Citat:
Ursprungligen postat av
Blomman987
På instagram och facebook (redan skrivits om/lagts in bilder men tänkte jag kopiera in hela texten också. Bra att ha sparat för framtiden 😂 )
"Reflektion och tankar från trött men glad tjej ❤️
Jag har senaste åren hälsomässigt utmanats på olika sätt. Ställts inför prövningar då det var nödvändigt att stänga av ALLT annat runtomkring
Flera operationer. Långa återhämtnings perioder.
Det finns ett utryck ”i nöden prövas vännen”
Det var inte lätt att räcka till för andra på ett sätt som jag tidigare gjort. Jag har alltid varit den trygga vännen man kunnat luta sig emot, använda som bollplank.
När mina egna utmaningar ställdes på sin spets så räckte jag knappt till för mig själv.
Som mamma satte jag Lilleman i först.
På mindre än ett år genomgick jag tre operationer, utredningar, behandlingar och samtidigt har vi flyttat, gift oss, jag rest mig och firade livet🥹
Jag tog steget att öppna blomsterbutik igen.
Har fortfarande kvar mitt gym och mina klienter även om jag INTE jobbar lika mycket som förut = Hälsan först
Min ”resa” har kostat flera relationer.
En besvikelse från vissa som förväntar sig att jag ska stöttar genom att mingla på event, gå på ”röda mattan” och le framför kameran blogga om produkter och aktivt jobbat med att bygga upp och lyfta andra företag och varumärken.
jag var tvungen att sätta stopp för att ge mig själv andrum. Ta bort allt ”brus”
Jag är hjärntrött & därför sparsam med min energi och planerar för att få ihop vardag och hålla en balans där jag inte sover bort halva dagar och alla kvällar.
Ibland går det riktigt bra😄🙌🏻
ibland går jag ut för hårt och får då sota för det.
Balans behöver fylla på tanken INNAN den går ner till rött
Min trötthet är frustrerande och gör att jag känner mig begränsad emellanåt.
TROTS det så mår jag bättre än på många år 🙏🏻❤️
Mina prioriteringar och min syn på vad som är ”viktigt” gör att ”sånt där” jag tidigare tog för givet betyder ALLT🙏🏻
När floristen inom mig hoppade upp i sadeln igen och vågade öppna @mys_blommor var ingen självklarhet!
Tuffa tider ekonomiskt och rörigt i världen🌍
Jag vill göra det som gör mig lycklig! Att få vara kreativ och skapa med blommor är medicin för själen för mig🙏🏻
Bära eller brista…. Vi lever bara en gång och hur ska man veta om man inte tog steget och försökte ? 😏"
Så vackert inbäddat inför kommande konkurs.
Herregud vilket dravvel.
Hon omskriver att hon inte blev bjuden på Melinda och E-types bröllop, vi vet alla hur uppmärksamhetssökande hon är, står med plakat och frotterar sig med kändisar så fort tillfälle ges.
Tröttheten som gör att hon sover så mycket, är det dropparna som tagit slut nu igen?
Träning och frisk luft, brukar rekomenderas för att motverka trötthet och psykisk ohälsa...
Tufft ekonomiskt, den var ny...är det därför hon slängt in att hon är hjärntrött?
My, varför gav du bort en fastighet? Hade det inte varit bättre att sälja den för att få loss pengar i dessa tider?
Eller var det inte din fastighet, utan du var målvakt?