2023-12-08, 00:49
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, det var amfetamin. Och sedan så var det väl något av barnen som hade sett henne med en spruta i armen. Så antagligen var hon en inkörd narkoman.

Ja, minns att jag också läst det. Sista stadiet av knarkandet är ju att injicera. Och ha en massa barn samtidigt… Hade hon så bråttom att slå i sig drogen att hon inte ens kunde låsa in sig på toa och göra det?

Ett klockrent white trashpatrask, hon och karlsloken.
Citera
2023-12-08, 01:56
Medlem
Det känns rent ut sagt förjävligt att veta att dessa människor inte kommer att få det straff de förtjänar. De kommer troligtvis vara ute redan efter ett par år.

Vi måste bli bättre på att skydda våra barn. Vi måste ha högre straff vid våld mot barn.

Detta barn har systematiskt blivit misshandlad på alla möjliga sätt av sina biologiska föräldrar i det egna hemmet, där barn skall känna sig trygga.

Vuxna har en skyldighet att värna, vårda samt skydda barn mot all form av felbehandling, kränkning och mot alla typer av våld.

Det här barnet kunde lika gärna ha avlidit efter det fleråriga tortyr som mamma och pappa i samförstånd har utsatt henne för.

Jag anser att båda skall dömas till livstids fängelse. De här människorna har gjort allting medvetet och systematiskt för att dom ville.

Jag blir galen när jag tänker på detta. Detta fall är bland de värsta jag tagit del av och dessa avarter förtjänar verkligen livstid, det finns inget annat rättmätigt straff än det.

Hur kan det inte bli livstid!? Regeringen måste justera grova våldsbrott mot barn under 7år, för de kan inte försvara sig själva. Det är vi vuxna som måste stå upp för alla dessa barn och skydda dom från ondo.
Fan vilka djävla människor det finns! Hoppas de får allt tiofaldigat tillbaka
Citera
2023-12-08, 03:42
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det är verkligen sinnessjukt. Z är för tidigt född och föräldrarna misstänker hjärnskador men gör sig okontaktbara och dyker inte upp. Annat kommer alltid före. Z kommer in på sjukhuset och är kraftigt nedkyld med sänkt medvetande. Läkare vittnar om att hon skulle dött om hon inte fått vård. Hennes magsäck fick opereras bort. Z var smutsig, underviktig och kort. Vikten var ca 3 std avvikelser lägre än normalt. Längst ryggen hade hon blåmärken, hon var skitig, kortklippt, naglarna såg konstiga ut. Hon hade ärr och sår, bland annat kring underliv och rumpa. I hemmet hittades blodstänk på elementet och på väggarna från Z. En kroppsdel eller ett föremål med blod på har svingats i rummet.

I hemmet var det 19 grader och 15 i tvättstugan. Experter menar att nedkylningen tar lång tid även i en sådan miljö
De menar också att ättika fräter men inte tas upp av kroppen. Hennes livshotande tillstånd verkar inte bara bero på det. Vidare spottar de flesta ut ättika om de får det i munnen. Att dricka 0,5-1,5 deciliter kräver flera klunkar från ett barn och man kan inte se sår runt läpparna och i munnen.

Jag tolkar det som att hon tvingats vara inlåst i tvättstugan (dörrhandtaget var borttaget från insidan), torterats och tvingats i ättika. Det här verkar vara sjuklig vanvård och försummelse. Rentav tortyr. Pappan verkar dessutom helt likgiltig. Jag hoppas verkligen att föräldrarna åker dit och får riktigt hårda straff. Detta är bland det sjukaste jag har läst.
Tror ni inte man fortsätter lirka för att få ur Z vad som har hänt i rummet… 😩
När jag läser verkar inte finnas någon åtalspunkt specifikt för skadorna i underlivet. Hur är det möjligt?
Citera
2023-12-08, 04:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Åklagaren skulle inte kunna lyfta med Sexuellt övergrepp eller Våldtäkt mot barn i Hovrätten, eftersom detta inte har prövats av Tingsrätten. Åklagaren hade då varit tvungen att väcka ett separat åtal om detta, som sedan hade startats i Tingsrätten i sedvanlig ordning.

Tack för klargörandet! 👍🏻
Citera
2023-12-08, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tack för klargörandet! 👍🏻
När är nästa rättegång?
Citera
2023-12-08, 08:22
Medlem
xpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxl
När är nästa rättegång?

kl. 09:00 - 16:15
Lunds tingsrätt, sal 05
B 6683-22, Huvudförhandling, Dag 9 av 24
angående synnerligen grov misshandel m m
Brottmålsenhet

https://www.domstol.se/lunds-tingsratt/om-tingsratten/Nyheterochkommandeforhandlingar/kommandeforhandlingar/
Citera
2023-12-08, 09:47
Medlem
Tycker media rapporterar så dåligt om detta fall, man vill ju veta lite mer vad som sägs under rättegången, har tyvärr inte möjlighet att närvara själv.
Citera
2023-12-08, 10:43
Avslutad
Finns det nån liverapportering från rättegången idag?
Citera
2023-12-08, 10:52
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen

Har kollat, finns inget..
Citera
2023-12-08, 13:03
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hur jävla värdelösa är msm i sina prioriteringar??? Är alltså ingen på plats?
Citera
2023-12-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det är väl ingen förhandling förrän på tisdag?
Citera
2023-12-08, 13:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpxx
kl. 09:00 - 16:15
Lunds tingsrätt, sal 05
B 6683-22, Huvudförhandling, Dag 9 av 24
angående synnerligen grov misshandel m m
Brottmålsenhet

https://www.domstol.se/lunds-tingsratt/om-tingsratten/Nyheterochkommandeforhandlingar/kommandeforhandlingar/

Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen

Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Har kollat, finns inget..

Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Tid för nästa sittning har bokstavligen postats i ett inlägg innan era?

Användaren glömde visserligen datumet, men postade vänligt med länk till domstol där all info finns…??

Lätt för media att vara ”värdelösa” med sin rapportering när det inte ens är bokat in något idag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in