2023-12-06, 19:24
Medlem
arne99s avatar
Så blev vi trälar i vårt eget land.

Ingen är väl så dum i huvudet att de inte sett hur mycket under USA's tumme vi varit/är redan och tror att det blir bättre med amerikansk trupp i Sverige?

Klart att detta avtal framgent kommer att påverka vart politiskt beslut av värde som tas i Sverige.

Norge tror jag har gett tillgång till 4 baser Sverige till alla! En fungerande politikerklass med WWII och hur det är att vara ockuperade skiljer våra länders historia åt.

Det spelar mindre roll nu om vi blir med i NATO eller inte, nästa till rakning efter Ukraina blir norden, vems intressen företräddes här? Inte är det de Sveriges som jag ser det, tvärtom.

Blir sötvatten det som ska plundras ur Sverige? Och annat smått och gott avseende naturresurser?
https://duckduckgo.com/?va=d&t=hh&q=worlds+water+crises&ia=web

Finns det någon som tror att med nuvarande befolkningsmix på hemmaplan där så många har tappat anhöriga pga. just amerikansktrupp att ha dem på armslängdsavstånd inte ger ett försämrat säkerhetsläge här hemma?

Jag har ett mindre smickrande epitet på dessa svenska politiker men avstår ifrån att skriva ut det, varianter av det förekom i Norge under WWII.

MSM,
De som borde ropa "vargen kommer" håller käften i så många av de viktiga frågorna idag så att vi får virtuellt "våra strupar snittade" i sömnen, men inte enbart för vår egen arrogans och ignorans utgör tyvärr också en stor del till vårt nederlag som ett föredetta välmående land.
Senast redigerad av arne99 2023-12-06 kl. 19:29. Anledning: Mer text.
Citera
2023-12-06, 19:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Fanns ingen reell hotbild att Ryssland skulle anfalla Sverige innan vi ansökte NATO-medlemskap och skickade vapen till Ukraina. Inte den minsta - riktiga megadårar till politiker har vi som dragit in oss i krig.

Jag har hellre amerikanerna på några svenska baser än ryssar i mitt sovrum.
Citera
2023-12-06, 19:25
Medlem
Att alla rabiata vatniks i tråden går bananas över Sveriges nya avtal är det tydligaste tecknet på att Sverige agerat helt rätt i denna fråga.
Citera
2023-12-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Den ekonomiska biten lär inte bli ett hinder, förstår du hur nära USA är Putin just nu, det här har varit en våt dröm för USA....Sedan länge! Man vill åt Rysslands natur resurser...Man skiter i svensken fullständigt, det är Amerikas intressen, heter bara så fint som "hjälpa Sverige" 😅....USA skiter i Ukraina med man vill bara försvaga Ryssland, givetvis förstår Putin det här..
+ 1 på den.

USA:s oligarker hade väl, med suputen Jeltsins hjälp, börjat lägga beslag på ryska naturtillgångar när Putin kom och förstörde allt. Missförstå mig rätt, Putin är förmodligen ett korrumperat svin. Men det har han gemensamt med ledargarnityret i de flesta länder.

Det usa håller på med i Ukraina just nu är det man hållit på med under hela efterkrigstiden; destabilisera länder så att man kan gå in och ta del av den regionens naturtillgångar.

Jag har bekanta som för så sent som för tio år sedan ondgjorde sig över usa-imperealismen.
Men nu är allt sådant plötsligt glömt. Nu är dom frälsaren som ska rädda oss från Putin.
Jag säger det igen, Goebbels hade varit avundsjuk på den propagandaapparat man har till sitt förfogande.
Citera
2023-12-06, 19:29
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej, självklart inte. Sverige har klarat sig de senaste 200 åren utan att Ryssland varit i närheten av att invadera oss. Men jag förstår att du tror det när medierna ständigt pratar om rysstroll och Puttler hela tiden, svårt att stå emot det sociala trycket då.
Vi ser ett Ryssland som är betydligt mer aggressivt än det varit på decennier. Vi kan inte leva på gamla meriter. Världen är i ständig förändring, och nu verkar två läger bildas (USA med allierade på ena sidan, Kina med allierade på andra). Det går inte längre att vara neutral, särskilt inte när man bor granne med den aggressivare sidan.
Citera
2023-12-06, 19:29
Medlem
blamages avatar
Ska bli intressant att följa Pålles blivande anställningar i MIC. Måste bli en duktig slant för att ge bort Sverige. Bli rövknullad av en dum neger och dessutom kosta på sig ett stort flin är episkt.
Citera
2023-12-06, 19:30
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilgames
Vi ser ett Ryssland som är betydligt mer aggressivt än det varit på decennier. Vi kan inte leva på gamla meriter. Världen är i ständig förändring, och nu verkar två läger bildas (USA med allierade på ena sidan, Kina med allierade på andra). Det går inte längre att vara neutral, särskilt inte när man bor granne med den aggressivare sidan.
Vi är inte grannar med vare sig USA eller Israel.
Citera
2023-12-06, 19:32
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vi är inte grannar med vare sig USA eller Israel.
Har USA och Israel invaderat Ukraina?
Citera
2023-12-06, 19:36
Medlem
Citat:
Nej, självklart inte. Sverige har klarat sig de senaste 200 åren utan att Ryssland varit i närheten av att invadera oss. Men jag förstår att du tror det när medierna ständigt pratar om rysstroll och Puttler hela tiden, svårt att stå emot det sociala trycket då.

Ja media har kört stora stygga vargen på löpet varje dag nu sen Ukrainakonflikten började så självklart sväljer den stora massan allt som spottas ut. De skakar tänder och ser ryssar i varje hörn, precis som med övrig skrämselpropaganda de kört senaste årtiondet. Att människor reagerar som små barn när det hela ifrågasätts eller vill ha en diskussion om ämnet är väldigt anmärkningsvärt. Att vi blir ett legitimt mål om situationen eskalerar till en världskonflikt är självklart då landsförrädarna bröt Sveriges neutralitet och tog parti i konflikten och föll för den massiva propagandan om att det helt plötsligt skulle falla atombomber över landet.
Citera
2023-12-06, 19:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Jag har hellre amerikanerna på några svenska baser än ryssar i mitt sovrum.
Förklara gärna vilka ryssar du haft i ditt sovrum som nu fått lämna det tack vara Pålles avtal. Såg honom precis stå och ljuga igen i SVT:s Rapport...."vi har samma avtal som våra grannländer" jo jöss
Citera
2023-12-06, 19:39
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Fungerar inte ditt översättningsprogram ?

Det heter jagare på svenska men du är väl mer bekant med миноносец.

Trident ubåtar opererar på djupet i Atlanten och inte i grunda svenska vatten.

Det är nog bara uppvisning
Citera
2023-12-06, 19:40
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Haha, okej? Might as well go out with a bang then lol.
...eller så går vi med i Nato, som ju faktiskt aldrig hittills blivit anfallet, sannolikt på grund av den avskräckande effekten.

Alla länder som invaderats av Ryssland har stått utanför Nato.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in