2023-12-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Berätta exakt var i Palestinian menar du varit? Är Palestinien ett land enligt dig? Annars hur kan du vara där då ? Försök inte spela opartisk din lögnare
Tror du att jag berättar på ett internetforum exakt var jag varit? Nej palestina är ingen fungerande stat trots extremt mycket hjälp från både Israel och tyvärr även av vårt bistånd. Västbanken har någon form av potential att fungera, men Gaza är helt förlorat till extremism.
Jag spelar inte opartisk, ingen kan vara opartisk inför den extrema terror och det otroliga hat som palestinierna visar prov på. Gaza kunde med sitt läge och sina stränder vara någon form av semesterställe för rika människor från hela världen, men det enda man vill är att utrota Israel till varje pris.
Citera
2023-12-07, 21:54
Medlem
Citat:
Så om du spränger ledningar ( en terrorist operation även enligt US) och nu vet alla att det var beställt av US och gjort av ukrainare plus US rövslickare i Skandinavien då. Är det fortfarande terror ? Eller du försvarar terror eftersom den ledde till en bra sak enligt dig ?
Nej den ledde till Europa blev fattigare tyvärr och jag är ledsen för vanliga folk som lyder och kan inte göra nåt
Nej, du har ingen aning om vem som låg bakom sprängningen, det är en alltför komplicerad fråga för dig.
Citera
2023-12-07, 21:55
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Inga getter?
Om någon kommer in ditt hus med våld och ni sticker ut. Sedan spreds en film att man hittat i din systers rum sådana kläder? Vad är din reaktion då. Vem ljuger och och hur motiverar du det? Orkar inte svara en tangentbords-wannabe-idf. Jag blockerar dig du är inte i min nivå hejdå
Citera
2023-12-07, 22:03
Medlem
526s avatar
Citat:
Jag är emot utrotning av någon stat. Men jag kan meddela dig att inom nån år så finns demokratisk land där som kallas Israel nu. Såsom sydafrika precis så
Så med andra ord är du emot utplåning av staten Israel.
Citera
2023-12-07, 22:05
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt i mina bästa dagar och är jätte glad att vi snart vinner. Gaza har accepterat med en del civila offer fast inga triumf kommer utan något pris och folket har gått med på den än att bli ockuperade och förnedrade varje dag. Det här kriget har ändrat alla ekvationener och man kan säga att historian för området kan delas på före-7oktober och efter-7oktober. Så stor var genomgånget inför seger 🏅 och

Är detta inte maskinöversatt är jag Kalle Anka.

Du sitter och sprider ren dynga 24/7 och förvåningen är exakt 0 när du börjar dra paralleller med Ukrainakriget. No shit Sherlock.

Hamas sket i det blå skåpet. Big time. Nu är sagan slut för Hamas. Israelerna skämtar inte.
Citera
2023-12-07, 22:13
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Är detta inte maskinöversatt är jag Kalle Anka.

Du sitter och sprider ren dynga 24/7 och förvåningen är exakt 0 när du börjar dra paralleller med Ukrainakriget. No shit Sherlock.

Hamas sket i det blå skåpet. Big time. Nu är sagan slut för Hamas. Israelerna skämtar inte.
Vilka saga är slut? Att döda barn? Att förstöra civila hus? Det födda nya och byggs bättre. Annars vilka Hamas ledare är tagna av idf? Berätta vilka natanyahus mål har uppnåt (förutom döda barn och kvinnor)? De fortsätter där för de inte vet vad annars de ska göra. Går dem hem då är direkt rättegångar mot dem så de fortsätter kanske hittar nåt . Tro mig det är sant.
Citera
2023-12-07, 22:15
Medlem
Röksopps avatar
3 frågor.

När kommer arab-länderna ta emot Gaza-flyktingar?
Kommer Gaza återuppbyggas efter Hamas avväpnande och nederlag?
Finns någon färsk karta över IDF framryckningar?
Citera
2023-12-07, 22:19
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Israel är inte snälla mot araberna, men de får skylla sig själva som inte stoppar Hamas.
Om de verkligen ville ha fred och inga döda civila skulle de inte terrorisera Israel.
I botten handlar det om ren islamism och hat mot västvärlden.
Lek med tanken att ett annat muslimskt land hade annekterat palestina för 75 år sen. Tex Egypten.
Inte en chans att det skulle finnas något Hamas som massakrerade civila idag.
Ingen är snäll mot palestinier men har dem krigat med alla? Nej. Man krigar om någon tar ditt hem, tvingar dig ut, förstår ditt hus och gör att du betalar för förstörelsen . Tror du jag berättar en saga ? Nej det är exakt vad finns på dokumentärer och till och med israel inte förnekar att det fungerar så i deras rättstat
Citera
2023-12-07, 22:25
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Röksopp
3 frågor.

När kommer arab-länderna ta emot Gaza-flyktingar?
Kommer Gaza återuppbyggas efter Hamas avväpnande och nederlag?
Finns någon färsk karta över IDF framryckningar?
Svar på dina frågor:
1-aldrig!
2-behövs inte, de flyttar till sina hem i Tel-Aviv
3-nej för det finns inte sådan framryckning. Mindre våg av stridsvagnar går in en gata och halvan lyckas komma ut efter en timme.
Lite humör på svaren men näst intill sant.
Citera
2023-12-07, 22:29
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Innan jag lägger mig så delar jag en nyhet som jag läste på Israelisk nyheter precis nu. Sonen till krig-minister i Israel är dödats i Gaza idag.
https://www.i24news.tv/en/news/israel-at-war/1701966723-gal-eizenkot-son-of-war-cabinet-minister-killed-in-battle-in-gaza
Citera
2023-12-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Israel är inte snälla mot araberna, men de får skylla sig själva som inte stoppar Hamas.
Om de verkligen ville ha fred och inga döda civila skulle de inte terrorisera Israel.
I botten handlar det om ren islamism och hat mot västvärlden.
Lek med tanken att ett annat muslimskt land hade annekterat palestina för 75 år sen. Tex Egypten.
Inte en chans att det skulle finnas något Hamas som massakrerade civila idag.

Behövs inte ens leka med tanken, Gaza var "ockuperat" av Egypten mellan 1948-1967 och Västbanken var "ockuperat" av Jordanien under samma år. Under denna tid så fanns det ingen stor "palestinsk nationalistisk rörelse" eller (ens en riktig identitet) som ville ha en egen stat. Egypten och Jordanien hade enkelt kunnat ge "palestinierna" en egen stat om dom ville, men på den tiden var allt fokus på att försöka utplåna Israel med en gemensam arabisk koalition.

Det var efter 1967 när araberna förlorade sexdagarskriget (och därmed Gaza + Västbanken till Israel) som "palestinierna" blev en stark nationell identitet som ville ha "en egen stat".
Senast redigerad av Solo322 2023-12-07 kl. 22:43.
Citera
2023-12-07, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Nu vill jag verkligen se Libanon få smaka på extrem förödelse då det landet är helt korrupt och utgör ett hot mot Israel då de sympatiserar med Hamas.

Hoppas verkligen Netanyahu går till storskalig attack mot Hizbollah och Libanon och inte håller tillbaka utan går helt för totalt förödelse i storstäderna och bland Hizbollah. Älskar Netanyahus uttalande ”Om Hizbollah väljer att inleda ett fullskaligt krig kommer de förvandla Beirut till Gaza”

Tror att Yoav Gallant krävt att FN antingen tvingar tillbaka Hizbollah norr om Litani så som resolution 1701 faktiskt var avtalad eller så kommer Israel gå in och göra det. Han sa att de israeler boendes i norr som just nu är evakuerade ifrån sina hem inte kan återvända förens så är gjort så verkar ganska seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in