2023-11-21, 14:37
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgnetaBoras
Jerker var frekvent besökare på nattklubbarna i Göteborg på 80 och 90 talet han hade VIP kort på många ställen som Valand, Bubbles, Lipp med flera.

På nittiotalet så kunde man se honom de sista timmarna på kvällen hängande på
nattklubben bubbles å han satt gärna med thailändska glädjeflickorna som fanns där vid stängningsdags.

Enligt rykten skall han ha våldtagit flera tjejer men de anmälde aldrig honom

Otäck person vad jag har hört som ljuger utan att blinka om allt

Citat:
Ursprungligen postat av Sar.Kast
AgnetaBoras

Trevligt att du tittar in på F.B. Bilden växer fram mer och mer vilken person Jerker är. Om vi spekulerar fritt, tror du han är skyldig?
Intressant info där. Det är alltså en utåtriktad person som gillar att festa. Och då borde han egentligen inte ha några svårigheter att knyta meningsfulla kontakter med kvinnor, men istället våldtar han dem.
Citera
2023-11-22, 12:08
Medlem
Citat:
AgnetaBoras

Trevligt att du tittar in på F.B. Bilden växer fram mer och mer vilken person Jerker är. Om vi spekulerar fritt, tror du han är skyldig?

ingen uppfattning om det, jag känner inte JR så väl, det var en vän till mig som berättade det mesta
Senast redigerad av AgnetaBoras 2023-11-22 kl. 12:17.
Citera
2023-11-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Intressant info där. Det är alltså en utåtriktad person som gillar att festa. Och då borde han egentligen inte ha några svårigheter att knyta meningsfulla kontakter med kvinnor, men istället våldtar han dem.

Han hade nog inga svårigheter att knyta kontakt med kvinnor, det var nog inte så att han våldtog kvinnor generellt, men i vissa fall så kanske inte hade gett samtycke till det enligt dagens sätt att se det, detta är hörsägen så vet tyvärr inte mer utförligt. Han var tillsammans med 2 stycken under 90 talet varav en ansökte om kontaktförbud.

Om man ser till de domar som finns i denna tråd så verkar han ha gått till prostituerade under lång tid och gärna asiatiska kvinnor, så någon form av konstig sexuell avvikelse har han nog.
Citera
2023-11-24, 12:08
Avslutad
Ovanligt tyst i media om Jerker och ovanligt få inlägg om ett mord som 34-år senare kanske får sin upplösning. Det slår väl i så fall alla tidigare rekord?

Häktningen fortgår?
Citera
2023-11-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ovanligt tyst i media om Jerker och ovanligt få inlägg om ett mord som 34-år senare kanske får sin upplösning. Det slår väl i så fall alla tidigare rekord?

Häktningen fortgår?

Omhäktad för 3 gången den 17 november nytt datum han är häktad till är den 5 december. Så senast den 5:e sker ngt, omhäktad, åtalad eller frisläppt.
Senast redigerad av henrik1966 2023-11-24 kl. 14:11.
Citera
2023-12-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik1966
Omhäktad för 3 gången den 17 november nytt datum han är häktad till är den 5 december. Så senast den 5:e sker ngt, omhäktad, åtalad eller frisläppt.
Inget nytt idag 5 dec ?
Citera
2023-12-05, 17:30
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayish
Inget nytt idag 5 dec ?
Alla omhäktningar verkar ha skett på fredagar, med två veckors mellanrum, så jag tror inte det idag varit omhäktning. Nästa omhäktning borde ske 15 December.
Citera
2023-12-05, 19:25
Avslutad
Henrik1966 skriver i sitt inlägg nr 149 att Jerker är häktad t.o.m 5dec.
Hur gör man för att kolla upp om någon är häktad?
Citera
2023-12-05, 21:29
Medlem
Citat:

Via tingsrätten, häktningsförhandling
Citera
2023-12-05, 21:51
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
"Veckans förhandlingar" finns här, jag antar att det är GBG tingsrätt som gäller: https://www.domstol.se/goteborgs-tingsratt/om-tingsratten/aktuellt/veckans-forhandlingar/
Jag hittar inget som tyder på häktning för mord.
Om du vet något om killen, namn bör räcka, så kan du fråga (telefon, mail eller på plats).
Kontaktuppgifter: https://www.domstol.se/goteborgs-tingsratt/oppettider-och-kontakt/

Formuleringen "Hej, vad är de senaste ni har om en kille som heter XXX?" bör funka ganska bra.
Citera
2023-12-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Alla omhäktningar verkar ha skett på fredagar, med två veckors mellanrum, så jag tror inte det idag varit omhäktning. Nästa omhäktning borde ske 15 December.

BESLUT - JR, Fortsatt HÄKTAD, restriktioner, Åtal senast den 19 december 2023, kl 11:00.

Alternativt omhäktas eller frigivning
Senast redigerad av henrik1966 2023-12-06 kl. 10:00.
Citera
2023-12-06, 15:06
Avslutad
Neksnor/henrik1966 Tack för tipset!

Bevisen mot Jerker verkar vara rätt graverande eftersom han fortfarande är frihetsberövad. Leder åtalet till rättegång ser jag fram mot att läsa FUP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in