2023-12-09, 01:22
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Maja är en mycket empatisk person. Hon är en person som sprider glädje, värme och sammanhållning över gränser. De som sprider mörker och elände är de som mobbar henne. Något hon tyvärr fått utstå i många år och dessvärre också av er lögnaktiga Majahatare här i tråden. Trots det är hon alltså en varm och empatisk person som sprider glädje.

Dessutom var det Maja som avslöjade Johanna som Toves mördare, och som berättade hur Johanna dödade Tove och vad som hände sedan. Tack vare Maja kunde Toves mördare fällas.

Är du säker på att du pratar om samma Maja som var med och brutalt mördade Tove?? För den Maja du beskriver stämmer inte in på en enda punkt på den Maja som är BFF med Johanna alltså den Maja som blev dömd för grovt gravfrids brott.
Citera
2023-12-09, 03:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n har fram till dagens datum uppnått en ålder av 19 år vilket betyder att hon själv kan bestämma om hon vill konsumera alkoholhaltiga drycker och även därtill låta sig kombinera alkoholen med olika sorters droger, det är helt och hållet sagt upptill till Fröken Hellm*n själv om hon fortsättningsvis vill förstöra sin mänskliga kropp eller inte.

Samma sak gäller också vad beträffar tabletter i form framförallt sagt, Psykopharmaka-preparat som till exempel: Benzo-Dia-Zipiner eller Amitriptylin-preparat. Vill Fröken Hellm*n fortsättningsvis befatta sig med ett missbrukande av tabletter så är det nu mera helt och hållet upp till henne själv.

Fröken Hellm*n har, precis som alla andra kvinnor i hennes ålder ett ansvar för sig själv och, hon väljer nu fortsättningsvis själv om hon vill missbruka Psykopharmaka-preparat eller avhålla sig från sådant missbruk.

Ingen kan ta ansvar för en annan människas liv, däremot sagt, så kan man både som utomstående så som närstående hjälpa till genom att stötta personen på sin väg framåt men, aldrig ta personens ansvar för personens livsval och leverne.

Till det ovan skrivna skall tilläggas av vikt: Att ingen annan ... varken en utomstående eller en närstående kan hjälpa en person om personen inte själv vill ha hjälp eller ber, om att få ett vägledande stöd, det vill säga, Att om något sådant sker mot personens egen vilja, så kommer slutresultatet att visa sig vara mycket otillfredsställande och ibland också kan leda till en katastrofal följd, det vill säga, när en person tvingas till något, mot sin egen vilja.

@Massonite, så här ligger landet. Jag har lusläst (och inte enbart en gång) beträffande det tidigare och av polisen då sammansatta förundersöknings-protokollet, därtill har jag mycket noggrant bevandrat mig i den tidigare Paragraf-7-undersökningen som då gjordes gällande Fröken Hellm*n och framförallt vad som gäller hennes egna berättelser.

Till det ovan skrivna har jag därutöver sagt också tidigare varit på de Rättegångarna som hölls, och sålunda vid de aktuella tillfällena sett, och fått lyssnat på Fröken Hellm*n i verkligheten.

Jag har också bevandrat mig väl beträffande de omständigheter som fanns en tid före det, att mordet ägde rum på den 21-åriga flickan och offret T*ve T*nnies, jag har även därtill sagt också tittat noggrant på de omständigheter som då uppenbarade sig en kort tid efter det, att mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies hade fullbordats av de bägge gärningspersonerna.

Slutligen sagt, så har jag även kontakter utanför det som kan läsas av allmänheten i polisens tidigare och sammansatta förundersöknings-protokoll så som även den Paragraf-7-undersökningen som finns till allmänhetens läsning.

Jag litar på den informationen som jag tidigare har fått från andra människor beträffande Fröken Hellm*n:s alkoholproblem, drogproblem och tablettmissbruk och, jag anser, att jag på basis av annat därtill kan förlita mig på ... att vad som berättats om Fröken Hellm*n och om den person hon i själva verket är ... har varit korrekt.

Mvh/
@JokerMannen/

Fast - ändå missbedömer du M*j* så fruktansvärt grovt.
Hur är det möjligt ? att du har så enorma anklagelser mot M*j* ..
Att du ens har mage att påstå att M*j* varit inblandad i det mest fruktansvärda.

Neee (utifrån min egen syn och det jag själv sett och läst) - M*j* är fullständigt reko .. ingen ondska finns hos henne.
Mycket tragisk situation hon varit med om (märk väl mot sin vilja upplevt) med Johanna som enda GM.

Du får förlåta mig , men du har grova missuppfattningar.
Citera
2023-12-09, 03:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du vet, för din tolkning är en given sanning annars borde M betett sig på annat sätt.
Så, för att M inte beter sig som du anser hon borde gjort, är hon känslokall, manipulativ och har definitivt inte upplevt mord och likbärande som något traumatiskt.

Är det då inte lite märkligt att en känslokall/ känslolös varelse utan mänskliga skyddsmekanismer, får ångest, försöker ta sitt liv och får utmattningsdepression?

Av någon outgrundlig anledning är denna robotliknande figur dessutom behandlingsbar.
Till och med BUP har hon manipulerat!

DU har sett vad Ms föräldrar, coachen, skolpsykolog, skolkurator, specealpedagog, KBT-terapeut, BUP, FL och HR, SAMTLIGA som träffat henne, har missat.
DU har genom att läsa FUP genomskådat henne.

Ska man skratta eller gråta?
Så här ligger landet.

För det första har jag öht inte påstått att Maja har manipulerat BUP, nån skolpsykolog, specialpedagog, skolkurator, KBT-terapeut, HR eller coach.

Jag har däremot påstått att hon manipulerat sina föräldrar och försöker dito med FhL.
Med hänvisning till dessa partier i FUP.

Likaledes att hon försöker manipulera ÅK och CS i TR när hon kör sin bullshit om sin hjärna.
Det som då diskuteras är att hon ljög för polis ända sen IIharjen.

Så ge fan i att ljuga och dramatisera.

Vidare anser jag inte att nån av de du räknat upp är att betrakta som ofelbara eller i klass med nån helig ko i Indien.
Material kan mycket väl granskas och ifrågasättas.

Den jag ifrågasätter just nu är dig.

Du undvek att svara på frågorna. Hur vore det om du lever upp till de krav du har på mig?

Jag undrade om du anser att Maja tror hon har varit på efterfest hos sitt KK.

Maja ljuger inför sin far när de sitter vid IIharjen och har sitt genrep.

Inbillar du dig att en person med trauma, som drabbats av minnesförlust, hittar på en helt ny version?

När det gäller BUP så lär depression behandlas, likaväl som ångest, i annat fall tillgodoser sig inte patienten terapi.

Maja är som sagt i såpass terapeutisk nivå att hon klarar att återgå till skolan och det beskrivs framgångsrikt.
Hon anser sig må så bra att hon beskriver det som att vara en ny människa, drygt två år innan en utredning ang npf iscensätts.

Det är givetvis aktivitets- och arbetsförmåga som ger vägledning om måendet - och i högsta grad Majas egen upplevelse.

Om du nu anser att hon borde upptäckts och fått hjälp tidigare via att lärare borde sett symtom - så är Concerta centralt.
Det sätts in först i juni 2022.

Det finns ingenting som talar emot att Maja inte hade kunnat utredas tidigare och snabbare fått Concerta och jag skullle öht inte reagera på tidsspegeln om det inte vore flera år.

Vilket kan indikera att det handlar om att symtomen inte har varit så utpräglade och att de sen överväger differentialdiagnos.

Detta är inte att ifrågasätta BUP öht hur du än försöker förvränga det jag skriver.

Vad jag däremot undrar är om det är nåt mer som felar - för Majas lögner, uppenbara förmåga att framstå som inget hänt, försök att manipulera, hennes emotionellt slätstrukna beteende och känslokyla är definitivt inget som härrör till ADD.
Jag hoppas BUP tar del av förundersökningen och rättegången, för hon har garanterat inte visat upp de här sidorna i terapin.
Hur hon rent av vaneljuger och är kriminell långt innan hon bär ett lik.

Om man. bara undrar hur det går när folk var på väg att brinna upp, tre ggr inom loppet av ett år, så är det nåt nåt allvarligt fel.
Totalt gränslöst med andra ord.
Senast redigerad av develi 2023-12-09 kl. 03:15.
Citera
2023-12-09, 03:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om det hade varit sålunda, att Fröken Hellm*n enbart hade hållit sig till kaffe-drycken, ja, då hade hon sålunda sluppit ifrån både vanföreställningar och hallucinationer samt demon-syner men tyvärr så valde just denna mycket unga damen att konsumera alkoholhaltiga drycker och till den grad, att det oftast slutade med en total redlöshet för Fröken Hellm*n:s del samt att vid hennes tillnyktranden då lett fram till minnesluckor av den svårare graden.

Fröken Hellm*n nöjde sig inte enbart med att låta de sprithaltiga dryckerna flöda i strid strömmar per Ós ... nej då, inte alls, utan Fröken Hellm*n valde som själva grädden på moset att kombinera sina alkoholhaltiga drycker med olika typer av droger, Fröken Hellm*n brukade bland annat: Hasch och även Hasch-kakor så som Cannabis och Kokain-snortning.

Fröken Hellm*n har tidigare visat sig ha en speciell förkärlek till just alkoholhaltiga drycker i kombinationer med olika typer av droger.

Fröken Hellm*n har ju bland annat tidigare varit fotograferad med en plastmugg i sin ena hand vilken då innehöll den alkoholhaltiga drycken vin ( 🍷 👩 ) och själva vin-boxen med tapp-kork, den hade hon vid det aktuella fotograferings-tillfället placerat på marken strax intill och bakom sitt högra ben.

Fröken Hellm*n tycker om alkoholhaltiga drycker av olika sorter och speciellt då hon får tillfället att kombinera alkoholen med olika sorters droger, nej, kaffe-drycker av olika slag är inte Fröken Hellm*n:s likör, hon föredrager betydligt starkare drycker.

Mvh/
@JokerMannen/

Då är min fråga till dig - är alla fotografier riktig sanning ? ----------> så klart inte - såg du på fotot hur stor plastmuggen var ? Såg du på fotot om vinboxen var tom eller rent av oöppnad ?
Citera
2023-12-09, 03:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Då är min fråga till dig - är alla fotografier riktig sanning ? ----------> så klart inte - såg du på fotot hur stor plastmuggen var ? Såg du på fotot om vinboxen var tom eller rent av oöppnad ?

Lämna nu dina inåtvända tankar om M*j* , hon är en reko ung kvinna.
Citera
2023-12-09, 03:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har med öppet sinne läst och tagit till mig era skriverier om ADD/ADHD, depressioner och allt övrigt Maja lider av i snart ett år. Den stora frågan för mig som jag sökt svar på har varit. Kan hennes diagnoser ge svar på varför hon agerat så empatilöst?

Här är svaret nej, hennes ADD som f.ö verkar vara en folksjukdom bland ungdomar och även depressionen kan inte förklara varför hon agerat så fruktansvärt empatilöst. Så min slutsats står fast. Hon lider av en empatistörning, som inte kan förklaras av dom diagnoser ni diskuterar.
Själva grunden till diskussionen är att lärare borde ha uppmärksammat Maja tidigare enligt Sybel för snabbare diagnos, terapi och insatt Concerta.
Tittar på man på BUP så dröjer det länge innan utredning och Concerta får hon inte förrän i juni 2022.

Jag ser heller inte att ADD kan förklara hennes beteende.
Hon har hög kapacitet när hon lyckas bedra föräldrarna att se normal ut efter att ha burit ett lik. Skulle inte klassas det här som klumpiga lögner och att jämföra det med barn som vill lura till sig en glass är ju ögonbrynshöjande som jämförelse.

Varken de frekventa lögnerna för övrigt eller att hon knappt tycks reagera då folk är på väg att brinna upp. Helt sjukt upprepas det tre ggr och kvalar in som deras hemlisar.
Sen kulminerar deras patologiska och extremt tighta relation i ett mord.

Hade hon reagerat normalt rent emotionellt så hade hon varit lika förskräckt som när Johannas sökord om att elda upp folk delges i häktningsförhandlingen och läses upp i förhör.
Fast äkta förfärad.

Vad gör hon?
Hon fejkar att hon blir "skräckslagen."

Hon fejkar även att hon blir så förvånad att Johanna skulle vilja mörda Tove.

"M: Herregud
BF: Blir du förvånad?
M: Jaa
BF: Har du hört Johanna säga något liknande om Tove?
M: Inte, alltså inte så jag har uppfattat på det sättet."

Sen föll polletten ner.
Vilket skådespeleri...
Senast redigerad av develi 2023-12-09 kl. 04:05.
Citera
2023-12-09, 03:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Fast - ändå missbedömer du M*j* så fruktansvärt grovt.
Hur är det möjligt ? att du har så enorma anklagelser mot M*j* ..
Att du ens har mage att påstå att M*j* varit inblandad i det mest fruktansvärda.

Neee (utifrån min egen syn och det jag själv sett och läst) - M*j* är fullständigt reko .. ingen ondska finns hos henne.
Mycket tragisk situation hon varit med om (märk väl mot sin vilja upplevt) med Johanna som enda GM.

Du får förlåta mig , men du har grova missuppfattningar.

Och det VET du eftersom du sett henne en gång i Borås för 2 år sedan?
Citera
2023-12-09, 04:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och det VET du eftersom du sett henne en gång i Borås för 2 år sedan?
Jajjemän - M*j* är helt och hållet oskyldigt dömd (av folket i samhället) - inte till gravfridsbrottet - det var en naturlig efterföljd till det hon tvingats in i.
Men att påstå att hon varit delaktig i ett mord - finns inte en chans att M*j* hjälpt Johanna med att mörda - neee ..

M*j* är mycket vackert uppfostrad - inte velat en enda människa ont .. naturligtvis kan hon blivit arg och ledsen allt för många ggr.

M*j* är fri från Johanna nu - det ska hon unna sig.
Citera
2023-12-09, 04:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jajjemän - M*j* är helt och hållet oskyldigt dömd (av folket i samhället) - inte till gravfridsbrottet - det var en naturlig efterföljd till det hon tvingats in i.
Men att påstå att hon varit delaktig i ett mord - finns inte en chans att M*j* hjälpt Johanna med att mörda - neee ..

M*j* är mycket vackert uppfostrad - inte velat en enda människa ont .. naturligtvis kan hon blivit arg och ledsen allt för många ggr.

M*j* är fri från Johanna nu - det ska hon unna sig
.

Men vad ska hon göra utan sin BFF? Bli hemmasittare igen?

Det är nog inte lika roligt att hänga på Nöjet nu. Och hon är nog inte lika tuff och går runt i Vettlanda och skriker bitch efter folk när hon inte har JJs stöd längre.
Citera
2023-12-09, 05:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Är det då inte lite märkligt att en känslokall/ känslolös varelse utan mänskliga skyddsmekanismer, får ångest, försöker ta sitt liv och får utmattningsdepression?
Jag glömde fråga vad du menar med detta.
Som om det skulle vara motsägelsefullt.

Ang Majas självskadehandlingar har hon ägnat sig åt strypning och lindriga tablettintoxer.
Hon har enligt egen utsago självmant avstått att göra nåt allvarligare, för hon har tänkt på familjen.

Det är kanske märkligt för din del - men exempelvis nämnda VN (vulnerable narcissism) kan tangera su. Likaväl som ångest och depression. Det är just denna suptyp som hamnar inom vården till skillnad mot den extroverta grandiosa.

För övrigt finns väl samsjuklighet eller andra p-störningar där känslokyla kan uppträda av varierad grad och med su-risk.
Citera
2023-12-09, 06:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Är du säker på att du pratar om samma Maja som var med och brutalt mördade Tove?? För den Maja du beskriver stämmer inte in på en enda punkt på den Maja som är BFF med Johanna alltså den Maja som blev dömd för grovt gravfrids brott.
Har du inte förstått att Maja är friad från allt gällande mordet och att Toves anhöriga inte övwrklagat friandet? Familjen har accepterat och är nöjda med gravfridsbrottsdomen. Att det dessutom bedömdes som grovt gravfridsbrott, trots att det var Johanna som planerade, styrde upp, eldade och dessutom återvände för att försvåra ev dödsfallsutredning genom att elda ännu mer
Citera
2023-12-09, 06:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men vad ska hon göra utan sin BFF? Bli hemmasittare igen?

Det är nog inte lika roligt att hänga på Nöjet nu. Och hon är nog inte lika tuff och går runt i Vettlanda och skriker bitch efter folk när hon inte har JJs stöd längre.
Jag tror nog att Maja kommer må bättre nu när hon insett hur Johanna utnyttjade henne.
Hon är inte alls vad du försöker framställa henne som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in