Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Du vet, för din tolkning är en given sanning annars borde M betett sig på annat sätt.
Så, för att M inte beter sig som du anser hon borde gjort, är hon känslokall, manipulativ och har definitivt inte upplevt mord och likbärande som något traumatiskt.
Är det då inte lite märkligt att en känslokall/ känslolös varelse utan mänskliga skyddsmekanismer, får ångest, försöker ta sitt liv och får utmattningsdepression?
Av någon outgrundlig anledning är denna robotliknande figur dessutom behandlingsbar.
Till och med BUP har hon manipulerat!
DU har sett vad Ms föräldrar, coachen, skolpsykolog, skolkurator, specealpedagog, KBT-terapeut, BUP, FL och HR, SAMTLIGA som träffat henne, har missat.
DU har genom att läsa FUP genomskådat henne.
Ska man skratta eller gråta?
Så här ligger landet.
För det första har jag öht inte påstått att Maja har manipulerat BUP, nån skolpsykolog, specialpedagog, skolkurator, KBT-terapeut, HR eller coach.
Jag har däremot påstått att hon manipulerat sina föräldrar och försöker dito med FhL.
Med hänvisning till dessa partier i FUP.
Likaledes att hon försöker manipulera ÅK och CS i TR när hon kör sin bullshit om sin hjärna.
Det som då diskuteras är att hon ljög för polis ända sen IIharjen.
Så ge fan i att ljuga och dramatisera.
Vidare anser jag inte att nån av de du räknat upp är att betrakta som ofelbara eller i klass med nån helig ko i Indien.
Material kan mycket väl granskas och ifrågasättas.
Den jag ifrågasätter just nu är dig.
Du undvek att svara på frågorna. Hur vore det om du lever upp till de krav du har på mig?
Jag undrade om du anser att Maja tror hon har varit på efterfest hos sitt KK.
Maja ljuger inför sin far när de sitter vid IIharjen och har sitt genrep.
Inbillar du dig att en person med trauma, som drabbats av minnesförlust, hittar på en helt ny version?
När det gäller BUP så lär depression behandlas, likaväl som ångest, i annat fall tillgodoser sig inte patienten terapi.
Maja är som sagt i såpass terapeutisk nivå att hon klarar att återgå till skolan och det beskrivs framgångsrikt.
Hon anser sig må så bra att hon beskriver det som att vara en ny människa, drygt två år innan en utredning ang npf iscensätts.
Det är givetvis aktivitets- och arbetsförmåga som ger vägledning om måendet - och i högsta grad Majas egen upplevelse.
Om du nu anser att hon borde upptäckts och fått hjälp tidigare via att lärare borde sett symtom - så är Concerta centralt.
Det sätts in först i juni 2022.
Det finns ingenting som talar emot att Maja inte hade kunnat utredas tidigare och snabbare fått Concerta och jag skullle öht inte reagera på tidsspegeln om det inte vore flera år.
Vilket kan indikera att det handlar om att symtomen inte har varit så utpräglade och att de sen överväger differentialdiagnos.
Detta är inte att ifrågasätta BUP öht hur du än försöker förvränga det jag skriver.
Vad jag däremot undrar är om det är nåt mer som felar - för Majas lögner, uppenbara förmåga att framstå som inget hänt, försök att manipulera, hennes emotionellt slätstrukna beteende och känslokyla är definitivt inget som härrör till ADD.
Jag hoppas BUP tar del av förundersökningen och rättegången, för hon har garanterat inte visat upp de här sidorna i terapin.
Hur hon rent av vaneljuger och är kriminell långt innan hon bär ett lik.
Om man. bara undrar hur det går när folk var på väg att brinna upp, tre ggr inom loppet av ett år, så är det nåt nåt allvarligt fel.
Totalt gränslöst med andra ord.