2023-09-21, 11:03
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetlekernu
Det lär inte hända att dom skickar honom till ett vanligt fängelse han är allvarligt störd uppmanar som sagt alla att kontakta hans avdelning 015056062. Mycket märkligt att han överhuvudtaget får permissioner han borde hållas inne på avdelningen.
I den sista utredningen där han blev dömd, framkom det t.o.m. att han på permission från Psyket, varit igång igen med nya killar han "stött på" i närheten. Han söker sig alltså hela tiden till nya ungdomar han kan ge sig på och utnyttja.

Alltid unga killar. Aldrig tjejer, kvinnor eller män. Hjalmar har ju kallats pedofil men egentligen tror jag han är mer åt det hebefila hållet. Alltså en person som riktar in sig på just ungdomar men inte direkt på barn. Och där får man komma ihåg att trots sin fläskiga vuxna kropp är han på samma mentala nivå, eller lägre, än de ungdomar han söker sig till.
Citera
2023-09-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
I den sista utredningen där han blev dömd, framkom det t.o.m. att han på permission från Psyket, varit igång igen med nya killar han "stött på" i närheten. Han söker sig alltså hela tiden till nya ungdomar han kan ge sig på och utnyttja.

Alltid unga killar. Aldrig tjejer, kvinnor eller män. Hjalmar har ju kallats pedofil men egentligen tror jag han är mer åt det hebefila hållet. Alltså en person som riktar in sig på just ungdomar men inte direkt på barn. Och där får man komma ihåg att trots sin fläskiga vuxna kropp är han på samma mentala nivå, eller lägre, än de ungdomar han söker sig till.

Fast han skriver väl även till vuxna män som gått i samma skola som honom för länge sedan, och som är i hans ålder, dvs runt 40. Och till kändisar i olika åldrar.
Citera
2023-09-23, 10:22
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagar-Perra
Fast han skriver väl även till vuxna män som gått i samma skola som honom för länge sedan, och som är i hans ålder, dvs runt 40. Och till kändisar i olika åldrar.
Jo, det gör han nog. Men där är det sexuella elementet inte med, och dessa personer vågar han sig nog inte på att trakassera så mycket då de är vuxna, och har större möjligheter att klämma åt honom.
Citera
2023-12-12, 18:30
Medlem
Någon som vet hur det går om ni vill ha namnet på hans läkare kan ni få det
Citera
2023-12-13, 21:46
Bannlyst
Hur går det med den psykstörda negroidens fantastiska skivkontrakt?
Citera
2023-12-14, 12:20
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraboo
Hur går det med den psykstörda negroidens fantastiska skivkontrakt?
Han verkar ligga lågt. Igen adress på Ratsit eller Merinfo längre. Efternamnet ändrat till Maturana Högberg från bara Högberg. Han påstår inte längre att han är anställd på Universal Music ("som ligger på Östermalm") Skivkontrakt? Skulle inte tro det.
Citera
2024-01-04, 15:29
Bannlyst
Det har varit tyst från apan ett tag nu. Sitter han inlåst på riktigt nu?
Citera
2024-01-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraboo
Det har varit tyst från apan ett tag nu. Sitter han inlåst på riktigt nu?

Vi får hoppas att dåren blir sittandes på idiotanstalten i många år.
Citera
2024-01-23, 12:10
Medlem
Senaste domen är från förvaltningsrätten i linköping i oktober (mål nr 7691-23) där man sa att man fortsätter med sluten rättspsyk
sen får man hoppas de inte ger honom tillgång till mobil eller dator
Citera
2024-02-08, 23:30
Medlem
Har han lugnat sig?
Citera
2024-02-22, 21:43
Medlem
Hej.

Jag har haft problem med en person en lång period. Jag är 99% på att det är han här. Nu har han även ringt folk från min gamla gymnasieklass och deras föräldrar. Vad i helsike kan man göra för att få ett stopp? Polisen gör inget. Att han ringer mig och mina föräldrar då och då är störigt men går att överleva. Att han dock ringer gamla klasskamrater och deras FÖRLDRAR och säger konstiga saker om mig är doxk steget för långt. Tips?
Citera
2024-02-22, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon13579
Hej!

Jag har nästan exakt samma historia med Hjalmar. Han skickade de bilderna på killar med uppblåst mage och han har försökt ringa mig. Jag är fotograf själv och han ville att jag skulle ta bilder på honom. Har läst de flesta inlägg här på Flashback och han verkar vara extremt psykiskt störd.

Jag polisanmälde det och väntar på att höra tillbaka från polisen.

Exakt samma sak mig. En bild med ett kollage med typ 9 bilder på en kille med uppblåst magar. Sen spårade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in