Citat:
Ursprungligen postat av
Al-Gore-Rytm
(kopierat från SVT Text)
Tycker ni att det är rimligt att benzo inte ska förskrivas till patienter som lider av ångest?
Jag kan nog tycka att det är en alldeles för trubbig åtgärd. Jag vet inte vad de har för andra behandlingsmetoder på utveckling, men de kanske vill få fram fler KBT terapeuter. I vissa fall står jag fast vid att bens måste sättas in omgående på patienter i extrem nöd. Socialstyrelsen kanske inte håller med om det, men det finner jag vara en märklig position.
Jag ber också om ursäkt till er som går på benzo som behandling mot ångest. Detta ger ju mer ångest. Samtidigt kanske tråden ger ökad medvetenhet i tid innan de fasas ut helt. Och det kanske går att vända på, för i mina öron låter socialstyrelsens synsätt helt orimligt.
Jag har länge försökt få hjälp med min ångest.
Går ej, det är KNARK!
Jag får fortfarande amfetamin för ADHD. Ej knark
Insomningstabletter: NEIN knark!
När jag började få medicin för ADD, då va den (amfetamin) licensbelagd (fakkin stul). Sen helt plötsligt blev Attentin lagligt..(sure, no korruptions..)
Därefter kommer Elvanse, hard core. Ej knark
Ångestdämpande? Nej nej,det är knark.
Man undrar varför darknet inte bara säljer knark, de säljer även mediciner.
Alla säger att det är olagligt att köpa droger, de som MÅSTE köpa sina mediciner från Dark Net bidrar till pengar till gängen. Är det läkarnas fel eller langarnas fel..?