2023-12-12, 00:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja verkligen. Att säga "Littorin sprider konspirationsteorier mot vaccinpass" är ungefär som att säga "x sprider konspirationsteorier mot apartheid", "x sprider konspiratiosnteorier mot judestjärnor".

Som om det skulle spela någon roll hur dessa saker kom till

"Aha det var ingen konspiration som låg till grund för dessa saker som foliehattarna påstår, ja men dåså då är allt i sin ordning, då kan vi fortsätta med apartheid/judestjärnor/vaccinpass "

Det mest komiska var ju i början av pandemin när några vaksamma och vakna personer spekulerade i att vaccinpass kan komma att införas. Då blev det klassat som "konspirationsteorier" av statskramarna.

Men när det väl infördes så sprider man alltså "konspirationsteorier" om vaccinpass, när man riktar rättmätig kritik mot vansinnet.

Människor som resonerar på detta sätt är djupt störda som man ska akta sig noga för och se till att de hålls långt borta från allt som har med makt att göra.
Citera
2023-12-12, 00:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det mest komiska var ju i början av pandemin när några vaksamma och vakna personer spekulerade i att vaccinpass kan komma att införas. Då blev det klassat som "konspirationsteorier" av statskramarna.

Men när det väl infördes så sprider man alltså "konspirationsteorier" om vaccinpass, när man riktar rättmätig kritik mot vansinnet.

Människor som resonerar på detta sätt är djupt störda som man ska akta sig noga för och se till att de hålls långt borta från allt som har med makt att göra.
Vem klassade det som "konspirationsteorier"?
Citera
2023-12-12, 00:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja det är väl toppen så man får träna immunförsvaret lite, till skillnad mot under pandemin?

Tidigare har du ju sagt att smittan bryter ned immunförsvaret. Hur ska du ha det?7
Citera
2023-12-12, 00:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej det har jag inte sagt. Immunförsvaret tränas av att möta viruset och det har de flesta redan gjort. Nu är vi nere på förkylningsnivå. Vad är det att bry sig om?

Det finns betydligt farligare sjukdomar än covid där ute, men de ska vi nog inte nämna för dig. Vi får spara lite på ditt psyke tror jag.

Har uppfattat att du är emot vaccin, men du kanske ändrat uppfattning.
Citera
2023-12-12, 00:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Inga fler frågor för tillfället. Men jag kan nämna att jag inte heller är sjuk, trots rekordsmitta. Ej vaccinerad.

...och du har aldrig haft covid?
Citera
2023-12-12, 00:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Att man inte skulle kunna bli sjuk för att man är vaccinerad är lögn. Majoriteten av de sjuka har alltid utgjorts av vaccinerade. Majoriteten på IVA har alltid utgjorts av vaccinerade. Så har det varit ända sedan 2021. Att påstå något annat är lögn och desinformation.

Men sådant brukar ju du ägna dig åt har vi förstått...

Du är uppenbart för pantad för att du skriver ovan är en uppenbar lögn. Hur skulle majoriteten på IVA alltid kunna utgjorts av vaccinerade? Under 2020 var det inte en käft som ens var vaccinerad (bortsett den första kärringen som fick första sprutan i dec) och det skulle dröja ända bortåt sommaren år 2021 innan hälften av befolkningen var vaccinerade.

Och nej, jag har aldrig haft covid. Inte år 2020, 2021, 2022 eller 2023. Det beror sannolikt på att jag haft uppdaterat vaccinationsskydd och att jag isolerade mig fram till dess att jag hade det.
Senast redigerad av IMBILDEN 2023-12-12 kl. 00:48.
Citera
2023-12-12, 00:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Haha, "konspirationsteorier mot vaccinpass"

Så ljushuvudet som skrev den där debattartikeln menar alltså att det var en "konspirationsteori" att vaccinpassen existerade?

Har du ens läst artikeln?
Verkar inte så. Du utgår ju felaktigt från att vaccinen som används är "värdelösa" och därför fyller vaccinpassen ingen funktion utan syftar vara till att kontrollera folk och göra så Big Pharma tjänar mer pengar. Det är så det alltid låtit från er vetenskapsförnekare och konspirationsteoretiker. Ni är lika förutsägbara som amen i kyrkan.
Citera
2023-12-12, 00:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har uppfattat att du är emot vaccin, men du kanske ändrat uppfattning.

Nej jag är inte alls emot vaccin. Jag är emot påtryckningar att ta experimentella läkemedel mot min sin egen vilja. Vilka läkemedel vi har i våra kroppar handlar om kroppslig integritet och autonomi, det har inte staten med att göra och ska inte lägga sig i sådana frågor överhuvudtaget. Visst kan staten erbjuda ett vaccin, men då ska det vara 100% frivilligt helt utan förbehåll om man tackar nej till erbjudandet. Och så har det inte varit dessvärre. Därav det stora motståndet mot dessa vacciner. Det kanske inte ens varit en fråga om vaccinet inte körts ner i halsen på folk.
Citera
2023-12-12, 01:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej jag är inte alls emot vaccin. Jag är emot påtryckningar att ta experimentella läkemedel mot min sin egen vilja. Vilka läkemedel vi har i våra kroppar handlar om kroppslig integritet och autonomi, det har inte staten med att göra och ska inte lägga sig i sådana frågor överhuvudtaget. Visst kan staten erbjuda ett vaccin, men då ska det vara 100% frivilligt helt utan förbehåll om man tackar nej till erbjudandet. Och så har det inte varit dessvärre. Därav det stora motståndet mot dessa vacciner. Det kanske inte ens varit en fråga om vaccinet inte körts ner i halsen på folk.

Mig veterligen har det aldrig förekommit att män i vita rockar åkt omkring och tvingat folk att vaccinera sig. Bor du på institution där sådant förekommit, eller vad det är du säger egentligen? Har de hållit fast dig, samtidigt som du fått en nål i armen?
Citera
2023-12-12, 01:13
Medlem
Citat:
Har du ens läst artikeln?
Verkar inte så. Du utgår ju felaktigt från att vaccinen som används är "värdelösa" och därför fyller vaccinpassen ingen funktion utan syftar vara till att kontrollera folk och göra så Big Pharma tjänar mer pengar. Det är så det alltid låtit från er vetenskapsförnekare och konspirationsteoretiker. Ni är lika förutsägbara som amen i kyrkan.

Du utgår ju felaktigt från att judestjärnorna som används är "värdelösa" och därför fyller judestjärnorna ingen funktion utan syftar vara till att kontrollera folk och göra så nazisterna tjänar mer pengar. Det är så det alltid låtit från er vetenskapsförnekare och konspirationsteoretiker. Ni är lika förutsägbara som amen i kyrkan.

/ Imbildens motsvarighet i Nazityskland, 1941

Det spelar ingen roll vad "syftet" med vaccinpassen var. Det var ett avskyvärt och ovetenskapligt påfund oavsett. Dock var det stor humor och underhållning när det visade sig att de inte fungerade alls och man med svansen mellan benen var tvungna att ta bort dem samt alla andra restriktioner. Det var ju i princip dagliga rubriker i stil med "250 pers smittade efter konsert med vaccinpass" där ett tag .
Citera
2023-12-12, 01:18
Medlem
Citat:
Du är uppenbart för pantad för att du skriver ovan är en uppenbar lögn. Hur skulle majoriteten på IVA alltid kunna utgjorts av vaccinerade? Under 2020 var det inte en käft som ens var vaccinerad (bortsett den första kärringen som fick första sprutan i dec) och det skulle dröja ända bortåt sommaren år 2021 innan hälften av befolkningen var vaccinerade.

Sedan 2021 skrev jag. Är du läskunnig? Tiden före vaccinet fanns är ju givetvis irrelevant i sammanhanget. Herregud.

Citat:
Och nej, jag har aldrig haft covid. Inte år 2020, 2021, 2022 eller 2023. Det beror sannolikt på att jag haft uppdaterat vaccinationsskydd och att jag isolerade mig fram till dess att jag hade det.

Det finns massor av människor med "uppdaterat vaccinationsskydd" som haft covid. Att man inte kan få covid så länge man har "uppdaterat vaccinationsskydd" är en lögn.
Citera
2023-12-12, 01:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du utgår ju felaktigt från att judestjärnorna som används är "värdelösa" och därför fyller judestjärnorna ingen funktion utan syftar vara till att kontrollera folk och göra så nazisterna tjänar mer pengar. Det är så det alltid låtit från er vetenskapsförnekare och konspirationsteoretiker. Ni är lika förutsägbara som amen i kyrkan.

/ Imbildens motsvarighet i Nazityskland, 1941

Det spelar ingen roll vad "syftet" med vaccinpassen var. Det var ett avskyvärt och ovetenskapligt påfund oavsett. Dock var det stor humor och underhållning när det visade sig att de inte fungerade alls och man med svansen mellan benen var tvungna att ta bort dem samt alla andra restriktioner. Det var ju i princip dagliga rubriker i stil med "250 pers smittade efter konsert med vaccinpass" där ett tag .

Du resonerar väldigt märkligt och dina jämförelser med judestjärnor är ju helt absurda. Självklart är syftet rörande en åtgärd klart intressant. Intressant är också din svartvita syn på när något fungerar eller är totalt värdelöst.

Jag antar att du finner lagen om vinterdäck och säkerhetsbältesanvänding "totalt värdelöst" också. Det måste utgöra stor humor för dig när någon kör av vägen och avlider trots att vederbörande hade både vinterdäck och säkerhetsbältet över axeln. Hur kan dumma dumma staten vara så dum att de tvingar bilförare till sådana åtgärder när de bevisligen inte fungerar. Det måste ju vara nazism!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in