2023-12-12, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Ett gäng glada knegare som sket i maxvikten?

Den ska inte kunna rasa för att maxvikten är överskriden.

Sen är det bara att inse att alla våra grannländer ligger långt före med säkerhet på byggarbetsplatser.
Citera
2023-12-12, 04:23
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Samtliga lär ju vara omkomna om inte annat för att ingen som jobbat på sjukan dykt upp i tråden, eller någon av deras släkt/vänner. Brukar inte ta lång tid för sånt att läcka ut på FB i stora fall, och här har det varit dötyst.

Dom är nog från Ukraina eller nåt.

Det här företaget kanske är ett bra byggföretag men det är ju så mycket som måste rättas till i byggbranschen, högre löner, bättre säkerhet och firmor som följer lagarna ska inte behöva konkurrera med firmor som betalar för låga löner och hoppar över säkerheten.
Citera
2023-12-12, 04:35
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
5 döda och eftersom det är utländska medarbetare så är det locket på, stämmer det? Ingen sympati för dessa gossar som fick sätta livet till i en undermålig hiss. Hade det varit OF-brudar och nyexade ungjävlar från byggprogrammet så hade det varit direktsända kondoleanser från Sveriges alla hörn. Nu visar sig alla exotiska vurmare sina rätta jag. Nej, nästa gång får 5 pursvenska jävlar sätta livet till, det behövs.
Vaddå locket på?
Det har ju dragits igång en stor utredning som ska slå fast orsaken. Den kommer ju knappast att mörkas.
Angående de troligtvis döda byggjobbarna så handlar det uppenbart om att man inte kunnat underrätta anhöriga. Är de döda kommer det knappast att mörkas.
Du verkar rejält konspiratorisk!
Citera
2023-12-12, 04:39
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast de som ansvarar för ett helt husbygge har väl kompetens att se till att en bygghiss monteras rätt.
Nu var det väl ABC-Bygghissar som hyrt ut hissen och stod för montaget och höjningar mm.
Citera
2023-12-12, 05:01
Medlem
oskhimselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
5 döda och eftersom det är utländska medarbetare så är det locket på, stämmer det? Ingen sympati för dessa gossar som fick sätta livet till i en undermålig hiss. Hade det varit OF-brudar och nyexade ungjävlar från byggprogrammet så hade det varit direktsända kondoleanser från Sveriges alla hörn. Nu visar sig alla exotiska vurmare sina rätta jag. Nej, nästa gång får 5 pursvenska jävlar sätta livet till, det behövs.

Undermålig hiss du är bra kunnig. De där är en av de vanligaste bygghissarna där ute. O den ser riktigt fräsch ut.
Citera
2023-12-12, 05:53
Medlem
devilsdecks avatar
Jag tippar på attentat. Någon har saboterat hissen
Citera
2023-12-12, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilsdeck
Jag tippar på attentat. Någon har saboterat hissen

Skitsnack, någon har missat att säkra hissen helt enkelt. Fredag, sluta tidigare, julfest säger allt.
Att viktig nformation inte kommer fram sker dagligen på byggen.
Citera
2023-12-12, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Översta grinden är inte ens monteras vilket stärker min tes.
Ser ut att stämma, utfacken är inte heller färdigmonterade på den våningen.
Citera
2023-12-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast de som ansvarar för ett helt husbygge har väl kompetens att se till att en bygghiss monteras rätt.
De som bygger huset kan ja lova dig inte har varken kompetensen eller har monterat hissen!
Citera
2023-12-12, 07:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Satt just och funderade på det. Jag tror alla är döda tyvärr. Om inte fallet bromsats upp av väggar m.m. runtomkring.
Fy helvete. Sverige börjar mer o mer bli ett jävla u-land vdg säkerhet. Sånt här läste man aldrig om för 20-30 år sen, men det var då det. Nu ska det snålas in över allt. Förfärligt. Hoppas företaget som inte värderat sina anställda åker på jordens böter till offrens efterlevande. På en arbetsplats ska man vara SÄKER.

Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Kan det vara så att de inte gått ut med det för att polisen inte kunnat få tag i vissa anhöriga för att lämna beskedet? Vilket de ju gärna gör innan de går ut i media när någon avlidit på detta vis.
Finns väl inte ens någon sådan gentlemannaregel.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2023-12-12 kl. 07:21.
Citera
2023-12-12, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskhimself
Undermålig hiss du är bra kunnig. De där är en av de vanligaste bygghissarna där ute. O den ser riktigt fräsch ut.
Jag befarar undermålig hantering av resning av hiss.
Jag jobbar med eftermarknad. Skrämmande många case handlar om handhavandefel. Inte fel på produkten. Tillverkare är noggranna att ge monterings och underhållsinstruktioner. Få läser dem. Varken montörer eller slutkund.
Citera
2023-12-12, 07:36
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Kan det vara Stop Oil eller annan miljörörelse som ligger bakom denna olycka för att protestera mot resursslöseriet ?
Vet någon om byggbolaget tidigare utfört eller har planerade projekt åt Tesla, för i sådanna fall bör IF Metall och andra fackförbunds militanta strejkvakter kontrolleras upp

Bra att tänka brett, men så brett tänkt om delar av miljörörelsen har jag inte tänkt, men en del stoppade ju livsviktig trafik, så känslokylan finns där hos vissa, men jag tänkte på att det finns människor i Sverige som kanske redan har utfört krigsrelaterat eller religiöst motiverat sabotage/terror dolt i olyckor, och därför så bör man alltid vid olyckor tänka i större perspektiv, även om det bara visar sig att någon glömt montera klart.
Senast redigerad av StartGenealogy 2023-12-12 kl. 08:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in