2023-12-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Från 80 kr. För det priset kan du få 6 helflaskor/3 vinboxar/ 12 33cl burkar eller flaskor. Plus att du måste vara hemma och kvittera mottagning, knappast prisvärt.
https://www.systembolaget.se/bestalla-och-handla/hemleverans/

Är inte 80kr prisvärt för en hemleverans???
Citera
2023-12-07, 16:48
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Är inte 80kr prisvärt för en hemleverans???
För att få hem 12 burkar öl? Nej, det tycker jag inte. Visst, om man beställt tre lådor vin och bor på sjätte våningen utan hiss kanske det jan vara värt 280 kr för att någon ska bära upp det, men det är tveksamt.
Citera
2023-12-07, 16:50
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Brukar beställa koskenkorvas vargtass som kommer från finland och en särskild Guinness som kommer från irland brukar skilja någon dag i tid mellan dem. Antar att det tar längre tid om man köper något helvete från långt bort i jungeln det måste ju ta sig till Sverige först.
Det som ligger i beställningssortimentet finns redan i Sverige, men kanske inte på Systembolagets depå utan hos importör/grossist.
Citera
2023-12-07, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Brukar beställa koskenkorvas vargtass som kommer från finland och en särskild Guinness som kommer från irland brukar skilja någon dag i tid mellan dem. Antar att det tar längre tid om man köper något helvete från långt bort i jungeln det måste ju ta sig till Sverige först.

Vargtass ligger i den svenska importörens lager i Sverige, samma sak med din Guinness.
Dom skickas inte från utlandet, utan från Sverige.
Vad är det för varor från ”långt bort i jungeln” du tänker på?
Citera
2023-12-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santes
Vargtass ligger i den svenska importörens lager i Sverige, samma sak med din Guinness.
Dom skickas inte från utlandet, utan från Sverige.
Vad är det för varor från ”långt bort i jungeln” du tänker på?

Har jag fattat det rätt. Finns ett sprit lager i jordbro, stockholm. JF Hillebrand som jag tror sammarbetar med systembolaget. Är det därifrån allt kommer?
Citera
2023-12-08, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Har jag fattat det rätt. Finns ett sprit lager i jordbro, stockholm. JF Hillebrand som jag tror sammarbetar med systembolaget. Är det därifrån allt kommer?

Du har fattat rätt.
SB har ett centrallager i Jordbro, och flera kubiklager och varudepåer ute i landet.
Citera
2023-12-08, 11:00
Medlem
Beställde i onsdags morse, kom idag. Det står fyra dagars leveranstid men tror inte det brukar ta så lång tid.
Citera
2023-12-08, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Beställde i onsdags morse, kom idag. Det står fyra dagars leveranstid men tror inte det brukar ta så lång tid.

När jag beställer vin brukar det ta 8-10 dagar.
Vad var det du beställde?
Citera
2023-12-08, 12:58
Medlem
Citat:
När jag beställer vin brukar det ta 8-10 dagar.
Vad var det du beställde?

Jasså?
En flaska bourbon. Men det kanske skiljer, de flesta saker jag kollar på står det 30 st online leveranstid ca 4 dagar. På andra ordervara ca 8 dagar. De finns på olika ställen kanske? Vet inte hur det funkar
Citera
2023-12-08, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jasså?
En flaska bourbon. Men det kanske skiljer, de flesta saker jag kollar på står det 30 st online leveranstid ca 4 dagar. På andra ordervara ca 8 dagar. De finns på olika ställen kanske? Vet inte hur det funkar

Vissa varor finns på något av SB’s lager, andra ligger på leverantörens eget lager.
Det framgår på hemsidan vad som gäller för en specifik vara.
Citera
2023-12-11, 07:57
Medlem
Angående boxar och QRkoder osv. Jag hämtade en beställning i fredags. Gick in i butiken, fram till en av de lösdrivande försäljarna. Han bad mig klicka på en länk och det kom frma en QRkod som han scannade. Han gick och hämtade flaskan som var inpackad i en plastpåse (!). Han kollade mitt leg, sa att ska du inte ha något mer kan du bara gå förbi kön. Alltihop tog kanske 2 minuter så tycker det var rätt smidigt. Känns inte som förbättringspotentialen var så stor. i detta fall. Tycker alltd det finns ledig personal som går runt om man vill ha hjälp. Denna hade jag då betalat i förväg.
Citera
2023-12-11, 08:07
Medlem
Citat:
Vissa varor finns på något av SB’s lager, andra ligger på leverantörens eget lager.
Det framgår på hemsidan vad som gäller för en specifik vara.

Aha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in