2023-12-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Finns väl inga avlopp som översvämmas i Sverige så det kommer ut på gatan?? ni tänker på dagvatten ju å det har inget med avlopp att göra.. tror ni allt rinner i samma rör??

Tror du att dagvatten är separerat från avlopp överallt i Sverige? Det är det ju inte, även fast de väl håller på att bygga ut dagvattennätet där det inte är separerat. Och ja, vid skyfall så kan det komma ut avloppsvatten på gatorna.
Citera
2023-12-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Tror du att dagvatten är separerat från avlopp överallt i Sverige? Det är det ju inte, även fast de väl håller på att bygga ut dagvattennätet där det inte är separerat. Och ja, vid skyfall så kan det komma ut avloppsvatten på gatorna.
Ja det tror jag 2023 ja.. avlopp går ju alltid till nån form av rening.
Citera
2023-12-09, 20:18
Medlem
Går att lösa genom att spola ned invandrarna.
Citera
2023-12-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja det tror jag 2023 ja.. avlopp går ju alltid till nån form av rening.

Ja i normalfallet, men under ett skyfall så kan det bli mer vatten än avloppsnätet kan ta emot på ställen där dagvattnet är kopplat till avloppsnätet. Och då kan det stiga upp avloppsvatten ur brunnar i gatan.
Citera
2023-12-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Ja i normalfallet, men under ett skyfall så kan det bli mer vatten än avloppsnätet kan ta emot på ställen där dagvattnet är kopplat till avloppsnätet. Och då kan det stiga upp avloppsvatten ur brunnar i gatan.
Ajabaja. ej tillåtet
Citera
2023-12-09, 21:06
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Nä men likväl är det fler invandrare än svenskar som tar dom jobben.

Jag har inte sagt att invandrare måste ta dom jobben. Jag berättar ju bara verkligheten.

Det finns ca 2.000.000 invandrare i sverige. 700.000 av dem är arbetslösa.
Lämnar 1.3 miljoner invandrare och då räknar vi in dem som inte är arbetsförda i skaran.

Tror du på fullaste allvar att den skaran är över representanterade på skit jobben i en befolkning av ca 11 miljoner?

Suck
Citera
2023-12-09, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
En betydande andel, ja.
Sveriges negativa utveckling senaste 10-15 åren på alla plan lirar fint med den ökande procentuella andel dessa bajsfolk utgör. Bajsfolk = bajsland. Är inte svårare än så.

Ja, varför släpper vi inte bara en atombomb över alla Sveriges storstäder?! Fatta va mycket jobb det hade genererat!!!

Du hävdar det. Jag hävdar motsatsen.

Varför skulle svensken inte göra det? Vad exakt får svensken ut av att bidra till dagens Sverige, där alla resurser går till alla andra förutom svensken själv?
Återigen. Svenskens vilja att bidra minskar i takt med att införseln av bajsfolk till landet ökar.
Finns ingen med vett i skallen som faktiskt vill jobba för dagens Sverige och slita för att Muhammed ska kunna ta hit 34 extra kusiner. Alla kör sitt eget race - klarar man sig på att arbeta mindre och mygla med sjukanmälningar så gör folk det. Varför inte?

Hade inte varit ett problem då trycket på alla myndigheter och samhällstjänster hade minskat kraftigt med dessa 1-2 miljoner borta.
Varför är det problem om "pengarna i skattkistan" minskar med 20% om kostnaderna för allt mångkulturellt bajs i stort minskar utgifterna med 50-70%?
Vill minnas att kostnaden för "Migration" runt ca år 2015 var mer än skolan, försvaret, polisen (kanske även vården, minns ej) tillsammans. Och då blöder kostnaderna för "Migration" in i skolan, försvaret, polisen och vården

Ut med dem allihop. Bort med bidragen, ge dem två veckor att lämna landet.
Citat:
En betydande andel, ja.
Sveriges negativa utveckling senaste 10-15 åren på alla plan lirar fint med den ökande procentuella andel dessa bajsfolk utgör. Bajsfolk = bajsland. Är inte svårare än så.
Men fram med dina jävla källor som visar det då. "En betydande andel". Hur mycket? 20, 30, 40 procent?

Citat:
Ja, varför släpper vi inte bara en atombomb över alla Sveriges storstäder?! Fatta va mycket jobb det hade genererat!!!
Jag har inga problem med att vi har en CP-lärare som är anställd och går till jobbet och betalar skatt. Vi får stå ut med en liten CP-unge. Inte svårare än så. Staten går plus på "helvetet"

Citat:
Du hävdar det. Jag hävdar motsatsen.
Till skillnad från dig kan jag resonera VARFÖR.

Citat:
Varför skulle svensken inte göra det? Vad exakt får svensken ut av att bidra till dagens Sverige, där alla resurser går till alla andra förutom svensken själv?
Återigen. Svenskens vilja att bidra minskar i takt med att införseln av bajsfolk till landet ökar.
Finns ingen med vett i skallen som faktiskt vill jobba för dagens Sverige och slita för att Muhammed ska kunna ta hit 34 extra kusiner. Alla kör sitt eget race - klarar man sig på att arbeta mindre och mygla med sjukanmälningar så gör folk det. Varför inte?
Det är bara du som har de motiven. Den vanlige svensken tänker på att ha det skönt för sig själv. Inte tänka på att ge upp 20 procent i lön bara för att jävlas med Muhammed.

Citat:
Hade inte varit ett problem då trycket på alla myndigheter och samhällstjänster hade minskat kraftigt med dessa 1-2 miljoner borta.
Varför är det problem om "pengarna i skattkistan" minskar med 20% om kostnaderna för allt mångkulturellt bajs i stort minskar utgifterna med 50-70%?
Vill minnas att kostnaden för "Migration" runt ca år 2015 var mer än skolan, försvaret, polisen (kanske även vården, minns ej) tillsammans. Och då blöder kostnaderna för "Migration" in i skolan, försvaret, polisen och vården
Visa dina källor att så är fallet

Citat:
Ut med dem allihop. Bort med bidragen, ge dem två veckor att lämna landet.
BLABLABLA ut med packet blablabla. Har ni inte förstått att ni förlorat och aldrig kommer vinna? Invandrarna kommer inte "kastas ut". Du har varit här på flashback med samma talibanprofil sedan 2007 och ältat samma skit. Under tiden har ditt älskade ariska land blandats ut ännu mera haha.
Citera
2023-12-09, 21:30
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Tydligt att vissa debattörer försöker flytta fokuset från ämnet.
Kan ju fundera på varför...

Hur många har tänkt på hur mycket mer el ett litet land drar när befolkningsmängden ökat med 1 miljon invandrare på 10 år ?
Citera
2023-12-09, 21:53
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Men fram med dina jävla källor som visar det då. "En betydande andel". Hur mycket? 20, 30, 40 procent?
Mina källor är Sveriges negativa utveckling på alla plan senaste 15 åren. Har skatterna blivit lägre?
Nej. Har antalet människor som bidrar till systemet blivit mindre? Nej.
Har antalet människor som utnyttjar systemet blivit fler? JA.
Fler som utnyttjar systemet = negativ utveckling på bred front över hela samhället.
Exakta siffror får vi när någon vågar räkna på det. Tidölaget hade förslag om det, så vi får se hur det går. Kan säga redan nu att invandringen är en fet minuspost.

Citat:
Jag har inga problem med att vi har en CP-lärare som är anställd och går till jobbet och betalar skatt. Vi får stå ut med en liten CP-unge. Inte svårare än så. Staten går plus på "helvetet"

Och vem betalar LÖNEN åt denna anställde? Om vi tar in 7 miljoner CP-barn, betyder inte det 7 miljoner EXTRA arbeten, som ALLA betalar skatt? GENI!

Citat:
Till skillnad från dig kan jag resonera VARFÖR.
Uppenbarligen inte.

Citat:
Det är bara du som har de motiven. Den vanlige svensken tänker på att ha det skönt för sig själv. Inte tänka på att ge upp 20 procent i lön bara för att jävlas med Muhammed.

Det är ingenting som folk tänker. Det är en apati som infinner sig när man inser att det inte längre finns någonting i det här samhället att kämpa för.

Citat:
BLABLABLA ut med packet blablabla. Har ni inte förstått att ni förlorat och aldrig kommer vinna? Invandrarna kommer inte "kastas ut". Du har varit här på flashback med samma talibanprofil sedan 2007 och ältat samma skit. Under tiden har ditt älskade ariska land blandats ut ännu mera haha.

Vänta. Jag har varit konsekvent med vad jag sagt OCH har haft RÄTT ända sedan 2007?
Blandats ut. Svenskar håller sig i regel till sina egna. Invandrare med sina.
När dagen väl kommer är det inga större svårigheter att skilja på vem som ska ut och vem som ska stanna Alla halvbastarder kan skickas iväg de också.
Citera
2023-12-09, 21:53
Moderator
Ancistruss avatar
Många inlägg raderade.

Jag önskar påminna om att trådens topic är huruvida avloppsnätet är dimensionerat för dagens befolkningsstolek, inte om invandrare jobbar och behövs i Sverige.

Flyttar tråden till ett lämpligare forum.

Integration och invandring --> Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur

/Moderator
Citera
2023-12-09, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Mina källor är Sveriges negativa utveckling på alla plan senaste 15 åren. Har skatterna blivit lägre?
Fler som utnyttjar systemet = negativ utveckling på bred front över hela samhället.
Exakta siffror får vi när någon vågar räkna på det. Tidölaget hade förslag om det, så vi får se hur det går. Kan säga redan nu att invandringen är en fet minuspost.

Och vem betalar LÖNEN åt denna anställde? Om vi tar in 7 miljoner CP-barn, betyder inte det 7 miljoner EXTRA arbeten, som ALLA betalar skatt? GENI!

Uppenbarligen inte.

Det är ingenting som folk tänker. Det är en apati som infinner sig när man inser att det inte längre finns någonting i det här samhället att kämpa för.

Vänta. Jag har varit konsekvent med vad jag sagt OCH har haft RÄTT ända sedan 2007?
När dagen väl kommer är det inga större svårigheter att skilja på vem som ska ut och vem som ska stanna Alla halvbastarder kan skickas iväg de också.
Citat:
Det där låter inte konkret för fem öre. Du bara antar en massa saker. Din tankesmet går ut på att verkligen allting hade varit perfekt om det inte fanns invandring. Min ståndpunkt är att Sverige inte hade kunnat gå runt utan de många med invandrarbakgrund vi har i Sverige även om det hade inneburit lägre kriminalitet och större folksamhörighet etc. Just eftersom svenskar förändrats och inte är villiga att ta skitjobben. Det är också genant hur du kan hävda en massa saker som om det vore fakta men sen inte ens kan belägga det med källor eller siffror. Att tidögänget inte hunnit servera någon siffra på det är inte ett skäl för att du ska kunna smita dig ifrån detta. En sak ni är bra på är att samla på invandringens kostnader men inte heller dra av plussidan som invandrarna genererar.

Citat:
7 miljoner CP barn är ett betydligt större problem än några få CP-barn.

Citat:
Uppenbarligen inte.
Men förklara du då varför du tror att svenska kvinnor skulle föda fler barn över 2,1 i fertilitetstal om vi inte hade haft invandrare? Jag har motiverat mitt. Du har bara sagt att "det är så".

Citat:
För svenskar sjukade inte sig på 70-80 talet när vi inte hade invandrare? OK...

Citat:
Spelar ingen roll om du sagt samma sak. Du har fortfarande förlorat eftersom ni nassar aldrig får mer än typ 0,1 procent i valen.

Ja, svensken håller sig i regel till sina egna, men du kan knappast förneka att folk ändå blandas i någon utsträckning. Sen dör det ariska ut eftersom svenne föder färre barn pga invandringen (den korrelationen drog du just som slutsats) samtidigt som invandrare "väller" in och föder fler barn. Vilket givetvis innebär att svensken försvinner och invandrarna tar över.

Citat:
Hur ska det ske när de partier som förespråkar sådant inte får mer än någon tiondel i valen? Och med svenskar som blir färre i landet så kommer inte heller svensken vända på detta demokratiskt. Och snacka inte om någon revolution, för det kommer inte hända.
Citera
2023-12-09, 22:23
Medlem
Måste såklart lyftas i Tidö-partiernas kostnad för invandring.

Kiss&bajs x miljarder/år.

Seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in