2023-12-11, 22:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jaha så om man är vaccinerad så kan man inte få covid-19?

Var får du all din information från? Du tycks ju veta en massa saker som inte ens Folkhälsomyndigheten känner till.

Dock märkligt att det är "rekordsmitta" med tanke på att runt 90% av svenskarna är vaccinerade. Men det kanske bara är övriga 10% som är smittade nu då?

Vi behöver omedelbart införa vaccinpass och ha lockdown för alla ovaccinerade så kan vi nog utrota viruset en gång för alla. Eller kanske inte?

Det låter lite komiskt idag, men det här fanns det alltså väldigt många som trodde på som lösning när det begav sig.

Det här är inte så lite sinnessjukt om man tänker efter. Det här är alltså inte nordkorea, utan ett EU land. Man kan inte tro att det är sant.

https://www.dn.se/varlden/osterrike-forst-med-vaccintvang-i-eu/
Citera
2023-12-11, 22:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jaha så om man är vaccinerad så kan man inte få covid-19?

Var får du all din information från? Du tycks ju veta en massa saker som inte ens Folkhälsomyndigheten känner till.

Dock märkligt att det är "rekordsmitta" med tanke på att runt 90% av svenskarna är vaccinerade. Men det kanske bara är övriga 10% som är smittade nu då?

Har man ett aktiverade antikroppar mot viruset klarar man sig sannolikt från att bli sjuk ja.

Vad har du för källa till att 90% av svenskarna har aktivt vaccinationsskydd? Du har ju själv skrivit att FHM bara trycker på att åldringar behövde uppdatera sitt vaccinationsskydd. Togs sista sprutan för över ett år sedan är man per definition helt ovaccinerad.
Citera
2023-12-11, 22:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det är väl toppen så man får träna immunförsvaret lite, till skillnad mot under pandemin?

Tidigare har du ju sagt att smittan bryter ned immunförsvaret. Hur ska du ha det?
Citera
2023-12-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du är anmäld.

Hahaha, för vad?

Det är väl högst relevant för tråden att reda ut huruvida du talar sanning eller inte? Huruvida man kan lita på något du säger eller om du är en notorisk mytoman.

Med tanke på hur mycket information om covid du spyr ur dig här på daglig basis. Om virusets farlighet, om vaccinets effektivitet, om naturlig immunitet osv. Allt du påstår om dessa saker hamnar i ett nytt ljus om det visar sig att du bara hittar på saker när det passar din agenda och det argument du vill göra för tillfället.

Men jag förstår att det blev jobbigt för dig nu.

Ska ge dig en chans till att krångla dig ur detta:

Var du sjuk i september? Eller ljög du då?

Eller ljuger du nu?
Senast redigerad av Joe88 2023-12-11 kl. 22:51.
Citera
2023-12-11, 22:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tidigare har du ju sagt att smittan bryter ned immunförsvaret. Hur ska du ha det?

Nej det har jag inte sagt. Immunförsvaret tränas av att möta viruset och det har de flesta redan gjort. Nu är vi nere på förkylningsnivå. Vad är det att bry sig om?

Det finns betydligt farligare sjukdomar än covid där ute, men de ska vi nog inte nämna för dig. Vi får spara lite på ditt psyke tror jag.
Citera
2023-12-11, 22:48
Medlem
Citat:
Vi behöver omedelbart införa vaccinpass och ha lockdown för alla ovaccinerade så kan vi nog utrota viruset en gång för alla. Eller kanske inte?

Det låter lite komiskt idag, men det här fanns det alltså väldigt många som trodde på som lösning när det begav sig.

Det här är inte så lite sinnessjukt om man tänker efter. Det här är alltså inte nordkorea, utan ett EU land. Man kan inte tro att det är sant.

https://www.dn.se/varlden/osterrike-forst-med-vaccintvang-i-eu/

Ja det är sjukt att det där bara är två år sedan. Känns så avlägset nu.

Men vi kommer aldrig glömma alla dem som stod på fel sida om historien. Bland det mest skamliga vi sett hos mänskligheten sedan andra världskriget.
Citera
2023-12-11, 22:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja det är sjukt att det där bara är två år sedan. Känns så avlägset nu.

Men vi kommer aldrig glömma alla dem som stod på fel sida om historien. Bland det mest skamliga vi sett hos mänskligheten sedan andra världskriget.

Så här håller statskramarna på... så fort rättmätig kritik riktas mot direkt odemokratiska förslag som strider mot mänskliga rättigheter så kommer stämpeln fram....

"konspirationsteorier".

https://www.gp.se/debatt/littorin-sprider-konspirationsteorier-mot-vaccinpass.aca6d466-8151-4a3a-8390-e7a485a29f6e

Exakt samma mönster på den här typen av obehagliga debattörer. Så fort "konspirationsteorier" nämns för att förlöjliga debattmotståndare så ska man dra öronen åt sig.

Och det är ju inte bara det... han försöker även smeta lite "MAGA-höger" över Littorin som våga säga emot.

Och råkar några nazister protestera mot vaccinpass, så är alla som är emot vaccinpass nazister. Ja det inte klokt hur denna typ av konsensusdebattör håller på.

Ovaccinerade var mer eller mindre jagade på olika sätt och fick skulden för att pandemin fortfarande pågick och att restriktionerna inte togs bort. Det är inte konspirationsteorier, utan verkligheten.

Helt jävla otroligt vad korkade människor i grupp kan vara.
Senast redigerad av kurt-sune 2023-12-11 kl. 23:00.
Citera
2023-12-11, 23:00
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Jag har aldrig haft covid19. Jag är nämligen vaccinerad och testar mig regelbundet. Jag är inte sjuk nu trots rekordsmitta. Fler frågor?
Inga fler frågor för tillfället. Men jag kan nämna att jag inte heller är sjuk, trots rekordsmitta. Ej vaccinerad.
Citera
2023-12-11, 23:12
Medlem
Citat:
Så här håller statskramarna på... så fort rättmätig kritik riktas mot direkt odemokratiska förslag som strider mot mänskliga rättigheter så kommer stämpeln fram....

"konspirationsteorier".

https://www.gp.se/debatt/littorin-sprider-konspirationsteorier-mot-vaccinpass.aca6d466-8151-4a3a-8390-e7a485a29f6e

Exakt samma mönster på den här typen av obehagliga debattörer. Så fort "konspirationsteorier" nämns för att förlöjliga debattmotståndare så ska man dra öronen åt sig.

Och det är ju inte bara det... han försöker även smeta lite "MAGA-höger" över Littorin som våga säga emot.

Och råkar några nazister protestera mot vaccinpass, så är alla som är emot vaccinpass nazister. Ja det inte klokt hur denna typ av konsensusdebattör håller på.

Ovaccinerade var mer eller mindre jagade på olika sätt och fick skulden för att pandemin fortfarande pågick och att restriktionerna inte togs bort. Det är inte konspirationsteorier, utan verkligheten.

Helt jävla otroligt vad korkade människor i grupp kan vara.

Haha, "konspirationsteorier mot vaccinpass"

Så ljushuvudet som skrev den där debattartikeln menar alltså att det var en "konspirationsteori" att vaccinpassen existerade?
Citera
2023-12-11, 23:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Haha, "konspirationsteorier mot vaccinpass"

Så ljushuvudet som skrev den där debattartikeln menar alltså att det var en "konspirationsteori" att vaccinpassen existerade?

Det är så sjukt allt han skriver, för logiken går inte ihop överhuvudtaget. Det är den vanliga klassikern.. "jag håller med konsensus, alltså har jag rätt" och alla som inte håller med förskocken smetar vi lite nazism, rasism, vetenskapsförnekelse och naturligtvis "konspirationsteorier" på.

Det är bra att skiten ligger kvar så folk kan gå tillbaka och läsa hur fan folk argumenterade under pandemin.
Citera
2023-12-11, 23:27
Medlem
Citat:
Har man ett aktiverade antikroppar mot viruset klarar man sig sannolikt från att bli sjuk ja.

Vad har du för källa till att 90% av svenskarna har aktivt vaccinationsskydd? Du har ju själv skrivit att FHM bara trycker på att åldringar behövde uppdatera sitt vaccinationsskydd. Togs sista sprutan för över ett år sedan är man per definition helt ovaccinerad.

Att man inte skulle kunna bli sjuk för att man är vaccinerad är lögn. Majoriteten av de sjuka har alltid utgjorts av vaccinerade. Majoriteten på IVA har alltid utgjorts av vaccinerade. Så har det varit ända sedan 2021. Att påstå något annat är lögn och desinformation.

Men sådant brukar ju du ägna dig åt har vi förstått...
Citera
2023-12-11, 23:36
Medlem
Citat:
Det är så sjukt allt han skriver, för logiken går inte ihop överhuvudtaget. Det är den vanliga klassikern.. "jag håller med konsensus, alltså har jag rätt" och alla som inte håller med förskocken smetar vi lite nazism, rasism, vetenskapsförnekelse och naturligtvis "konspirationsteorier" på.

Det är bra att skiten ligger kvar så folk kan gå tillbaka och läsa hur fan folk argumenterade under pandemin.

Ja verkligen. Att säga "Littorin sprider konspirationsteorier mot vaccinpass" är ungefär som att säga "x sprider konspirationsteorier mot apartheid", "x sprider konspiratiosnteorier mot judestjärnor".

Som om det skulle spela någon roll hur dessa saker kom till

"Aha det var ingen konspiration som låg till grund för dessa saker som foliehattarna påstår, ja men dåså då är allt i sin ordning, då kan vi fortsätta med apartheid/judestjärnor/vaccinpass "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in