2023-12-10, 19:39
Medlem
Elgiganten har ju som regel att man inte får returnera in-ear hörlurar om förpackningen är bruten. Hur fan ska man du kunna veta vad som passar? Allas örongångar är olika storlek.

Jag köpte ett par Galaxy buds 2 som är alldeles för stora för mina små öron. Alla recensioner sade att dom var små men icke sa nicke.

Finns det något man kan göra hos elgiganten eller är det bara att sälja dessa och förlora pengar?
Citera
2023-12-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molineraste
Finns det något man kan göra hos elgiganten eller är det bara att sälja dessa och förlora pengar?
Ligger det inte med extra öronsnäckor i andra storlekar? Annars kanske du kan köpa lösa sådana i mindre storlek.
Citera
2023-12-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Ligger det inte med extra öronsnäckor i andra storlekar? Annars kanske du kan köpa lösa sådana i mindre storlek.

De som följde med sög arsel.

Jag köpte ett par XS foam tips som hjälpte lite, men de är ändå jävligt osköna. Jag tror det är mer formen på galaxy buds som inte passar mig
Citera
2023-12-10, 20:09
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Hatar det. Jag är kräsen när det kommer till sånt och blir sällan nöjd med ljudet. Man får sälja dom på tradera för ett något mindre pris och fortsätta leta.
Citera
2023-12-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Hatar det. Jag är kräsen när det kommer till sånt och blir sällan nöjd med ljudet. Man får sälja dom på tradera för ett något mindre pris och fortsätta leta.

Köper folk använda in ear lurar på tradera? Det känns inte så nice direkt.
Citera
2023-12-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molineraste
Elgiganten har ju som regel att man inte får returnera in-ear hörlurar om förpackningen är bruten.

Och detta av en mycket bra anledning, menar du att elgiganten ska sälja vidare när någon har använt dem? Men du kanske vill ha andras äckliga testade in ear lurar i dina öron?
Citera
2023-12-10, 21:42
Medlem
flashmaners avatar
Detta undrar jag också. Köpte ett par JBL på Netonnet som bara trillar ur mina öron hela tiden. Helt omöjligt att använda dem i praktiken. Spelar ingen roll vilken storlek på öronpropparna jag sätter på.

Det kan ju hur många köp som helst innan man hittar ett par som passar.

Märkligt tycker jag att detta problem inte verkar tas upp i några tester helller. Har inte sett något av det i några tester jag läst i ämnet, då jag letat efter just detta i mina försök att hitta ett par som sitter kvar på mig, utan att behöva köpa och prova mig fram.
Citera
2023-12-10, 21:54
Medlem
Har inte butiken test-exemplar du kan titta på och ev prova?
Citera
2023-12-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har inte butiken test-exemplar du kan titta på och ev prova?

Jag lyckades inte hitta några. Sökte i 3 butiker innan jag gav upp
Citera
2023-12-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Och detta av en mycket bra anledning, menar du att elgiganten ska sälja vidare när någon har använt dem? Men du kanske vill ha andras äckliga testade in ear lurar i dina öron?

Det är väl bara att göra ren dom? Byta propp osv
Citera
2023-12-12, 00:18
Medlem
0A0As avatar
Galaxy Buds 2 verkar rätt bulkiga och ser inte riktigt ut som andra hörlurar som är mera slimmade vid gummikuddarna.

Jag har testat dussintals in-ear hörlurar och det var bara ett par stycken som satt bra så att det blev bra ljud.

Om inte hörluren sitter exakt rakt i örat, så blir det läckage och då mister man basen i musiken.

Jag löste mitt problem med en Bluetooth mottagare och in-ear hörlurar med kabel.
Citera
2023-12-12, 00:26
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Detta undrar jag också. Köpte ett par JBL på Netonnet som bara trillar ur mina öron hela tiden. Helt omöjligt att använda dem i praktiken. Spelar ingen roll vilken storlek på öronpropparna jag sätter på.

Det kan ju hur många köp som helst innan man hittar ett par som passar.

Märkligt tycker jag att detta problem inte verkar tas upp i några tester helller. Har inte sett något av det i några tester jag läst i ämnet, då jag letat efter just detta i mina försök att hitta ett par som sitter kvar på mig, utan att behöva köpa och prova mig fram.
På Netonnet får du dock prova sen lämna tillbaka inom 30 dagar, 90 dagar om du är medlem☺️. Så just när man är osäker på sina köp så om ni har möjlighet, köp på Netonnet ☺️
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in