2023-12-11, 17:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
KAN det vara så att Johanna erkänt just därför att det var hon som ströp Tove ?

KAN det vara så att Maja inte erkänt just därför att hon inte var med och dödade Tove ?

Du verkar otroligt trångsynt o kan absolut inte ta till dig olika scenarion.

Du har fastnat i en loop som du inte kan ta dig ut ifrån.
"KAN det vara så att Johanna erkänt just därför att det var hon som ströp Tove ?"

Ja, självklart. Att hon skulle ta på sig skulden åt Maja vore föga troligt.

"KAN det vara så att Maja inte erkänt just därför att hon var med och dödade Tove ?"

Ja, vem vet?
Citera
2023-12-11, 18:06
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"KAN det vara så att Johanna erkänt just därför att det var hon som ströp Tove ?"

"KAN det vara så att Maja inte erkänt just därför att hon var med och dödade Tove ?"

Ja, vem vet?

Svart på vitt.

Nu kan ALLA se vilken ohederlig person du är!!!!

Bara att kolla mitt inlägg ovan.

Jag skrev: KAN det vara så att Maja inte erkänt just därför att hon inte var med och dödade Tove ?"

Du utelämnade/förvanskade mitt inlägg genomatt ta bort INTE i min mening. Så att mitt inlägg fick en helt annan betydelse.

OHEDERLIGT och det säger allt om din agenda. Skitperson är vad du är.

Vem fan tror du att du är som försöker trolla tråden? ALLA vet nu att du förvanskar andras inlägg.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2023-12-11 kl. 18:19.
Citera
2023-12-11, 18:08
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
KAN det vara så att Johanna erkänt just därför att det var hon som ströp Tove ?

KAN det vara så att Maja inte erkänt just därför att hon inte var med och dödade Tove ?

Du verkar otroligt trångsynt o kan absolut inte ta till dig olika scenarion.

Du har fastnat i en loop som du inte kan ta dig ut ifrån.

Jag kan inte låta bli att notera att det fetade ovan bekräftades nästan omedelbart

Det är utan tvekan så att Johanna mördade Tove, och att Maja inte var delaktig i det. Föga förvånande friades också Maja. Till och med Toves anhöriga förväntade sig att Maja skulle frias. Alla vet att Maja är oskyldig till Toves död.
Citera
2023-12-11, 18:32
Avslutad
Citat:

Ja, vem vet?
Jag tror att Johanna var mycket nöjd med sin bedrift, att ha fått bort Tove föralltid.

Majas närvaro i badrummet avviker från tidigare story.
Maja gick och la sig.
Johanna och Tove kikade runt och Johanna tog tillfället i akt och övermannade Tove, hur det gick till, har hon berättat. Det stämmer, förutom att hon påstår att Maja plötsligt var med i badrummet, det är en efterkonstruktion.
Maja sov/slumrade, va inte i badrummet.

Johanna hade rekat och visste precis hur hon skulle gå tillväga.

Inte ens Toves familj tror att Maja deltog i mordet, inte någon av åklagarna, Rullman tyckte det var lungt, Maja fick åka med bara för att, en jävla pajas som sjappade för att inte stå med brallorna nere inför HR
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-12-11 kl. 18:36.
Citera
2023-12-11, 18:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Svart på vitt.

Jag skrev: KAN det vara så att Maja inte erkänt just därför att hon inte var med och dödade Tove ?"

Du utelämnade/förvanskade mitt inlägg genomatt ta bort INTE i min mening. Så att mitt inlägg fick en helt annan betydelse.

Vem fan tror du att du är som försöker trolla tråden? ALLA vet nu att du förvanskar andras inlägg.

Drama queen par excellence.

Klart jag ändrade dina ord för att visa dig hur löst domen sitter.
Citera
2023-12-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror att Johanna var mycket nöjd med sin bedrift, att ha fått bort Tove föralltid.

Maja gick och la sig.
Johanna och Tove kikade runt och Johanna tog tillfället i akt och övermannade Tove, hur det gick till, har hon berättat. Det stämmer, förutom att hon påstår att Maja plötsligt var med i badrummet, det är en efterkonstruktion.

Inte ens Toves familj tror att Maja deltog i mordet, inte någon av åklagarna, Rullman tyckte det var lungt, Maja fick åka med bara för att, en jävla pajas som sjappade för att inte stå med brallorna nere inför HR
Sluta nu.. du vet hur det låg till.
Maja var som en svart hök på Nöjet efter Tove.
Låt oss släppa det.. men hur tror du snacket gick sinsemellan flickstackarna ?

Maja skulle ju bara gå på som en bulldozer över Tove (alla vet hur styrkan ligger hos vissa diagnostiserade avvikande personer) .. de brukar även göra ljud vid sådana tillfällen och "ge igen" för allt de råkat ut för.

Kan Maja som är så gullig och bara vara felaktigt diagnosticerad ?
Nej både du och jag och precis alla andra vet om det. Hon är lite otäck nästan när man ser den tjejen i ögonen ... typ "Vem bor här"... cuckoo
Citera
2023-12-11, 18:50
Avslutad
Citat:
Svart på vitt.

Ohederligt och riktigt smutsigt.
Men det är tydligt att brottet och brottsoffren inte är det viktiga, utan det är att smutskasta en ung tjej som av allt att döma utnyttjats till fullo av en riktigt mörk människa, Johanna Leshem Jansson.

Det har framgått fullständigt klart och tydligt att det är Johanna som hatar Tove och systern.
Johanna skapar intriger och bråk, vill vara spindeln i nätet.
Johanna söndrar och förstör, hennes avundsjuka och manipulativa sätt gör att hon står utan vänner, det är därför hon även innanför murarna hamnar i konflikt omedelbart.
Hon är en mördare som förstört livet för så många människor.
Citera
2023-12-11, 18:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har inte skiftat fokus. Jag har kompletterat med att skriva att Maja är lögnaktig.
Förutom att korrigera att det de facto berört depression, ångest, su, skam etc. relaterat till VN.
Att Maja ljuger är i högsta grad relevant till hennes saga om att sova i lgh.

Begriper inte vad just du gnäller om med tanke på ditt fokus att ständigt ge J diagnoser.
Varför du gör det är dock begripligt. Maja ska vara ett offer.

Se svar ovan. Vad jag skriver om till sybel väljer jag själv btw.

Självklart inte. Därför har jag citerat ur fup när hon mer än uppenbart ljuger.

Även i TR:

"CS: Kan man då sammanfatta det med att i början åtminstone då ljög för polisen om dom här sakerna?
M: Suck.. Asså..
CS: Du sa ju alldeles nyss att det inte var sant?
Ja. Men det man måste eh ha i åtanke är just det här att min hjärna klara inte av för mycket intryck och då stänger min hjärna av helt enkelt. "

Hon använder sjukdomsvinst för att manipulera dem att tro på minnesförlust.

Majas hjärna stängde inte av. Hon ljög och hittade på att hon varit hos sitt KK.
Hon ljög för sin far vid IIlharjen.

Vidare vet hon mycket väl att att J vill mörda Tove.
Hon spelar så förvånad när det kommer på tal.
Hon vet mycket väl om bränderna men spelar så förskräckt.

Eftersom hon ljuger om att inte veta ett dugg, fast hon vet att J är strypt enligt samsittaren, så vittnar även det om att hon ljuger.

Hon manipulerar helt enkelt. Det leder mig att tro att den osannolika Maja ljuger om vad som hänt i lgh.

För hon är lögnaktig från dag 1.
Kom inte med bullshit om att man får ljuga, för det handlar likaväl om trovärdighet.

Det här är ju exakt samma svar som du skrev innan, dvs inget resonemang runt det som diskuterades.

Det enda du gör är att återupprepa sådant som ingen har eller kan invända mot, men som inte är svar på något alls runt diskusionen. Bara ytterligare ett citat.

Vad är det här för rappakaljesvar, gish-galopp:

"Att Maja ljuger är i högsta grad relevant till hennes saga om att sova i lgh."

Det är ett nonsenssvar, eftersom det var inte ens på tapeten i diskussionen.

Det är lika mycket nonsens- svar som att säga att faktum är att gräset är grönt.

Bra "argument" när argumenten tryter:

"Se svar ovan. Vad jag skriver om till sybel väljer jag själv btw. "
vilket alltså var:

"Jag har kompletterat med att skriva att Maja är lögnaktig."

Och nej, jag ska inte säga att gräset inte är grönt.

Din trovärdighet är noll, och ditt sätt att argumentera är tomma ord.
Citera
2023-12-11, 18:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var hon säkert.

Men nedanstående är osannolikt
Citat:
Maja gick och la sig.
Storyn avviker för att ända bortåt nyår så hade hon ramlat och krälat bland spyor på badrumsgolvet.
Sen insåg hon väl att där kunde hon inte vara och krypa omkring med tanke på mord.
Då kom Brain of The year på att hon ändå måste ha en orsak till att beställa hamburgare och skicka J att fyllköra till McD runt 03 och köpa en minimal burgare. Bara till Maja.
Så schysst är J mot sin älskade BFF. ❤️
Maja var ju hungrig

Nedanstående är lika korkat som Johannas version.
Det saknas 30-40 minuter i tidsspegeln.
Citat:

Citat:
Vi vet att du anser dig självutnämnt språkrör för Toves familj, helt utan förankring.

Det är lika skandalöst som att skriva vila i frid Tove ihop med att Maja var en hjälte.

Det enda du påvisar är att du är lika smaklös som att gränslöst dalta med Maja.
Senast redigerad av develi 2023-12-11 kl. 19:11.
Citera
2023-12-11, 18:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här är ju exakt samma svar som du skrev innan, dvs inget resonemang runt det som diskuterades.

Det enda du gör är att återupprepa sådant som ingen har eller kan invända mot, men som inte är svar på något alls runt diskusionen. Bara ytterligare ett citat.

Vad är det här för rappakaljesvar, gish-galopp:

"Att Maja ljuger är i högsta grad relevant till hennes saga om att sova i lgh."

Det är ett nonsenssvar, eftersom det var inte ens på tapeten i diskussionen.

Det är lika mycket nonsens- svar som att säga att faktum är att gräset är grönt.

Bra "argument" när argumenten tryter:

"Se svar ovan. Vad jag skriver om till sybel väljer jag själv btw. "
vilket alltså var:

"Jag har kompletterat med att skriva att Maja är lögnaktig."

Och nej, jag ska inte säga att gräset inte är grönt.

Din trovärdighet är noll, och ditt sätt att argumentera är tomma ord.
Jag hänvisade givetvis till tidigare citat där Maja ljugit.

Vill du ha dem igen?
Citera
2023-12-11, 19:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför har ingen uppmärksammat hennes vidriga och empatilösa handlingar
För hon är lögnaktig från dag 1 påstår ni. Hon föddes lögnare?
Hahaha!
Dag 1 är söndagen den 16 oktober 2022.

Vid lunchtid börjar den lögnaktiga Maja med sin manipulation. Då gentemot sina föräldrar.
Citera
2023-12-11, 19:32
Medlem
Medlemmen och trådskribenten @develi är objektiv och, ser objektivt vilket vissa andra trådskribenter har mycket svårt för att kunna taga till sig och, vilket endast beror på subjektiviteter, det vill säga ... Att Fröken Hellm*n är ett totalt och fullständigt söndermanipulerat offer tack vare sin kamrat Fröken Janss*n, hon sägs ha varit ett stackars offer för sin kamrat Fröken Janss*n och som mot sin egen vilja blivit tvingad till att då ha begått brottsliga handlingar.

Hon kallas för "Fräsiga Flätan" Hellm*n och sedd med sina coola kläder så som hon också blivit kallad för en hjältinna.

Subjektiviteterna står haglande som spön i backen beträffande Fröken Hellm*n som person.

Det är totalt och fullständigt obegripligt hur vissa trådskribenter kan se en vidrig och empatilös lögnerska som en hjältinna trots att Fröken Hellm*n bevisligen tidigare ha begått vidriga brottsliga handlingar och dessutom ljugit så in i vassen så att till och med gäddorna blivit skräckslagna och lämnat vassen, Fröken Hellm*n var verkligen vass på tungan sin, när hennes lögner emanerade per Ós.

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in