2023-12-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Du hör väl själv hur korkat det låter? Om man alltså har frågor ska man gå till en annan live och spekulera? Denna tråd hade inte ens funnits om FU-anhängarna inte varit så rabiata, och ja, dom har bara godtrogna lättlurade följare.

Kommer man med såpass grova anklagelser som bla du och Fia kommer med så gäller det att ha bevis. Hade Fia med flera varit transparenta och haft belägg för att saker är som dom påstår att dom är hade de haft fler än 15-30 att aktiva följare. Istället delar man alltid artiklar, rapporter tagna ur sitt kontext (senast igår sa dom att 88% blir misshandlade eller våldtagna i familjehemmen), nedklippta ljud/videoklipp, inga utredningar eller enbart små delar tagna ur sitt kontext.

Skulle vilja påstå att personer som kan stå för det dom påstår oftast inte har något emot att få motfrågor. Man behöver såklart inte svara på precis allt.
Galet omoget och oproffsigt att fimpa varenda person med en rimlig fråga. Där snackar vi diktatur som du tog upp tidigare. Endast Fia-godkända budskap får komma fram.
Alla anklagelser finns bevisade. Det är bara att läsa och lyssna.
Det finns ingen anledning att lägga ner energi på energitjuvar och troll.
2023-12-10, 23:50
Medlem
Citat:
Precis. Det hjälper inte att ha chillwill på sin sida för chillwill kan ändå inget åt saken göra.

Tyckte det var skrattretande förra året när dom lurade hit dom där stackars serberna och utlovade vadå 70000? Närvarande vid demonstrationen. Väl på plats var det vadå 50 antivaxxare och 50 fu medlemmar?
Har man åstadkommit noll och inget under flera års tid är det kanske dags att byta taktik.

Om något har det gått åt motsatt håll. Uffe har gjort ett uttalande mot dom. Stämmer det att svt ska göra något anti desinformstionsreportage om LVU är det också direkt skadande för ”organisationen”.
Faktiskt har jag ändrat mig under denna tråds gång. Det finns flera sammanslutningar som kämpar mot socialtjänstens felaktiga utredningar, att barn blir felaktigt kvar i dysfunktionella hem eller blir felaktigt tvångsomhändertagna. Dessa sammanslutningar har funnits i decennier, men ingenting händer. Nu börjar folk få upp ögonen för vad som händer barn i det fördolda.
När såg ni brottsdömda människor sluta sig samman och påstå att vanliga broottsutredningar är rättsosäkra? Nej, de finns inte, för där veŕkar det fungera.
2023-12-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är inte en tolkning, det är ordagrant vad hon säger, att ALLA barn ska komma hem till sina föräldrar, och att socialstyrelsen omedelbart ska stängas ner.
Nej, du feltolkar med flit eftersom du har ett personligt agg mot henne.
2023-12-11, 00:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Nej, du feltolkar med flit eftersom du har ett personligt agg mot henne.
Jag tolkar ingenting, jag lyssnar på det hon säger. Och eftersom du verkar vara ett stort fan var henne och stötta det hon gör rekommenderar jag att du också börjar lyssna på det hon säger, så du vet vad du stöttar.

Jag har inget personligt agg emot henne, däremot är missinformationen hon sprider direkt farlig, och barn riskerar att råka illa ut eftersom föräldrar blir rädda och inte vågar söka hjälp när dem behöver det. Jag bryr mig om barnen.
Jag önskar Fia ville ta emot hjälp för att må bättre och kunna få tillbaka hennes barn, men det är hennes eget val.
2023-12-11, 00:07
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Alla anklagelser finns bevisade. Det är bara att läsa och lyssna.
Det finns ingen anledning att lägga ner energi på energitjuvar och troll.

Jasså? Var?

Citat:
Faktiskt har jag ändrat mig under denna tråds gång. Det finns flera sammanslutningar som kämpar mot socialtjänstens felaktiga utredningar, att barn blir felaktigt kvar i dysfunktionella hem eller blir felaktigt tvångsomhändertagna. Dessa sammanslutningar har funnits i decennier, men ingenting händer. Nu börjar folk få upp ögonen för vad som händer barn i det fördolda.
När såg ni brottsdömda människor sluta sig samman och påstå att vanliga broottsutredningar är rättsosäkra? Nej, de finns inte, för där veŕkar det fungera.

Vem menar du fått upp ögonen? Islamister, ett gäng WT och några konspirationsteoretiker/psykiskt sjuka? Fattar inte hur man kan tolka all negativ info kring FU och liknande som någon positiv förändring 😂
Om något kommer det stramas åt mer framöver.
2023-12-11, 02:00
Medlem
Hon behandlar verkligen Sulle sjukt illa. Tänker alltid på det när man ser live. Han får prata en stund sedan kommer hon in och tar över och tycker inte det han säger är bra nog. Han har blivit en trogen lakej till sektledaren. Grovt hjärntvättad och sitter bara och upprepar allt hon sagt. Hans situation är helt annorlunda än hennes. Hans barn är inte omhändertagna.
Mamman har dem på skyddad adress. Varför vet bara myndigheterna. De tar allting ur sitt sammanhang, presenterar helt galna konspirationsteorier och är de värsta rättshaverister man skådat.
2023-12-11, 02:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Hon behandlar verkligen Sulle sjukt illa. Tänker alltid på det när man ser live. Han får prata en stund sedan kommer hon in och tar över och tycker inte det han säger är bra nog. Han har blivit en trogen lakej till sektledaren. Grovt hjärntvättad och sitter bara och upprepar allt hon sagt. Hans situation är helt annorlunda än hennes. Hans barn är inte omhändertagna.
Mamman har dem på skyddad adress. Varför vet bara myndigheterna. De tar allting ur sitt sammanhang, presenterar helt galna konspirationsteorier och är de värsta rättshaverister man skådat.
kolla på fias video "familyunited anmäler" när Sulle ska göra en anmälan. Hon sitter och glor över hans axel, hans sätt att prata känns inte naturligt. Jag tyckte bara videon kändes konstig, tills jag läste din kommentar, jag tror du har en poäng.
2023-12-11, 05:42
Medlem
Citat:
Jag tolkar ingenting, jag lyssnar på det hon säger. Och eftersom du verkar vara ett stort fan var henne och stötta det hon gör rekommenderar jag att du också börjar lyssna på det hon säger, så du vet vad du stöttar.

Jag har inget personligt agg emot henne, däremot är missinformationen hon sprider direkt farlig, och barn riskerar att råka illa ut eftersom föräldrar blir rädda och inte vågar söka hjälp när dem behöver det. Jag bryr mig om barnen.
Jag önskar Fia ville ta emot hjälp för att må bättre och kunna få tillbaka hennes barn, men det är hennes eget val.

Hon sprider viktig information

Citat:
Jasså? Var?

Vem menar du fått upp ögonen? Islamister, ett gäng WT och några konspirationsteoretiker/psykiskt sjuka? Fattar inte hur man kan tolka all negativ info kring FU och liknande som någon positiv förändring 😂
Om något kommer det stramas åt mer framöver.

Det är hur du vill desinformera.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag har också sett en massa lives och filmer som hon lagt ut. Det som jag tänkt på är att hon i timmar maler på om samma sak. Det är ett klart maniskt beteende. Inte friskt.

Det är såklart svårt att ha blivit av med sina barn.
Men genom att hon agerar som hon gör fördröjer hon bara sina egna chanser till att få hem dom igen.
Hon tjänar mer på att samarbeta med att ta emot hjälp av socialtjänsten. Nu känns det som att hon har gått över en gräns för ett acceptabelt beteende.
Nu vet ju inte jag bakgrunden. Det hade varit väldigt intressant att få läsa om den. Och om hur Sofia själv försökt att samarbeta med socialtjänsten.

Hennes manliga kompanjon vore det också intressant att veta bakgrunden om…
Fia gick länge den "vamliga vägen".
2023-12-11, 08:28
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123

Sulle säger bara massa korkat och livear med personer han inte borde livea med. Så jag förstår henne. (Inte för att hon inte gör det. Men men). Minns att han för typ 1,5-2år sedan satt i en live med någon annan arabisktalande, dom hade precis haft en gäst uppe som sagt att det inte är okej att slå barn. Varpå båda direkt svarar att det inte är att slå sina barn när föräldrarna gör det utan att man då visar kärlek till sitt barn genom handlingen.
Jag tycker lite tvärt om synd om henne och inte sulle, hon försöker skämta o skoja med honom ibland o han fattar ingenting. Jag fattar inte ens vad han gör där, speciellt om exfrun har rätt.

Citat:
Hon sprider viktig information

Det är hur du vill desinformera.

Fia gick länge den "vamliga vägen".

Hon har gått den vanliga vägen lite till hälften ja. Hon har valt vilka delar hon vill vara med på och jobba på men inte riktigt gått all in.
2023-12-11, 08:33
Medlem
Citat:
Delvis är den största kritiken från IVO emot SIS hem och inte familjehem.

Delvis så är en rapport en text svart på vit, går inte att tolka, informationen som finns där är den som finns. Att sedan Fia väljer att tolka texten istället för att läsa det som står är en annan sak.
Familjehem fanns inte med i jämförelsen.
2023-12-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Preci det jag sagt tidigare..hon beter sig som en diktator
Diktatur:
Demokratier uppmuntrar folket att ta aktiv del i det politiska livet, medan renodlade diktaturer förnekar medborgarna den rättigheten

Man vill från statligt håll tysta människor som vill demonstrera för att barn ska behandlas rättssäkert.
2023-12-11, 09:26
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Diktatur:
Demokratier uppmuntrar folket att ta aktiv del i det politiska livet, medan renodlade diktaturer förnekar medborgarna den rättigheten

Man vill från statligt håll tysta människor som vill demonstrera för att barn ska behandlas rättssäkert.

Du tror verkligen att det finns en större folkrörelse inom det här 😂

Skulle bli imponerad om det ens är 1000 pers som delar ”er” syn.
Senast redigerad av Nariiouh 2023-12-11 kl. 10:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in