Citat:
Ursprungligen postat av
incognitoxd
Jag fick nyligen testavan 2ggr varje morgon. Efter 2 veckor utan effekt började jag ta 2ggr morgon OCH 1 gång kväll. Nu känner jag att jag har mer energi. Blir det problem om jag är ärlig med min dosökning på kommande check-up om 2v?
Tjena, ta ett blodprov på värdena, helst dalvärde som är innan du smort på dig.
Men efter lite research ser jag att på testavan och tostrex ska man ta blodprov på toppvärde ref. Inklistrad text.
Vuxna män
Den rekommenderade startdosen för Testavan är 23 mg testosteron (ett tryck på pumpen) som appliceras en gång dagligen. För att säkerställa en korrekt dosering ska serumtestosteronnivåerna mätas och dosen titreras med jämna mellanrum, för att bibehålla eugonadala serumtestosteronnivåer.
Serumtestosteronnivån ska mätas 2-4 timmar efter dosering ungefär 14 dagar samt 35 dagar efter påbörjad behandling, eller efter dosjustering. Om serumtestosteronkoncentrationen ligger under
17,3 nmol/l (500 ng/dl), kan den dagliga Testavan-dosen ökas med ett pumptryck. Om serumtestosteronkoncentrationen överstiger 36,4 nmol/l (1 050 ng/dl), kan den dagliga Testavan-dosen minskas med ett pumptryck.