2023-12-09, 20:16
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Tar längre tid. Såtillvida det inte är bluffmätning. Inget snabbföre iaf.

edit: 3.5km snarare ja. Så nej, blir inga 24 minuter på segraren. Östersund/FIS är fortarande klåpare dock som dels har sin idiotiska startordning samt har 3 varv på en intervallstart utan att det är fråga om snöbrist. Det är både pinsamt och patetiskt.
Er noe med det, når fornuftens stemme bryter inn blant alt ukunnig svammel. Absolutely love it !
Citera
2023-12-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Tror det blir Klabbe, själv då?

Troligen inte Klaebo, han får kämpa om att inte bli sämsta norrman tror jag. Vi får hoppas på ett under så någon mer än norrmän kan klämma sig in top 6. Gärna spräcka pallen för dem oxå. Får hoppas på Novak?
Citera
2023-12-09, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Troligen inte Klaebo, han får kämpa om att inte bli sämsta norrman tror jag. Vi får hoppas på ett under så någon mer än norrmän kan klämma sig in top 6. Gärna spräcka pallen för dem oxå. Får hoppas på Novak?

Eller någon amerikan kanske, det verkar på g rejält nu!
Citera
2023-12-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Er noe med det, når fornuftens stemme bryter inn blant alt ukunnig svammel. Absolutely love it !
Tur att vi har med en skitviktig besserwisser från
Norge!
Citera
2023-12-09, 21:16
Medlem
Mycket imponerande åkning av Ribom och Svahn. Många svenskar gjorde det bra. Om Frida levererar liknande resultat i sprint så kommer hon få mycket poäng, men Diggins, Ribom, Svahn och Brennan kommer nog också ta bra med poäng i sprint och i distans.
Citera
2023-12-09, 21:21
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Tur att vi har med en skitviktig besserwisser från
Norge!
Nei, er Macready som viser klasse her
Citera
2023-12-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Att KSS skulle inte vinna det såga man då finalerna tog sig början, Sade i en annan tråd att hon är klassen bättre i skate än klassisk och nästa helg kommer hon vinna!

Själv litar jag lite mer på Skistad i klassiskt. Vad hon gjorde i Les Rousses och Drammen ifjol känns som överlägsna personbästan. Men jag skulle nog säga detsamma om Ribom och Svahn.

Skistad kommer ha en fördel vartefter i och med att hon inte åker distans, även om sprint oftast inleder så kommer Riboms alla distanslopp nagga formen vartefter. Särskilt nån gång efter touren om hon inte åker den(?) blir Skistad svår. Men nu kontrar vi kanske med att kalibrera Jonna för slutet av säsongen(som vanligt), dock såg vi ju hur den matchupen såg ut i slutet på fjolåret.
Citera
2023-12-09, 21:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Nei, var nok som vanlig ikke Frida som var "mastermind" bak verken uttaket til stafetten, planen om at alle de svenske fysisk skulle sperre av løypa i TDS innen monsterbakken, at Diggins skulle felles, at hele laget skulle knuse Fendrich, låtsasfalle framfor Johaug, eller noe som helst annet av alt det skamløse og usportslige som har forekommet. Hun er derimot litt naiv i sin spontanitet, og tar gjerne på seg rollen som den som står fram, prater om, og også gjerne utfører, planene som en hun synes er verdens smarteste menneske legger.

Vad pratar du om? Lägg inte ord i min mun. Jag svarade annan skribent att Byström hade inget med att Frida med nöd och näppe tog sig i mål i Alpe Cermis i ÅR. Det har överhuvudtaget inget med tidigare upplagor eller eventuella stafettuttagningar att göra.
Senast redigerad av katw 2023-12-09 kl. 21:27.
Citera
2023-12-09, 21:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Om du ikke kan unnskylde deg med at du har vært på bobler fra morgenen i dag, blir det ikke helt enkelt å ta deg på alvor framover. Var bare trist

Om du inte ens kan ana ironi genom inlägg så är det du som har problem, inte jag.
Citera
2023-12-09, 21:30
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad pratar du om? Lägg inte ord i min mun. Jag svarade att Byström hade inget med att Frida med nöd och näppe tog sig i mål i Alpe Cermis i ÅR. Det har överhuvudtaget inget med tidigare upplagor eller eventuella stafettuttagningar att göra.
Legger ikke ord i din munn, beskriver bare hvordan jeg selv ser det, og det er at Frida ofte kan bli framstillt som syndebukken i alt mulig fordi hun ofte må fronte eller utføre det. Synes ikke det er helt rettferdig.
Citera
2023-12-09, 21:33
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Om du inte ens kan ana ironi genom inlägg så är det du som har problem, inte jag.
Takk og lov for at det var det. Ironien kom vel ikke spesielt godt fram, når sant skal sies..
Citera
2023-12-09, 21:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Legger ikke ord i din munn, beskriver bare hvordan jeg selv ser det, og det er at Frida ofte kan bli framstillt som syndebukken i alt mulig fordi hun ofte må fronte eller utføre det. Synes ikke det er helt rettferdig.

Okej. Men det var fortfarande inte det som diskuterades "in the first place". Men skitsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in