2023-12-06, 08:45
Medlem
Arusianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Exakt

Jag är faktiskt för en lag mot äktenskapsbrott. För både kvinnor och män. Varför skulle det inte va ok att straffa någon som orsakat stor psykisk misshandel mot sin partner?

Allt annat är ju straffbart typ stöld, snatteri, misshandel, förtal, förskingring, skattefiffel, HMF, stalking, eget bruk av droger m.m. men otrohet, som orsakar så mycket lidande och negativa konsekvenser för alla inblandade både mentalt, finansiellt och i vissa fall även fysiskt, det är inte straffbart. Why?

Du har faktiskt en poäng🤔
Citera
2023-12-06, 08:57
Avslutad
Citat:
Exakt

Jag är faktiskt för en lag mot äktenskapsbrott. För både kvinnor och män. Varför skulle det inte va ok att straffa någon som orsakat stor psykisk misshandel mot sin partner?

Allt annat är ju straffbart typ stöld, snatteri, misshandel, förtal, förskingring, skattefiffel, HMF, stalking, eget bruk av droger m.m. men otrohet, som orsakar så mycket lidande och negativa konsekvenser för alla inblandade både mentalt, finansiellt och i vissa fall även fysiskt, det är inte straffbart. Why?
Jag håller med dig. Det är obegripligt att otrohet inte betraktas som psykisk misshandel.
Citera
2023-12-06, 11:36
Medlem
jnilssons avatar
100 piskrapp på bar rygg, tycker jag verkar lämpligt när jag ser instagram-kontot.
Citera
2023-12-06, 11:40
Avslutad
Citat:
Exakt

Ska man lagstifta mot allt som kan få en att må dåligt? Vad är problemet med att lämna lida ett tag och gå vidare med livet?
Varför lägga energi på någon som gjort en illa?
Hur många förhållande har du haft? Någon
sambo?
Citera
2023-12-06, 12:28
Medlem
Citat:
Exakt

Då borde man göra mobbning straffbart med! De har i många fall lett till självmord eller att de som utsatts för mobbning mått dåligt i perioder.
Citera
2023-12-06, 15:46
Medlem
hoppas dom hänger henne. sen tycker jag vi borde samla ihop ett par feminister här hemifrån som får åka ner och se på. kanske skulle öppna ögonen för några. hon får skylla sig själv. hon har inte bara besökt landet utan sexuellt förlustat sig med det. hon har alltså noll värde. tidelag är inte högt på min lista.
Citera
2023-12-06, 17:03
Medlem
Citat:
Exakt

Blir ju rätt svårt med alla mjuka/känslo variabler.
Ungefär som upplevelsen våldtäkt X 1000
Citera
2023-12-06, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Då borde man göra mobbning straffbart med! De har i många fall lett till självmord eller att de som utsatts för mobbning mått dåligt i perioder.
Det borde man definitivt göra.
Citera
2023-12-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
100 piskrapp på bar rygg, tycker jag verkar lämpligt när jag ser instagram-kontot.
Det är inte så en kristen resonerar.

Om hon har begått otrihet har hon begått en brott mot maken och mot Gud. Hon måste i det fallet söka Gud med uppriktig hjärta och be om förlåtelse.
Citera
2023-12-06, 19:27
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett

Om hon har begått otrihet har hon begått en brott mot maken och mot Gud. Hon måste i det fallet söka Gud med uppriktig hjärta och be om förlåtelse.
Hon får ta seden dit hon kommer.

Eller som talesättet säger: Som man ligger får man ligga.
Citera
2023-12-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett

Är du en pedo och kvinnan kommer på din sjuka fallenhet eller inte i dina fulla sinnes bruk ?
Allt börjar med att man har olika livsmål.
Sedan om du tycker att det tar för lång tid att skiljas är mera ett bekymmer om pengar.
Ta smällen och gå vidare, eller är du en idiot.
Senast redigerad av MyOpinion2 2023-12-06 kl. 20:14.
Citera
2023-12-06, 22:39
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Ska man lagstifta mot allt som kan få en att må dåligt? Vad är problemet med att lämna lida ett tag och gå vidare med livet?
Varför lägga energi på någon som gjort en illa?
Hur många förhållande har du haft? Någon
sambo?

Må dåligt är det minsta problemet. Det resulterar oftast i skillsmässa, bråk, otrohet som hämnd, allt medan barnen ser på och upplever. Det kräver att personen som blivit utsatt kanske måste få vård eller samtal av psykiatriker, att sjukskriva sig..vissa klarar inte vardagen utan tar till droger och alkohol. Kan få en persons hela liv förstört och som dessutom går ut över barnen

Socialen kopplas in, rättegång... listan är oändlig kompis. Tänk dig så många inblandade som får lida, de anhöriga också.

Lätt för dig att säga ba inte lägga energi på nån, men om personen investerat 20 år på personen, mentalt, finansiellt, kämpat kanske för att hjälpa sin partner och denne då hugger i ryggen fatta hur brutalt det är. Du kanske inte har nära till riktig kärlek eller har helt andra värderingar, men många skulle nog hålla med mig. Du måste va unik, eller den som är konstant otrogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in