2023-12-11, 23:52
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Han vill ju inte och aik låter honom inte så länge han reppas av Universal.

Han har tydligt visat att han har större lojalitet med en agentur han haft i 5 år än klubben som han fostrats i, som gav honom chansen i a-laget, där han alltid fått oändligt med stöd och kärlek.

Han skiter i aik, det är hur tydligt som helst.

Speltekniskt skulle han gå rakt in och säkert vara riktigt bra. Däremot är han väl ingen ledartyp och verkar ju spela fotboll mest för att det är kul och för att kunna ge pengar till sin pojkvän Jadama.

I ett AIK där de landslagsmeriterade ledarskapet behövde kompletteras med värvningar för 30-ish miljoner för att hänga kvar i sista omgången, är det väl där som det behövs akut injektion nu, snarare än ytterligare en potentiell gamnacke.

Däremot tror jag att klubbledningen inte har något annat val än att hoppas att Milosevic helt plötsligt ska bli en bra kapten, att Nordfeldt slutar kasta in bollar och att Guidetti inte är en belastning på planen, eller att han slutar. Man har inte råd att göra sig av med de skämten till ledande spelare.

Durmaz icke-speltid under hösten tyder väl på att det blir ett bryt där dock.

Tror absolut på att Milo och Kribben och kan rycka upp sig, JG måste jobba dels för att komma i form och sedan för att få spela. Durmaz verkar ju ha fullt upp med sushidejter och långpromenader med jycken tyvärr.

Men tillbaka till Robin. Självklart genomuselt att han går med på att gå Universals ärenden och inte åtminstonde klarar av att ducka o hålla käften i media om han så prompt måste hålla om dem. Men rent spelmässigt har han ju spenderat sista åren i Saudi. Den ligan är ju tom. sämre än allsvenskan ju. Och siffrorna har ju inte vart hållkäften-bra direkt.
Citera
2023-12-12, 03:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det har väl i teorin alltid varit möjligt för Man City att göra om man så önskat, inget nytt som skett helt plötsligt. Redan 2003 hade Djurgården sin farmarklubb i superettan, 2004 hade gnaget sin farmarklubb i superettan och samarbetet fortsatte även när lagen senare spelade i samma serie.
Vilket tramsigt försök till helt befängd whataboutism. Dif får svara för sig själva i tråden, men vi har då sannerligen aldrig haft en farmarklubb i Superettan. Vi har däremot haft en lång rad samarbeten med lag som Väsby, Vasalund, Akropolis m.m. men om du försöker likställa något av dessa samarbeten med vad ni har igång med HTFF har du fan knarkat ganska ordentligt.

Men ja, det har varit teoretiskt möjligt att starta upp en farmarklubb i Sverige tidigare. Vad som har ändrats är att ni bevisat för omvärlden att det även är praktiskt möjligt utan att förbundet gör ett skit för att stoppa vansinnet.
Citera
2023-12-12, 04:59
Avslutad
Ni hammarbyare med mer insyn, är känslan hos er att man gått bet på ert förstaval och att man behövt påbörja om processen lite? För det känns oerhört märkligt hur tyst det blivit utöver Hellberg och norrbaggen i Brann.
Citera
2023-12-12, 05:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ni hammarbyare med mer insyn, är känslan hos er att man gått bet på ert förstaval och att man behövt påbörja om processen lite? För det känns oerhört märkligt hur tyst det blivit utöver Hellberg och norrbaggen i Brann.
Norska ligan tog slut förra helgen och på det tror jag baggen vill ha 10 dagas ledighet. Känns rimligt att man då avvaktar det. Man har kommunicerat tränare klar i mitten av december, till julskinkan och definitivt klar till uppstart i januari. Men det var Kungen (Yxan) som kommunicerade julskinka och han är inte den mest medialt skillade.
Citera
2023-12-12, 06:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Norska ligan tog slut förra helgen och på det tror jag baggen vill ha 10 dagas ledighet. Känns rimligt att man då avvaktar det. Man har kommunicerat tränare klar i mitten av december, till julskinkan och definitivt klar till uppstart i januari. Men det var Kungen (Yxan) som kommunicerade julskinka och han är inte den mest medialt skillade.

Då landar en tränare snart, spännande. Tror du det blir norrbaggen? Vem skulle du gärna vilja se ta över?
Citera
2023-12-12, 06:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Då landar en tränare snart, spännande. Tror du det blir norrbaggen? Vem skulle du gärna vilja se ta över?
Jag har gått från Kim till att vilja ha baggen. Brann lirar i enlighet med vår vision. Jag vet egentligen för lite om någon av dem och har inte orkat research men sportchefen i Värnamo talade om att den klubb som tar Kim kommer få en fantastisk tränare om man ger honom tid att implementera sina idéer. Tid kommer han inte få. Ser det ut som under Marti med kortspel i backlinjen kommer det märkas, Kim kommer få skit vid första torsk. På så vis är en karriärist (att gå till oss nu från Brann är bara av karriärmässiga skäl, får man motvilligt erkänna) bättre. Jag försöker att inte tänka på det så mycket. Behöver min semester från fotbollen också
Citera
2023-12-12, 07:34
Medlem
Skarparattarns avatar
Vart är du Trazke?
Citera
2023-12-12, 08:26
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag har gått från Kim till att vilja ha baggen. Brann lirar i enlighet med vår vision. Jag vet egentligen för lite om någon av dem och har inte orkat research men sportchefen i Värnamo talade om att den klubb som tar Kim kommer få en fantastisk tränare om man ger honom tid att implementera sina idéer. Tid kommer han inte få. Ser det ut som under Marti med kortspel i backlinjen kommer det märkas, Kim kommer få skit vid första torsk. På så vis är en karriärist (att gå till oss nu från Brann är bara av karriärmässiga skäl, får man motvilligt erkänna) bättre. Jag försöker att inte tänka på det så mycket. Behöver min semester från fotbollen också

Det tråkiga med baggen är att risken känns större att han drar jämfört med Hellberg. Skulle vilja få ned ruljansen på tränarposten lite även om jag tror på att bygga spelidé överordnad den personen.
Citera
2023-12-12, 09:34
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Är väl klassiskt hos oss med massa dumma utspel och sen inte kunna leverera. Man försöker ge ett proffsigt intryck men är fortfarande kvar i samma lallerier som för 20 år sedan.

Jag har noll förväntningar, blir väl firma Magyar/Björklund som tar laget till en 12e plats nästa säsong och ytterligare en höjning av säsongskortspriset.
Citera
2023-12-12, 09:55
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vilket tramsigt försök till helt befängd whataboutism. Dif får svara för sig själva i tråden, men vi har då sannerligen aldrig haft en farmarklubb i Superettan. Vi har däremot haft en lång rad samarbeten med lag som Väsby, Vasalund, Akropolis m.m. men om du försöker likställa något av dessa samarbeten med vad ni har igång med HTFF har du fan knarkat ganska ordentligt.

Men ja, det har varit teoretiskt möjligt att starta upp en farmarklubb i Sverige tidigare. Vad som har ändrats är att ni bevisat för omvärlden att det även är praktiskt möjligt utan att förbundet gör ett skit för att stoppa vansinnet.

Jag har inte likställt några samarbeten, jag förklarar bara att både Aik och Dif haft farmarklubbar i superettan. När Cafe Opera spelade där tränade man på Karlberg, hade spelare och personal från Aik samt drev ett gemensamt B-lag med Aik.

Sedan hade vi ju också HIF Akademi som var Helsingborgs farmarklubb som spelade div. 2 för ett tiotal år sedan, även den tidigare versionen av HTFF i början av 2000-talet som tog sig upp till div. 1.

Jag tror ditt alarmerande om hur omvärlden kommer kapa svensk fotboll för att vi driver HTFF är en smula överdrivet, och att det finns andra mer konkreta hot mot svensk fotboll.
Citera
2023-12-12, 11:21
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
och ytterligare en höjning av säsongskortspriset.

Gudarna ska veta att det fortfarande är mycket som bedrivs amatörmässigt i vår förening, och jag gör mig själv skyldig till en raljerande ton ofta och gärna. Men att priserna höjs för första gången på fyra (?) år ser jag ingenting märkligt i alls. De reella biljettintäkterna har ju minskat markant på grund av den skenande inflationspolitik som bedrivs. Det är ju inte direkt som att utgifterna hålls på konstant nivå, klart intäkterna måste inflationsjusteras i samma takt. Det är snarare Ingves man ska vara förbannad på.

På den tangenten noterar jag att vi nu passerat Golden Shower-kampanjen bara i förnyade årskort. Trodde faktiskt försäljningen skulle se sämre ut med den hastigt ändrade försäljningsperioden från januari till strax innan jul. Med de knappt 3k i kö ser det ut som att vi även i år säljer alla 16k plåtar innan allmänheten ges möjlighet till inköp. Överraskande starkt och positivt. Ses på barrikaderna även 2024!
Citera
2023-12-12, 14:13
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag har inte likställt några samarbeten, jag förklarar bara att både Aik och Dif haft farmarklubbar i superettan. När Cafe Opera spelade där tränade man på Karlberg, hade spelare och personal från Aik samt drev ett gemensamt B-lag med Aik.

Sedan hade vi ju också HIF Akademi som var Helsingborgs farmarklubb som spelade div. 2 för ett tiotal år sedan, även den tidigare versionen av HTFF i början av 2000-talet som tog sig upp till div. 1.

Jag tror ditt alarmerande om hur omvärlden kommer kapa svensk fotboll för att vi driver HTFF är en smula överdrivet, och att det finns andra mer konkreta hot mot svensk fotboll.
Visst hade ÖSK sitt ÖSK Ungdom eller vad de hette samtidigt som första upplagan HTFF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in