Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Är du förvånad över att kursen gått under 50 kt? Jag är inte det. När du skrev ovanstående var kursen 58.62. och jag rekade sälj då.
Botten finns nog lite under 40 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Dagens affär är välkommen och rent tekniskt har aktien i princip brutit den långvariga negativa trenden som man ser på treårsgrafen där det fortfarande är minus 46 procent.
Vadå "rent tekniskt"? Allt handlar så klart om att Ericssons kunder ska börja göra affärer och när dom kommer sätts allt "tekniskt" ur spel och varken du eller jag har en aning om vilken dag/vecka/månad kontrakten skrivs under och affären kommuniceras.
Den här nyheten hade lika gärna kunnat blivit fördröjd till i februari och tillsammans med ett urkass Q4 hade kräftgången fortsatt en tid till.
Ser Q4 trevligare ut + någon mer possitiv nyhet + ett par bra ordrar + bättre omvärldsläge kan aktien stå i 78:- efter helårsrapporten.
Jag vet inte vad din poäng är riktigt?
En del av mitt innehav är långsiktigt om jag tankat vid 48, 52 eller 58 spelar ingen jätte roll i det perspektivet.
Den andra delen är kortsiktig ibland bara för några minuter och det är väl ganska poänglöst att du citerar det två månader senare.