2023-12-08, 16:58
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag vet inte vad du menar med bevisa men vi som är lite äldre minns att "medicin" mot "ångest" i princip inte förekom före 90-talet. Plötsligt exploderade det med folk som hade "ångest". Yeah right..
Du ljuger ju så mkt att du tror på dina egna lögner, men fortsätt med det du. Det kommer du långt med. Nödvändigt att skräpa ner tråden med saker som inte stämmer. Varför du gör det, ja det vet bara du.
Senast redigerad av Vitman-33 2023-12-08 kl. 17:03.
Citera
2023-12-08, 17:20
Medlem
Superiet var väldigt vanligt förr. Så när Sverige skulle moderniseras bildades nykterhetsorganisationer, vilket ledde till motbok. Idag finns rester av den folkrörelsen kvar genom Systembolaget. Jag vet inte varför de söp så mycket, men det kan vara att deras liv var outhärdliga annars. Jag vet inte om vi vill dit igen. Hur som helst så är det många som går till Systembolaget och inhandlar på ett lagligt sätt något som för stunden ger bättre mående. På sikt blir det mycket mycket sämre. Benzo är nog något lite bättre att förskriva till människor som behöver något för själasmärtan. Anser ni inte det så klaga med ännu starkare röster på Systembolaget, därför att där har ni något än värre. Eller ja, det värsta är ju kanske för en del att inte få någon lindrig av drycker och tabletter alls.
Citera
2023-12-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Du ljuger ju så mkt att du tror på dina egna lögner, men fortsätt med det du. Det kommer du långt med. Nödvändigt att skräpa ner tråden med saker som inte stämmer. Varför du gör det, ja det vet bara du.

Nej, jag ljuger inte. Jag säger som det var och är. Tråkigt om det krockar med din drogdimma från förr och nu. Sanningen biter hårt på de som vill leva med lögnen, dvs du.
Citera
2023-12-08, 18:16
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Nej, jag ljuger inte. Jag säger som det var och är. Tråkigt om det krockar med din drogdimma från förr och nu. Sanningen biter hårt på de som vill leva med lögnen, dvs du.
Jaja, nu lägger vi ner det här det är ändå jul trots allt, ber om ursäkt att jag kallade dig råtta ibland dricker jag för mkt och mitt omdömme blir allt annat än bra. Lyckades även slå sönder min telefon samt bärbara dator.. så det bet mig I arslet ändå, karma is a bitch...
Senast redigerad av Vitman-33 2023-12-08 kl. 18:41.
Citera
2023-12-08, 18:16
Medlem
Rechargeds avatar
Citat:
Jo jag vet också att det står sådär på Wikipedia mm. Det är inte samma sak som att det användes i Sverige..

Fast nu var det ju en chefsöverläkare på akademiska som hade skrivit merparten av texten.. snacka om att vara faktaresistent
Citera
2023-12-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Hahaha det va den sämsta lögn jag har hört!
Möjligt att du gapat på någon lankompis efter några piller, inte mer än så
Så nu är det färdigknaprat och dax för uppryckning

Tråkigt att du istället inte kan vara uppmuntrande till mig, när jag har gått från att vara extremt destruktiv till att vara en god medmänniska som bidrar till samhället på ett positivt sätt. och om det skulle vara så extremt skadligt. så är det väl mer positivt att jag skadar mig själv istället för människor omkring mig? men sättet du skriver på är extremt omoget och säger väl mer om dig som person.
Citera
2023-12-08, 19:23
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
Tråkigt att du istället inte kan vara uppmuntrande till mig, när jag har gått från att vara extremt destruktiv till att vara en god medmänniska som bidrar till samhället på ett positivt sätt. och om det skulle vara så extremt skadligt. så är det väl mer positivt att jag skadar mig själv istället för människor omkring mig? men sättet du skriver på är extremt omoget och säger väl mer om dig som person.
Skit i dom människorna, dom lever på att dra ner människor till deras nivå. Förut kallades dom vampyrer eller energitjyvar. Du är mer någon man kan se upp till där av deras hat eftersom dom inte vet hur man uppnår den nivån som du tillhör. Keep it up.
Citera
2023-12-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Exakt. Rävgiftet Mirtazapin kan man gladeligen sabba folks hälsa med.

Och det finns ännu värre rävgift som Olanzapin och Zuprexa.
Zuprexa blir folk stora som hus av. Den fetman skapar enormt lidande och sjukdomar.
Men visst är den livsviktig för stunden.
Dock finns det de med mildare problematik där läkarna också använder sig av Zuprexa, för benson vill de inte skriva ut.

Och dessa preparat är även i en liten dos, så hälsoförstörande för folk (även i liten dos går folk upp i vikt, man sabbar tarmar och urinering etc).
Här kan vi snacka om negativa hälsoeffekter.

Däremot, de patienter som tar bensodiazepiner efter doktorns riktlinjer, vilka hälsobesvär drar de på sig? Jag skulle gärna vilja se en studie på det.
Och så länge de inte trappar upp (skulle läkaren aldrig gå med på) så har de ju inte utvecklat ett beroende, eller?

Som sagt ja har aldrig haft biverkningar av den lilla benso jag äter. Jag drömmer dock mardrömmar varje natt av mirtazapinen, ibland känns de som ja vaknar med fullskalig panikångestattack och som jag bara slumrar när jag väl sover och det är knappt så jag kan skilja mellan verkligen över och dröm, har även gått upp 8 kg på 4 veckor och jag har alltid varit pinnsmal, aldrig vägt såhär mycket i hela mitt liv. Jag funderar seriöst på om det är värt att leva såhär.
Citera
2023-12-08, 20:22
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tieca
Som sagt ja har aldrig haft biverkningar av den lilla benso jag äter. Jag drömmer dock mardrömmar varje natt av mirtazapinen, ibland känns de som ja vaknar med fullskalig panikångestattack och som jag bara slumrar när jag väl sover och det är knappt så jag kan skilja mellan verkligen över och dröm, har även gått upp 8 kg på 4 veckor och jag har alltid varit pinnsmal, aldrig vägt såhär mycket i hela mitt liv. Jag funderar seriöst på om det är värt att leva såhär.
Mmhmm Mirtazapine är en riktig dröm medicin, käkat den i säker 6år. Får sjuka klardrömmar. Ibland riktigt otäcka..
Citera
2023-12-08, 21:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tieca

Jag tror det lugnar sig med mardrömmarna. Du kan inte gå ner lite i dos på Mirtazapinen?
Drömmarna är sådär starka i början, men kan lugna sig.

Jag tar själv en halv till natten. 7,5 i dos.
Och jag har kunnat må bättre av den också.
Men just nu är jag risig i hälsan, med massa annan skit.

Det är ändå relativt vanligt att folk tar den där Mirtazapinen till natten.
Citera
2023-12-08, 21:58
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Exakt. Rävgiftet Mirtazapin kan man gladeligen sabba folks hälsa med.

Och det finns ännu värre rävgift som Olanzapin och Zuprexa.
Zuprexa blir folk stora som hus av. Den fetman skapar enormt lidande och sjukdomar.
Men visst är den livsviktig för stunden.
Dock finns det de med mildare problematik där läkarna också använder sig av Zuprexa, för benson vill de inte skriva ut.

Och dessa preparat är även i en liten dos, så hälsoförstörande för folk (även i liten dos går folk upp i vikt, man sabbar tarmar och urinering etc).
Här kan vi snacka om negativa hälsoeffekter.

Däremot, de patienter som tar bensodiazepiner efter doktorns riktlinjer, vilka hälsobesvär drar de på sig? Jag skulle gärna vilja se en studie på det.
Och så länge de inte trappar upp (skulle läkaren aldrig gå med på) så har de ju inte utvecklat ett beroende, eller?
Mhhm sjukt om man jämför biverkningarna Benzodiazepiner vs neorleptika, neorleptipa har alltid 2 till 3 ggr mer biverkningar inklusive synpåverkningar, humörpåverkningar, påverkningar på vakenhet mm...
Citera
2023-12-08, 22:19
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Mhhm sjukt om man jämför biverkningarna Benzodiazepiner vs neorleptika, neorleptipa har alltid 2 till 3 ggr mer biverkningar inklusive synpåverkningar, humörpåverkningar, påverkningar på vakenhet mm...

Jo, fast det är ändå inte jämförbara läkemedel. Benso ska ju bara användas ytterst tillfälligt, vid "krissituationer", svår ohanterbar smärta eller stark ångest. Där håller jag med läkarna.
Dess effekt uppnås ju bara om man tar det tillfälligtvis. Väldigt lätt att bli avtrubbad.

Även om neuroleptika är rena rävgiftet som saboterar folks hälsa, så är det väl det enda man kan ta till för att stabilisera mentala ohälsotillstånd. Där har ju benson inget att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in