Så blev vi trälar i vårt eget land.
Ingen är väl så dum i huvudet att de inte sett hur mycket under USA's tumme vi varit/är redan och tror att det blir bättre med amerikansk trupp i Sverige?
Klart att detta avtal framgent kommer att påverka vart politiskt beslut av värde som tas i Sverige.
Norge tror jag har gett tillgång till 4 baser Sverige till alla! En fungerande politikerklass med WWII och hur det är att vara ockuperade skiljer våra länders historia åt.
Det spelar mindre roll nu om vi blir med i NATO eller inte, nästa till rakning efter Ukraina blir norden, vems intressen företräddes här? Inte är det de Sveriges som jag ser det, tvärtom.
Blir sötvatten det som ska plundras ur Sverige? Och annat smått och gott avseende naturresurser?
https://duckduckgo.com/?va=d&t=hh&q=worlds+water+crises&ia=web
Finns det någon som tror att med nuvarande befolkningsmix på hemmaplan där så många har tappat anhöriga pga. just amerikansktrupp att ha dem på armslängdsavstånd inte ger ett försämrat säkerhetsläge här hemma?
Jag har ett mindre smickrande epitet på dessa svenska politiker men avstår ifrån att skriva ut det, varianter av det förekom i Norge under WWII.
MSM,
De som borde ropa "vargen kommer" håller käften i så många av de viktiga frågorna idag så att vi får virtuellt "våra strupar snittade" i sömnen, men inte enbart för vår egen arrogans och ignorans utgör tyvärr också en stor del till vårt nederlag som ett föredetta välmående land.