2023-12-12, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Mig veterligen har det aldrig förekommit att män i vita rockar åkt omkring och tvingat folk att vaccinera sig. Bor du på institution där sådant förekommit, eller vad det är du säger egentligen? Har de hållit fast dig, samtidigt som du fått en nål i armen?

Begriper du vad "utan förbehåll" betyder? Eller är du dum i huvudet?

Förnekar du att vaccinpass existerat?
Citera
2023-12-12, 01:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Sedan 2021 skrev jag. Är du läskunnig? Tiden före vaccinet fanns är ju givetvis irrelevant i sammanhanget. Herregud.

Det finns massor av människor med "uppdaterat vaccinationsskydd" som haft covid. Att man inte kan få covid så länge man har "uppdaterat vaccinationsskydd" är en lögn.

Du skrev ordagrant såhär; "Majoriteten på IVA har alltid utgjorts av vaccinerade."

Skulle det vara så att du inte avsåg år 2020, utan sedan 2021 blir det ändå rätt tokigt då de som vårdades på IVA i början av år 2021 knappast var vaccinerade av den enkla anledningen till att det knappt fanns några som var vaccinerade på den tiden.

Risken att du drabbas av covid är betydligt lägre om du har ett uppdaterat vaccinationsskydd än om du inte har det. Tror du på allvar att man vaccinerar mot covid över hela världen om det är totalt verkningslöst? I sådana fall måste du ju vara dummare än en sten, vilket i och för sig inte skulle förvåna mig det minsta
Citera
2023-12-12, 01:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Begriper du vad "utan förbehåll" betyder? Eller är du dum i huvudet?

Förnekar du att vaccinpass existerat?

Det utgjorde fortfarande inget tvång. Vet du vad smittskyddslagstiftning är för något?

Om du drar på dig HIV, tycker du då att det är din fria rätt att ha oskyddat sex med främmande personer utan att upplysa om din sjukdom? Tycker du att det är nazism att det är förbjudet att sprida samhällsfarliga sjukdomar omkring sig?
Citera
2023-12-12, 01:38
Medlem
Citat:
Du resonerar väldigt märkligt och dina jämförelser med judestjärnor är ju helt absurda. Självklart är syftet rörande en åtgärd klart intressant. Intressant är också din svartvita syn på när något fungerar eller är totalt värdelöst.

Noterar att du helt saknar argument för varför det skulle vara en absurd jämförelse. Och ja, om hundratals personer blir smittade på en konsert där det krävs vaccinpass, då är det svårt att dra någon annan slutsats att vaccinpassen är värdelösa. Ännu svårare blir det att inte dra den slutsatsen när detta sker gång efter annan. Som sagt, det var ju inte bara en gång alla vaccinerade Einstens trodde de var smittfria och kunde gå på konsert och annat bara för att de varit duktiga och utsatt sig för vaccinationsexperimentet. Det var ju veckor av liknande rubriker innan korthuset till slut föll ihop och politikerna var tvungna att med svansen mellan benen slutligen ta bort vaccinpassen.

Stor humor var det, som sagt

Citat:
Jag antar att du finner lagen om vinterdäck och säkerhetsbältesanvänding "totalt värdelöst" också. Det måste utgöra stor humor för dig när någon kör av vägen och avlider trots att vederbörande hade både vinterdäck och säkerhetsbältet över axeln. Hur kan dumma dumma staten vara så dum att de tvingar bilförare till sådana åtgärder när de bevisligen inte fungerar. Det måste ju vara nazism!!!!

Detta är dock en absurd jämförelse. Möjligen hade den varit delvis rimlig om hundratals personer kör av vägen, varje dag, i varje stad och avlider trots vinterdäck och säkerhetsbälte. En annan anledning till att jämförelsen är hjärndöd är för att den inte, till skillnad från vaccinpassen är diskriminerande. Ytterligare en är att man kan ta av sig säkerhetsbältet när man klivit ur bilen. Inte heller vinterdäcken behöver man injicera och riskera biverkningar av . För att nämna några anledningar till varför din jämförelse är absurd.
Senast redigerad av Joe88 2023-12-12 kl. 01:40.
Citera
2023-12-12, 01:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Noterar att du helt saknar argument för varför det skulle vara en absurd jämförelse. Och ja, om hundratals personer blir smittade på en konsert där det krävs vaccinpass, då är det svårt att dra någon annan slutsats att vaccinpassen är värdelösa. Ännu svårare blir det att inte dra den slutsatsen när detta sker gång efter annan. Som sagt, det var ju inte bara en gång alla vaccinerade Einstens trodde de var smittfria och kunde gå på konsert och annat bara för att de varit duktiga och utsatt sig för vaccinationsexperimentet. Det var ju veckor av liknande rubriker innan korthuset till slut föll ihop och politikerna var tvungna att med svansen mellan benen slutligen ta bort vaccinpassen.

Stor humor var det, som sagt

Detta är dock en absurd jämförelse. Möjligen hade den varit delvis rimlig om hundratals personer kör av vägen, varje dag, i varje stad och avlider trots vinterdäck och säkerhetsbälte. En annan anledning till att jämförelsen är hjärndöd är för att den inte, till skillnad från vaccinpassen är diskriminerande. Ytterligare en är att man kan ta av sig säkerhetsbältet när man klivit ur bilen. Inte heller vinterdäcken behöver man injicera och riskera biverkningar av . För att nämna några anledningar till varför din jämförelse är absurd.

Det var många länder som införde olika former av vaccinpass. I början av pandemin stängde många länder sina gränser. Syftet med detta var att sakta ned smittspridningen. Ingen har påstått att vaccin ger ett hundraprocentigt skydd, men det gör inte vaccinen värdelösa. Inga vaccin mot någon sjukdom skyddar 100% av personerna till 100%, men de är inte värdelösa för det.

Vaccinpassen avskaffades inte för att de inte fungerade, utan för att de hade spelat ut sin roll när vaccinationstäckningen runt om i världen hade blivit tillräckligt stor och skillnaderna mellan länder och regioner hade spelat ut sin roll. Har smittan bränt igenom region A, B och C och motsvarande förhållanden råder inom A, B och C finns ingen anledning att hindra någon från att resa från A till B. Råder det däremot stor smitta i A, medan B varit helt förskonade och ingen i region B hunnit bli vaccinerad finns det naturligtvis skäl att hindra personer i region A att resa till region B. De begränsningarna var inte diskriminerande, eftersom de inte tar hänsyn till ålder, etnicitet eller sexuell läggning. Det var lika för alla. ALLA som omfattades av vaccinpass hade möjlighet att vaccinera sig. Lät man bli fick man inget pass. Ungefär som med vilket vanligt pass som helst. Vägrar du att vaccinera dig och lämna dina fingeravtryck får du inget pass och kan därmed inte resa till länder som kräver det. Är det också "nazism" enligt dig? Nazism att det finns sådana "förbehåll"?
Citera
2023-12-12, 02:03
Medlem
Citat:
Det utgjorde fortfarande inget tvång. Vet du vad smittskyddslagstiftning är för något?

Nehe det var inget tvång. Nej men då så. Du blir bara av med jobbet, portad från alla butiker, restauranger, cafeer, bibliotek, idrottsevenemang, konserter osv osv om du vägrar. Men det är lugnt. För ingen tvingar ju dig Det är väl bara att flytta ut i skogen och leva på kottar och bär?

Då är det inget att hetsa upp sig över.

Precis som det är helt ok att säga till någon person att denne ska ha sex med dig. Ja, hon måste såklart inte, det är inget tvång. Men om hon inte gör det så blir hon av med jobbet, misshandlad, vräkt från lägenheten hon hyr av dig, osv osv. Det är helt lugnt och fullt acceptabelt, för ingen tvingar ju henne. Hon är ju fri att istället välja att bli misshandlad, av med jobbet eller vräkt, så vad är problemet? Det är inget tvång.

Citat:
Om du drar på dig HIV, tycker du då att det är din fria rätt att ha oskyddat sex med främmande personer utan att upplysa om din sjukdom? Tycker du att det är nazism att det är förbjudet att sprida samhällsfarliga sjukdomar omkring sig?

Att förbjuda alla människor att ha sex ifall de inte accepterar att injiceras av ett läkemedel först, vore absolut att likna vid nazism. Men nu är det ju inte så lagen är skriven och därmed så faller även denna "liknelse" från dig fullständigt platt.
Citera
2023-12-12, 02:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nehe det var inget tvång. Nej men då så. Du blir bara av med jobbet, portad från alla butiker, restauranger, cafeer, bibliotek, idrottsevenemang, konserter osv osv om du vägrar. Men det är lugnt. För ingen tvingar ju dig Det är väl bara att flytta ut i skogen och leva på kottar och bär?

Då är det inget att hetsa upp sig över.

Precis som det är helt ok att säga till någon person att denne ska ha sex med dig. Ja, hon måste såklart inte, det är inget tvång. Men om hon inte gör det så blir hon av med jobbet, misshandlad, vräkt från lägenheten hon hyr av dig, osv osv. Det är helt lugnt och fullt acceptabelt, för ingen tvingar ju henne. Hon är ju fri att istället välja att bli misshandlad, av med jobbet eller vräkt, så vad är problemet? Det är inget tvång.

Att förbjuda alla människor att ha sex ifall de inte accepterar att injiceras av ett läkemedel först, vore absolut att likna vid nazism. Men nu är det ju inte så lagen är skriven och därmed så faller även denna "liknelse" från dig fullständigt platt.

Det är dina liknelser som faller platta till marken. Det är ingen mänsklig rättighet att fritt få sprida samhällsfarliga virus omkring sig. Det var ytterst få arbetsplatser som krävde krav på vaccinering. Det handlade nästan uteslutande om olika former av vårdyrken. Skulle du själv vilja att din mamma bli opererad av en spetälsk man med aktiv infektion som opererar utan vare sig skyddskläder eller munskydd? Hur fan kan du få smittskyddsåtgärder och arbetsmiljöregler till nazism? Hör du inte själv hur absurt det låter?
Citera
2023-12-12, 02:18
Medlem
Citat:
Du skrev ordagrant såhär; "Majoriteten på IVA har alltid utgjorts av vaccinerade."

Skulle det vara så att du inte avsåg år 2020, utan sedan 2021 blir det ändå rätt tokigt då de som vårdades på IVA i början av år 2021 knappast var vaccinerade av den enkla anledningen till att det knappt fanns några som var vaccinerade på den tiden.

Jag skrev ordagrant "så har det varit sedan 2021". Givetvis går det inte att skilja på vaccinerade och ovaccinerade innan vaccinet fanns. Med "alltid" så menas, GIVETVIS, alltid sedan vaccinet blev en faktor. Ska man verkligen behöva förklara detta för dig?

Citat:
Risken att du drabbas av covid är betydligt lägre om du har ett uppdaterat vaccinationsskydd än om du inte har det. Tror du på allvar att man vaccinerar mot covid över hela världen om det är totalt verkningslöst? I sådana fall måste du ju vara dummare än en sten, vilket i och för sig inte skulle förvåna mig det minsta

Det jag vänder mig emot är ditt påstående att man inte kan få covid om man har ett "uppdaterat vaccinationsskydd". Detta påstående är lögn. Men det är ju bra om du nu åtminstonde reviderat det felaktiga påståendet till "betydligt lägre risk", även om det inte heller på något sätt är klarlagt. Det finns som sagt massor av personer med "uppdaterat vaccinationsskydd" som fått covid. Man minns ju som sagt alla stollar med vaccinpass som gick omkring och smittade ner varandra där hösten 2021

Vaccinerade tycks få covid och andra förkylningar i parti och minut, medan vi ovaccinerade så gott som aldrig är sjuka. Men det är ju bara i min krets. Möjligt att det skiljer sig i andra personers kretsar.
Citera
2023-12-12, 02:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag skrev ordagrant "så har det varit sedan 2021". Givetvis går det inte att skilja på vaccinerade och ovaccinerade innan vaccinet fanns. Med "alltid" så menas, GIVETVIS, alltid sedan vaccinet blev en faktor. Ska man verkligen behöva förklara detta för dig?

Det jag vänder mig emot är ditt påstående att man inte kan få covid om man har ett "uppdaterat vaccinationsskydd". Detta påstående är lögn. Men det är ju bra om du nu åtminstonde reviderat det felaktiga påståendet till "betydligt lägre risk", även om det inte heller på något sätt är klarlagt. Det finns som sagt massor av personer med "uppdaterat vaccinationsskydd" som fått covid. Man minns ju som sagt alla stollar med vaccinpass som gick omkring och smittade ner varandra där hösten 2021

Vaccinerade tycks få covid och andra förkylningar i parti och minut, medan vi ovaccinerade så gott som aldrig är sjuka. Men det är ju bara i min krets. Möjligt att det skiljer sig i andra personers kretsar.

Det är fullt möjligt att du menar saker som du inte skriver, men det kan ju inte gärna jag veta. Skriver du en sak, men menar något helt annat blir det ganska rörigt. Du skrev ju att precis ordagrant det jag citerade. Jag har heller aldrig uttryckt att man inte kan få covid om man vaccinerat sig. Vet inte varifrån du fått det ifrån. Däremot skyddar vaccin mot covid, vilket är något helt annat.

Jag är vaccinerad och har levt som vanligt sedan år 2021, efter det att jag hade vaccinerats. Jag har aldrig haft covid. Det är fakta. Innan jag vaccinerats bar jag munskydd i riskmiljöer. Det och vaccinet skyddade mig.
Citera
2023-12-12, 06:13
Medlem
MrArturs avatar
Jo, alla vet ju att Anne Frank gömde sig på vinden för att nazisterna ville vaccinera henne.

Ibland undrar man var foliehattarna lågvattenmärke egentligen går någonstans.
Det är inte lika mycket en kritik mot restriktioner som en bagatellisering av nazisternas brott mot mänskligheten. Dessutom tvivlar jag på att dessa foliehattar har särskilt mycket emot nazism från början.

Man småkräks lite i munnen.
Karl Kraus sade något bra.
"The secret of the demagogue is to make himself as stupid as his audience so that they believe they are as clever as he".
Senast redigerad av MrArtur 2023-12-12 kl. 06:23.
Citera
2023-12-12, 07:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Mig veterligen har det aldrig förekommit att män i vita rockar åkt omkring och tvingat folk att vaccinera sig. Bor du på institution där sådant förekommit, eller vad det är du säger egentligen? Har de hållit fast dig, samtidigt som du fått en nål i armen?

Nej men ovaccinerade har inte fått åka på bussar, jobba inom vården, kunna resa, göra klart sina utbildningar mm. Dvs påtryckningar som omöjliggör ett liv som ovaccinerad.

Hade det inte varit på det sättet tror jag att fler vaccinerat sig.
Citera
2023-12-12, 07:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jo, alla vet ju att Anne Frank gömde sig på vinden för att nazisterna ville vaccinera henne.

Ibland undrar man var foliehattarna lågvattenmärke egentligen går någonstans.
Det är inte lika mycket en kritik mot restriktioner som en bagatellisering av nazisternas brott mot mänskligheten. Dessutom tvivlar jag på att dessa foliehattar har särskilt mycket emot nazism från början.

Man småkräks lite i munnen.
Karl Kraus sade något bra.
"The secret of the demagogue is to make himself as stupid as his audience so that they believe they are as clever as he".

Hur ovaccinerade upplever det hela kan du som vaccinerad inte veta. Men fakta är att det rådde regelrätt apartheid mot ovaccinerade i stora delar av vår värld där ovaccinerade behandlades som andra klassens medborgare.

Om man som ovaccinerad inte kan åka buss, studera, jobba, försörja sig, resa eller gå på caféer så är det nog inte helt olikt hur judarna hade det.

Tänket är nämligen exakt samma nu som då. En påhittad fiende skapas som alla vänder sig emot pga masspsykos.

Du håller på likadant med ditt nazistsmetande och "foliehatt"-stämplar mot oss som inte vill ha detta läkemedel.

Att du fortfarande inte fattar vad som är fel i ditt tänkande är helt otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in