förklara varför. Det går nämligen att få bort stöket genom att enbart angripa buset om man först och främst skärper straffen för ordningsstörningar. Polisen måste också börja rannsaka sig själva och jaga riktiga kriminella och lägga mindre krut på att det stökas under en fotbollsmatch.

Men det är ju omöjligt att debattera detta med någon som mentalt är på ett uppkäftigt förskolebarns nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in