2023-12-09, 06:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jaså och vem är du som har den rättigheten till denna sanning?

Jag tycker nog att du ska skriva mer detaljerat, att det är din uppfattning!

Din uppfattning och vad du anser är upp till dig vilket jag jag kan respektera, men att påstå något som inte har någon grund och kan debatteras visar mer på din okunskap och snedvridning av sanningen.

Gör om gör rätt, enligt mig är M@ja en mördare!
Det är inte bara min uppfattning, utan även rättsväsendets bedömning.
Till och med Toves anhöriga har förstått det, så du och dina undersåtar får acceptera att ni hade fel.
Citera
2023-12-09, 07:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror nog att Maja kommer må bättre nu när hon insett hur Johanna utnyttjade henne.
Hon är inte alls vad du försöker framställa henne som.

Det vet ju inte du något om. Dina och Nötis fria fantasier i era alternativa verkligheter säger inget om hur hon är.
Citera
2023-12-09, 08:06
Medlem
Citat:
Det är inte bara min uppfattning, utan även rättsväsendets bedömning.
Till och med Toves anhöriga har förstått det, så du och dina undersåtar får acceptera att ni hade fel.
Bedömningar kan ibland vara felaktiga.
Beroendes på bevisvärde.. och det utnyttjar Maja Hellman till 100%

Ett solklart fall är ju (Göta HovR - B 1742-22) Ang. Grov mordbrand i Örebro.
Citera
2023-12-09, 09:56
Medlem
Citat:

Jag tror nog att

➡ Maja kommer må bättre nu när hon insett hur Johanna utnyttjade henne.

Skulle du eventuellt kunna tänka dig att deklarera för mig om hur❗och, på vilket sätt som Fröken Janss*n tidigare hade utnyttja sin kamrat Fröken Hellm*n ... ?

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-12-09, 10:15
Medlem
Citat:

➡ det var Johanna som planerade, styrde upp, eldade och dessutom återvände för att försvåra ev dödsfallsutredning genom att elda ännu mer

Med högsta sannolik sagt och i just detta fallet, så hade nog knappast den 21-åriga flickan T*ve T*nnies blivit bragt om livet under den aktuella natten om inte Fröken Hellm*n hade involverat sig vid sidan om sin kamrat Fröken Janss*n.

Väldigt mycket, har just talat för, att detta tidigare begångna mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies var ett verk som utförts av två likasinnade och kriminellt drivande fröknar vilka tvenne hade agerat i samförstånd.

Fröken Hellm*n är endast Juridiskt sett oskyldig och, jag vet och känner till detta.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-12-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Jajjemän - M*j* är helt och hållet oskyldigt dömd (av folket i samhället) -

➡ inte till gravfridsbrottet -

➡ det var en naturlig efterföljd till det hon tvingats in i.

Hur kan just du @Massonite, och med säkerhet känna till, att Fröken Janss*n tidigare hade tvingat sin kamrat Fröken Hellm*n till att då begå ett grovt gravfridsbrott ?

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-12-09, 10:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så här ligger landet.

För det första har jag öht inte påstått att Maja har manipulerat BUP, nån skolpsykolog, specialpedagog, skolkurator, KBT-terapeut, HR eller coach.

Jag har däremot påstått att hon manipulerat sina föräldrar och försöker dito med FhL.
Med hänvisning till dessa partier i FUP.

Likaledes att hon försöker manipulera ÅK och CS i TR när hon kör sin bullshit om sin hjärna.
Det som då diskuteras är att hon ljög för polis ända sen IIharjen.

Så ge fan i att ljuga och dramatisera.

Vidare anser jag inte att nån av de du räknat upp är att betrakta som ofelbara eller i klass med nån helig ko i Indien.
Material kan mycket väl granskas och ifrågasättas.

Den jag ifrågasätter just nu är dig.

Du undvek att svara på frågorna. Hur vore det om du lever upp till de krav du har på mig?

Jag undrade om du anser att Maja tror hon har varit på efterfest hos sitt KK.

Maja ljuger inför sin far när de sitter vid IIharjen och har sitt genrep.

Inbillar du dig att en person med trauma, som drabbats av minnesförlust, hittar på en helt ny version?

När det gäller BUP så lär depression behandlas, likaväl som ångest, i annat fall tillgodoser sig inte patienten terapi.

Maja är som sagt i såpass terapeutisk nivå att hon klarar att återgå till skolan och det beskrivs framgångsrikt.
Hon anser sig må så bra att hon beskriver det som att vara en ny människa, drygt två år innan en utredning ang npf iscensätts.

Det är givetvis aktivitets- och arbetsförmåga som ger vägledning om måendet - och i högsta grad Majas egen upplevelse.

Om du nu anser att hon borde upptäckts och fått hjälp tidigare via att lärare borde sett symtom - så är Concerta centralt.
Det sätts in först i juni 2022.

Det finns ingenting som talar emot att Maja inte hade kunnat utredas tidigare och snabbare fått Concerta och jag skullle öht inte reagera på tidsspegeln om det inte vore flera år.

Vilket kan indikera att det handlar om att symtomen inte har varit så utpräglade och att de sen överväger differentialdiagnos.

Detta är inte att ifrågasätta BUP öht hur du än försöker förvränga det jag skriver.

Vad jag däremot undrar är om det är nåt mer som felar - för Majas lögner, uppenbara förmåga att framstå som inget hänt, försök att manipulera, hennes emotionellt slätstrukna beteende och känslokyla är definitivt inget som härrör till ADD.
Jag hoppas BUP tar del av förundersökningen och rättegången, för hon har garanterat inte visat upp de här sidorna i terapin.
Hur hon rent av vaneljuger och är kriminell långt innan hon bär ett lik.

Om man. bara undrar hur det går när folk var på väg att brinna upp, tre ggr inom loppet av ett år, så är det nåt nåt allvarligt fel.
Totalt gränslöst med andra ord.
"Så här ligger landet."

"Den jag ifrågasätter just nu är dig."

Och det gör du genom att ifrågasätta och raljera över fakta, med hänvisning till dina tolkningar av citat från FUP.
Ämnet för diskussionen förefaller totalt egalt.

När du sedan ertappas med byxorna nere snor du in dig än mer i din iver att försöka "sätta dit" mig och du förefaller inte ens förstå kontentan av vad du skriver.
Din snirkliga utväg är då att påstå att jag undviker att svara på en intelligent fråga om jag anser att M är sanningsenlig då hon uppenbart ljuger.

"Så ge fan i att ljuga och dramatisera."
Citera
2023-12-09, 10:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Själva grunden till diskussionen är att lärare borde ha uppmärksammat Maja tidigare enligt Sybel för snabbare diagnos, terapi och insatt Concerta.
Tittar på man på BUP så dröjer det länge innan utredning och Concerta får hon inte förrän i juni 2022.

Du har bevisligen inte förstått något av vad jag skrivit.
Citera
2023-12-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

➡ Jag återkommer till tråden med ett exempel mellan Fröken Hellm*n:s och Fröken Janss*n:s tidigare berättelser vilka då skall kompareras och med en följande fråga därtill.

Mvh/
@JokerMannen/

◼ 1. ) Fröken Janss*n hade tidigare deklarerat under ett polisförhör att hennes kamrat Fröken Hellm*n hade hållit fast den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś båda armar under den tiden som hon själv hade tagit ett strypgrepp runt offrets hals.

◼ 2. ) Fröken Hellm*n däremot sin kamrats berättelse deklarerade istället att hon vid det aktuella tillfälle hade sovit under själva den tiden som mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies skulle ha ägt rum.

Enligt det ovan skrivna.

1. ) Båda fröknarna kan inte ha talat sanning.

2. ) En av de bägge fröknarna ljög.

3. ) Vem❗av de båda fröknarna ljög ?

Extra tillägg: Beträffande just Fröken Hellm*n, så hade hon vid de aktuella förhörstillfällena ett väldigt gott detalj-minne när det handlade om vad Fröken Janss*n tidigare hade berättat för henne men, så fort det kom till Fröken Hellm*n själv så uppstod minnesluckorna komna som ett brev på posten.

Både Fröken Hellm*n och hennes kamrat Fröken Janss*n höll tyst i hela 16 dagar om var någonstans de båda tidigare hade placerat sitt mördade offer.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2023-12-09 kl. 11:02.
Citera
2023-12-09, 11:01
Medlem
sybels avatar
Ursprungligen postat av sybel:
Är det då inte lite märkligt att en känslokall/ känslolös varelse utan mänskliga skyddsmekanismer, får ångest, försöker ta sitt liv och får utmattningsdepression?

Citat:
Jag glömde fråga vad du menar med detta.
Som om det skulle vara motsägelsefullt.

JA, i högsta grad motsägelsefullt.

Citat:
Ang Majas självskadehandlingar har hon ägnat sig åt strypning och lindriga tablettintoxer.
Hon har enligt egen utsago självmant avstått att göra nåt allvarligare, för hon har tänkt på familjen.

Empati?

Citat:
Det är kanske märkligt för din del - men exempelvis nämnda VN (vulnerable narcissism) kan tangera su. Likaväl som ångest och depression. Det är just denna suptyp som hamnar inom vården till skillnad mot den extroverta grandiosa.

För övrigt finns väl samsjuklighet eller andra p-störningar där känslokyla kan uppträda av varierad grad och med su-risk.

Vad har du för underlag till påståendet att personer med dold narcissism skulle vara självmordsbenägna?
Citera
2023-12-09, 11:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
◼ 1. ) Fröken Janss*n hade tidigare deklarerat under ett polisförhör att hennes kamrat Fröken Hellm*n hade hållit fast den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś båda armar under den tiden som hon själv hade tagit ett strypgrepp runt offrets hals.

◼ 2. ) Fröken Hellm*n däremot sin kamrats berättelse deklarerade istället att hon vid det aktuella tillfälle hade sovit under själva den tiden som mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies skulle ha ägt rum.

Enligt det ovan skrivna.

1. ) Båda fröknarna kan inte ha talat sanning.

2. ) En av de bägge fröknarna ljög.

3. ) Vem❗av de båda fröknarna ljög ?

Extra tillägg: Beträffande just Fröken Hellm*n, så hade hon vid de aktuella förhörstillfällena ett väldigt gott detalj-minne när det handlade om vad Fröken Janss*n tidigare hade berättat för henne men, så fort det kom till Fröken Hellm*n själv så uppstod minnesluckorna komna som ett brev på posten.

Både Fröken Hellm*n och hennes kamrat Fröken Janss*n höll tyst i hela 16 dagar om var någonstans de båda tidigare hade placerat sitt mördade offer.

Mvh/
@JokerMannen/

4. ) BÅDA❗ fröknarna ljög?

Johanna ljög om att Maja var med inne på toaletten, Maja ljög om att hon sov. ( JAG❗ tror mer på att hon låg vaken och hörde vad som hände men vågande inte gå upp för att kolla.)
Citera
2023-12-09, 11:46
Avslutad
Citat:
Hur kan just du @Massonite, och med säkerhet känna till, att Fröken Janss*n tidigare hade tvingat sin kamrat Fröken Hellm*n till att då begå ett grovt gravfridsbrott ?

Mvh/
@JokerMannen/
M*j* har haft något sämre självkänsla gentemot Johanna - Johanna visste det - sedan har M*j* förklarat att hon har upplevt kärlek med Johanna - det är ett enormt fridfullt sammanträffande med en annan människa - som kan vara gränslös kärlek - Upphöjande gott för kropp och själ - och man vill bevara och vårda den kärleken (precis så som att man vill inte förlora kärleken)

Johanna kanske var enormt duktig i sin roll som älskare i början - men så hade Johanna krav ... krav på att du SKA göra så här och så här ............ annars passar vi inte ihop .. Maja blev ledsen såklart - för det var väl inte kravlös kärlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in