2023-12-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Spelar det egentligen någon roll? Vad jag har förstått kan sperma inte leva särskilt länge utanför mannens eller kvinnans kropp så om inte kvinnan ganska omgående tog upp och tömde kondomen och förde upp sperman i vaginan (vilket även under de bästa omständigheter skulle vara svårt nog att få till en graviditet ändå), är chansen extremt liten att hon skulle blivit gravid om de legat i en papperskorg en längre stund.

// CC

Det räcker med en sökning på Google för att få inse att spermier kan leva i flera timmar i en kondom. Är ganska logiskt när man tänker efter.

Är därför knappast särskilt spektakulärt att fiska upp ett gummi och förs upp innehållet i underlivet. Många kändisar som blivit pappor på detta sätt.
Citera
2023-12-10, 09:01
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waba
Det räcker med en sökning på Google för att få inse att spermier kan leva i flera timmar i en kondom. Är ganska logiskt när man tänker efter.

Är därför knappast särskilt spektakulärt att fiska upp ett gummi och förs upp innehållet i underlivet. Många kändisar som blivit pappor på detta sätt.

Jag ger dig rätt i att de kan överleva ett par timmar vilket nedan information bekräftar. Dock varierar tiden beroende på vilken kondom man nyttjar, temperaturen i rummet där kondomen ligger m.m. Men ja, ett par timmar är inte omöjligt och under den tiden kan en kvinna tömma den och föra upp sperman i sitt underliv.

Jag skrev "en längre stund". Min tanke med det är att man har sex sedan tenderar de flesta att somna ihop och sova ett par timmar i alla fall. Men visst. Om kvinnan har en plan kan hon plocka upp den så fort mannen har somnat. Det är trots allt så att kvinnan får energi av att komma medan vi män förlorar energi och ofta somnar efteråt.

https://whenwasiconceived.info/blog/how-long-can-sperm-survive-in-a-condom/

Utdrag från en annan artikel.

Citat:
One study published in the journal Fertility and Sterility found that after 120 minutes of exposure to room temperature, sperm inside a condom remained viable in 9 out of 10 samples. Another study published in the Journal of Family Planning and Reproductive Health Care found that sperm inside a condom remained viable for up to 4 hours when exposed to air and room temperature.

// CC
Citera
2023-12-12, 14:50
Medlem
Kommer med en liten update här: Har tagit kontakt med en gammal bekant som bor i samma småort och ställt lite frågor kring henne, tydligen så hade de legat några månader innan jag låg med fruntimret. Vad som också har kommit fram är att hon har en KK sedan långt tillbaka. Har konfronterat henne kring dessa uppgifter men hon har slutat svara helt. Med det sagt, så tror jag inte på ett ord på vad hon säger. Att ungen måste vara min eller att hon ens är gravid känns mer och mer tveksamt. I slutändan får vi se, kanske blir kallad till faderskapstest om några månader men under tiden tänker jag leva livet som vanligt.

Läxan lärd: Don't stick your dick in crazy.
Citera
2023-12-12, 15:06
Medlem
halvtomts avatar
Grattis Fan vad fint
Citera
2023-12-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageTuesday
Kommer med en liten update här: Har tagit kontakt med en gammal bekant som bor i samma småort och ställt lite frågor kring henne, tydligen så hade de legat några månader innan jag låg med fruntimret. Vad som också har kommit fram är att hon har en KK sedan långt tillbaka. Har konfronterat henne kring dessa uppgifter men hon har slutat svara helt. Med det sagt, så tror jag inte på ett ord på vad hon säger. Att ungen måste vara min eller att hon ens är gravid känns mer och mer tveksamt. I slutändan får vi se, kanske blir kallad till faderskapstest om några månader men under tiden tänker jag leva livet som vanligt.

Läxan lärd: Don't stick your dick in crazy.

Och du litar på din bekant?

Jag tänker såhär: kvinnan du låg med ville uppenbarligen inte ha barn. Hon hade p-stav och ni använde kondom. Flera veckor senare fattar hon att hon är gravid och att det i princip är försent med abort (hon förmår sig förmodligen inte till abort, om hon var så långt gången som vecka 17). Hon gör det enda rätta: kontaktar den enda tänkbara pappa-kandidaten: du. Informerar dig.

Nu ringer du en bekant till dig. Han säger att han har legat med kvinnan några månader innan dig (kan vara sant, men behöver inte vara det) och att hon har haft en kk (kan vara sant, men behöver inte vara det).

Du konfronterar henne med dessa uppgifter. Hon som vet att du är far till barnet hon väntar börjar väl då tycka att du är ett kräk som drar upp hennes sexuella förflutna som du ju faktiskt inte har att göra med. Så hon väljer bort kontakt med dig.

För ärligt talat, varför ska hon vilja ha kontakt med dig? Du är bara ett ons för henne. Du tänker ju inte ta något pappa-ansvar, det har du gjort tydligt och klart för henne. Och nu börjar du dessutom konfrontera henne om hennes sexuella förflutna. Tänk på att hon är en ensamstående gravid kvinna. Tycker du själv att du beter dig särskilt moget och bra i denna situation? Hon har förmodligen fått nog av dig.

Uppenbarligen fick hon nog av dig redan efter ert knull, eftersom hon inte hörda av sig förens 17 veckor senare... Pga. att hon är gravid med dig barn och förmodligen kände sig så illa tvungen att berätta det för dig. Du har ju rätt att få veta sådant.

Så. Lägg av att kalla denna kvinna för "cracy". När du själv betett dig som ett arsel mot henne.
Citera
2023-12-12, 15:48
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och du litar på din bekant?

Jag tänker såhär: kvinnan du låg med ville uppenbarligen inte ha barn. Hon hade p-stav och ni använde kondom. Flera veckor senare fattar hon att hon är gravid och att det i princip är försent med abort (hon förmår sig förmodligen inte till abort, om hon var så långt gången som vecka 17). Hon gör det enda rätta: kontaktar den enda tänkbara pappa-kandidaten: du. Informerar dig.

Nu ringer du en bekant till dig. Han säger att han har legat med kvinnan några månader innan dig (kan vara sant, men behöver inte vara det) och att hon har haft en kk (kan vara sant, men behöver inte vara det).

Du konfronterar henne med dessa uppgifter. Hon som vet att du är far till barnet hon väntar börjar väl då tycka att du är ett kräk som drar upp hennes sexuella förflutna som du ju faktiskt inte har att göra med. Så hon väljer bort kontakt med dig.

För ärligt talat, varför ska hon vilja ha kontakt med dig? Du är bara ett ons för henne. Du tänker ju inte ta något pappa-ansvar, det har du gjort tydligt och klart för henne. Och nu börjar du dessutom konfrontera henne om hennes sexuella förflutna. Tänk på att hon är en ensamstående gravid kvinna. Tycker du själv att du beter dig särskilt moget och bra i denna situation? Hon har förmodligen fått nog av dig.

Uppenbarligen fick hon nog av dig redan efter ert knull, eftersom hon inte hörda av sig förens 17 veckor senare... Pga. att hon är gravid med dig barn och förmodligen kände sig så illa tvungen att berätta det för dig. Du har ju rätt att få veta sådant.

Så. Lägg av att kalla denna kvinna för "cracy". När du själv betett dig som ett arsel mot henne.

Några frågor Tomatkungen.
Varför värderar du hennes ord om att TS är pappa högre än TS ord? Det är bevisat att hon är en tjej som kan ha ONS med någon radom kille. Därmed är det väl rimligt att anta att hon legat runt en del och att det kan finnas flera möjliga pappor? Särskilt om det stämmer att hon skulle ha en KK. Hon har dessutom slutat höra av sig. Säger inte det också en del om hennes karaktär? En man som blir "anklagad" för det som TS har blivit måste ändå få ställa frågor utan att motparten blir arg, eller? Varför skulle han lita mer på henne, en radom tjej, än en bekant? Litar du mer på främlingar än de som du själv känner?

// CC
Citera
2023-12-12, 16:16
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waba

Sägs att spermierna lever i mer än 24 timmar i kvinnan och t.o.m. aktivt bekämpar andra spermier som kommer in efteråt.

TomatKungen ska f.ö. sluta dissa och misstro män bara för att de är män. Kallas för sexism.
Citera
2023-12-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Några frågor Tomatkungen.
Varför värderar du hennes ord om att TS är pappa högre än TS ord? Det är bevisat att hon är en tjej som kan ha ONS med någon radom kille. Därmed är det väl rimligt att anta att hon legat runt en del och att det kan finnas flera möjliga pappor? Särskilt om det stämmer att hon skulle ha en KK. Hon har dessutom slutat höra av sig. Säger inte det också en del om hennes karaktär? En man som blir "anklagad" för det som TS har blivit måste ändå få ställa frågor utan att motparten blir arg, eller? Varför skulle han lita mer på henne, en radom tjej, än en bekant? Litar du mer på främlingar än de som du själv känner?

// CC

Varför jag litar på att kvinnan vet at det är TS som är far till barnet hon väntar? Kvinnor vet ju vilka de har legat med och inom vilken tidsrymd och kan därmed räkna ut vem som är pappan till deras barn. Och enligt TS är ju denna kvinna helt säker på att det är TS som är pappan. Och där finns det ju ingen synbar anledning för henne att hitta på att det är TS som är pappan. Han är som sagt endast ett ons som hon inte ens besvärat sig med att höra av sig till på 17 veckor. Vilket tyder på att han var oviktig för henne. Tills hon fattade att hon är gravid med hans barn. Hon gjorde då det enda rätta: hörde av sig till honom och berättade för honom om graviditeten. Han har ju rätt att få veta att han ska bli farsa. Och barnet har rätt att få veta om sin pappa.

TS har inte blivit "anklagad" för något. Han har fått reda på information om att han ska bli pappa. Och lackade förmodligen ut på henne för detta... Säger att han inte kommer ta något ansvar (mer än ekonomiskt och som ett namn på ett papper) etc.
Och sen håller TS på och snokar information från en bekant till sig, om denna kvinna. Och konfronterar henne med hennes sexuella förflutna. Inte ok någonstans.

TS kunde gott ha hållit låg profil/noll kontakt med kvinnan i fråga och väntat tills barnet är fött och helt frankt begära faderskapstest, innan han skriver på faderskapet.

Istället försöker han finna fel på kvinnan. Och förhör sig om henne. Och konfronterar henne om hennes sexuella förflutna. Jag är ganska säker på att hon är vansinnigt trött på TS vid det här laget.

För betänk själv om det hon har påstått är sant. Hon hade p-stav när de låg med varandra. Hon blev med barn och kanske upptäckte det så sent som i vecka 17. Hon tar kontakt med TS som hon vet är pappan. Informerar honom (vilket är det enda rätta att göra, han har givetvis rätt att få veta och barnet har rätt att få veta). Får irritation tillbaka om att han minsann inte tänker vara pappa. Kan inte vara kul för en ensamstående gravid kvinna att höra som dessutom inte själv velat bli gravid med något random ons. Och ett tag senare hör TS av sig igen och konfronterar henne med hennes sexuella förflutna. Med stor säkerhet ser hon TS som en tölp vid det här laget.

Och hon behöver ju faktiskt inte ha någon kontakt med TS om han beter sig som en tölp. Han har ju redan sagt ifrån sig allt vad pappaansvar heter (förutom den ekonomiska biten då och det att vara pappa i dokument). Så beter han sig som en tölp, är det ju logiskt att hon stryper kontakten med honom. Hon behöver ju inte ta vad för skit som helst av TS bara för att hon är gravid med hans barn (ett barn han dessutom inte vill ha).
Senast redigerad av TomatKungen 2023-12-12 kl. 16:42.
Citera
2023-12-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Sägs att spermierna lever i mer än 24 timmar i kvinnan och t.o.m. aktivt bekämpar andra spermier som kommer in efteråt.

TomatKungen ska f.ö. sluta dissa och misstro män bara för att de är män. Kallas för sexism.

Du har fått saker helt om bakfoten här.

Det är TS som misstror kvinnan. Jag försöker få TS att se det ur annat perspektiv.

Jag misstror däremot inte TS, absolut inte. Finns inte ett spår av misstro mot TS i mina inlägg.

Däremot ifrågasätter jag den information TS fått från sin bekant. En bekant som påstår för TS att han minsann också har legat med den här kvinnan och att hon minsann har haft en kk också... Japp, jag misstror TS bekanta. Varför? För att det låter som en sensationslysten skvallerkärring som vill ha igång mer skvaller/konflikter till bekant. TS bekant kanske inte ens vet om vem kvinnan är. Och ja: sensationslystna skvallerkärringar som vill ha igång konflikter (oavsett könstillhörighet på dem) misstror jag. Absolut.
Citera
2023-12-12, 16:55
Medlem
Min teori; Hon har fattat tycke om din genetik, ljugit om p-stav, och därefter inseminerat sig med innehållet i kondomen som du lämnade efter i hennes lägenhet. Besked om faderskap har du fått först när tidsgränsen för abort håller på passera.

Kvinnan är lömsk.
Citera
2023-12-12, 17:03
Medlem
TELAVIV91s avatar
Om han inte gör faderskapstest men att det ändå är hans unge, kan han bli skyldig att betala underhåll retroaktivt om säg tio år?
Citera
2023-12-12, 20:05
Medlem
halvtomts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Om han inte gör faderskapstest men att det ändå är hans unge, kan han bli skyldig att betala underhåll retroaktivt om säg tio år?

Tre år bakåt, enligt 7 kap, 8 § i Föräldralagen, såvitt jag förstår. Längre går bara om pappan vill det.

edit: iofs, det kanske inte riktigt besvarar hela frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in