2023-12-09, 18:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
De är inte pro-ryssar, de är mot-biden.

Ja det stämmer. Vissa vill bara använda Ukrainastödet som ett förhandlingskort för att få igenom gränskontroller, andra är helt mot det bara för att de är anti mot allt som Biden är för. Om Trump stödjer Ukraina så kommer alla hans följare också stödja Ukraina.
Citera
2023-12-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Liksom Rysslands motdrag!
Att konfiskera tillgångar som tillhör företag från de berörda länderna, till ett betydligt högre belopp!
Har hört att det totala värdet för Väst-företags tillgångar i Ryssland är cirka dubbelt de ryska medlen som finns i Väst!
Det skulle inte förvåna mig. Jag har ju jobbat i Ryssland i många år och det existerar ingen som helst äffärsmoral där, inte ens mellan de ryska företagen.

Många av de stora västliga företagen i Ryssland har sålt sin verksamhet för symboliska summor, andra har fått de beslagtagna.

Nu är ju väst inget land så i det stora hela har inga stater blivit drabbade till skillnad mot Ryssland vid ett eventuellt beslag.
Citera
2023-12-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Liksom Rysslands motdrag!
Att konfiskera tillgångar som tillhör företag från de berörda länderna, till ett betydligt högre belopp!
Har hört att det totala värdet för Väst-företags tillgångar i Ryssland är cirka dubbelt de ryska medlen som finns i Väst!

Var hörde du det?
Citera
2023-12-09, 19:44
Medlem
donald12s avatar
Som vi redan vet så är vi utsatta av Putins troll. De finns på alla större forum o sociala nätverk mm....

"Också Sverige utsatt
Hon varnar den svenska befolkningen:

– Ni är redan under attack, och står under Rysslands informationsinflytande, precis som Ukraina. Även om ni inte ser soldater utanför era fönster så betyder det inte att ni lever i fred eller att ni är säkra när det kommer till informationspåverkan.

Bilden delas av MPF:

– Ukraina möter en väldigt aggressiv kampanj mot sig. Det är ett krig, det är på riktigt och det är på allvar. Vi andra lever ju i fred men alla vi länder som deltar här är på olika sätt föremål för rysk desinformation och propaganda, säger generaldirektören Magnus Hjort."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ukrainska-varningen-sverige-ar-redan-under-informationsattack--wyn23a
Citera
2023-12-09, 19:54
Medlem
Drozds avatar
Soldater ur SS wannabe Azov (numera 3. stormbrigaden) åker på rejält med däng i närheten av Bachmut. Klipp från SS Azovs egen propagandakanal:

https://www.bitchute.com/video/z5hitMQR1w36/

Payback time för Azovs svinerier i Mariupol....
Citera
2023-12-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Soldater ur SS wannabe Azov (numera 3. stormbrigaden) åker på rejält med däng i närheten av Bachmut. Klipp från SS Azovs egen propagandakanal:

Jaha ja. Ryska kanaler sade häromdagen att ryssarna numer inte har några begränsningar gällande användande av artilleri. Det lät som att de har obegränsad tillgång för tillfället, just i Artemovsk/Bakhmut området.
Citera
2023-12-09, 20:15
Medlem
donald12s avatar
Citat:

Här är en av dina landsmän som blir jagad av en drönare. En granat skadar honom o livet rinner sakta iväg...... Riktigt skön video som visar hur orcherna slutar sina liv i Ukraina.

Mycket bättre än ryska fejk videos från bitchute som jag aldrig klickar på
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/AjcROSu3gV
Citera
2023-12-09, 20:20
Medlem
Drozds avatar
Stora ryska truppsammandragningar nu även vid Sumy. Ryska armén ökar trycket längs hela fronten...

https://www.bitchute.com/video/irjasgeYdh27/

Frågan är - sjappar tiggarkungen Zelenskyj innan jul eller hållar han ut lite längre?
Citera
2023-12-09, 20:31
Medlem
Citat:
Stora ryska truppsammandragningar nu även vid Sumy. Ryska armén ökar trycket längs hela fronten...

https://www.bitchute.com/video/irjasgeYdh27/

Frågan är - sjappar tiggarkungen Zelenskyj innan jul eller hållar han ut lite längre?
Frågan är varför alla ukrainare flyr från sin hem när ryssarna befriar dem?
Citera
2023-12-09, 20:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Har du bestämt dig för att byta tillbaka och dämpa rysspropagandan lite?
Du vet ju mycket väl att BRICS är ett dödfött projekt, det kommer knappast att mildra den ryska kollapsen, tvärtom.

Det ryska anfallskriget har tagit i stort sett alla Rysslands resurser i anspråk, ingen vill ha att göra med en ekonomi som börjar närma sig Venezuelas kollaps. Hur tänkte du där?

Eller var det Mearsheimer, Ritter eller Macgregor som tänkte åt dig?
Inte ens BRICS kommer att rädda en rysk ekonomi som p.g.a kriget är i fritt fall.

Frågeställningen var: Kommer Ryssland (om han i någon mening "vinner" ukrainakriget) att starta ett ytterligare krig direkt efter Ukrainakriget, för det är "Putins enda chans". Mitt svar är: Nej, Putins bästa chans efter kriget är att börja handla med väst, och kan han inte det, så är det bäst bästa BRICS. Krig är det sämsta.

Min call är att efter kriget tar slut, kommer Ryssland att fortsätta exportera råvaror huvudsakligen, och det kommer att vara i ungefär samma omfång som före kriget. Så var det också före kriget. Emerging markets växer, vilket dämpar skadan av att ha mist väst-marknaderna, och råvarorna snurras runt i världen. Kanske normaliseras förhållandena till Europa.

Allt detta betyder att Ryssland inte nödvändigtvis måste besegras, för "efter Ukraina måste de bara kriga igen".

Inget av det du skriver ser jag som relevant för mitt resonemang.
Citera
2023-12-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Frågeställningen var: Kommer Ryssland (om han i någon mening "vinner" ukrainakriget) att starta ett ytterligare krig direkt efter Ukrainakriget, för det är "Putins enda chans". Mitt svar är: Nej, Putins bästa chans efter kriget är att börja handla med väst, och kan han inte det, så är det bäst bästa BRICS. Krig är det sämsta.

Min call är att efter kriget tar slut, kommer Ryssland att fortsätta exportera råvaror huvudsakligen, och det kommer att vara i ungefär samma omfång som före kriget. Så var det också före kriget. Emerging markets växer, vilket dämpar skadan av att ha mist väst-marknaderna, och råvarorna snurras runt i världen. Kanske normaliseras förhållandena till Europa.

Allt detta betyder att Ryssland inte nödvändigtvis måste besegras, för "efter Ukraina måste de bara kriga igen".

Inget av det du skriver ser jag som relevant för mitt resonemang.
Så klart att det är relevant. Vad får dig att tro att Ryssland släpps in i värmen?

Vi kan vara helt övertygade om att Ryssland på grund av sin våldtäkt av Ukraina kommer att vara inihelvete diskvalificerade av den övriga affärsvärlden.
Utöver det är ju Rysslands ekonomi på väg rakt ner i källaren.
Citera
2023-12-09, 20:55
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Kul för dig, hoppas du njuter! Hur lågt kan ni propagandaoffer sjunka egentligen i er sadistiska blodtörst...?

Ni ryzzar väljer ju själv om ni vill åka till Ukraina o dö i en håla i en åker. Ingen tvingar er typ.....

Ca 1000 av er blir träffade av splitter eller kulor varje dag o får chansen att fundera över era val medan livet rinner bort.... En del av er begår självmord när ni blir skadade då ni vet att ni inte får hjälp.

Något väldigt svart kring hur ryzzar fungerar. På något sätt accepterar ni att åka till Ukraina o dö.

För oss är ni inte riktigt mänskliga längre....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in