Resultat: Handlar du julklappar online eller i butik ? vad föredrar du?
Handlar mycket /bara i affären
16,00%
4 röster
handlar bara / mycket online
56,00%
14 röster
blir 50/50
20,00%
5 röster
handlar inte julklappar /skiter i julen
8,00%
2 röster
2023-12-05, 07:49
Avslutad
Nu är julhandeln i fullgång , har precis fixat sista julklappen. Det slog mig att jag har köpt alla julklappar online . Fördelar med att köpa online

+ man slipper köer
+ man slipper trängsel
+ man kan se hela utbudet enkelt än att behöva stressa runt
+ man kan jämföra priser direkt online
+ man slipper störig julmusik och andra störnings moment
+ ingen risk att bli mördad i ett terrordåd

- frakt avgifter
- paket kan komma bort/försent
- är det något fel på varan är det krångligare /tar längre tid att byta , få pengarna tillbaka

hur känner ni, föredrar ni att fortfarande handla julklappar i butiker eller kör ni helt online ? vad är era + och - för att handla online vs i butik ?

hur tror ni trenden kommer fortsätta ?

spelar terrorhot en stor roll i erat beslut ?
Senast redigerad av Captinhero 2023-12-05 kl. 08:00.
Citera
2023-12-05, 08:02
Bannlyst
Hatar att gå i butiker, särskilt runt jul. Allt handlas på nätet i den mån det är möjligt.
Citera
2023-12-05, 09:09
Avstängd
Man går ej i butiker vid julhandeln..

Trångt, stress usch!

Tack för att de finns näthandel.
Citera
2023-12-05, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Hatar att gå i butiker, särskilt runt jul. Allt handlas på nätet i den mån det är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Man går ej i butiker vid julhandeln..

Trångt, stress usch!

Tack för att de finns näthandel.

ja verkar ju väldigt populärt att handla julklappar online nu förtiden . Men tycker ändå det är smockfullt med folk när man är på stan som trängs. Så än verkar det inte vara helt utdöende att handla julklapparna i butik.

skulle vara intressant att höra någon som
främst handlar fortfarande handlar i butik deras motiv . Är det främst "gamlingar " och barnfamiljer som vill göra det som "aktivitet ",som fortfarande gör det ?
Citera
2023-12-05, 09:18
Medlem
Europes avatar
Jag handlar alla eller nästan alla julklappar över nätet. Dessutom ser jag till att handla i tid. Jag har redan handlat årets alla julklappar. Verkligen skönt, jag minns hur jag som ung alltid stresshandlade julklappar i stan i sista minuten. Verkligen underbart att slippa det.

Men det verkar som att jag har lite behov av stress, för senaste åren har jag istället stressat med att laga själv julmat till julen, som själv göra Janssons frestelse, köttbullar m.m.
Citera
2023-12-05, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag handlar alla eller nästan alla julklappar över nätet. Dessutom ser jag till att handla i tid. Jag har redan handlat årets alla julklappar. Verkligen skönt, jag minns hur jag som ung alltid stresshandlade julklappar i stan i sista minuten. Verkligen underbart att slippa det.

Men det verkar som att jag har lite behov av stress, för senaste åren har jag istället stressat med att laga själv julmat till julen, som själv göra Janssons frestelse, köttbullar m.m.

är samma , hatar stressen och fixade klart sista julklappen igår, men som sagt man ser ju fortfarande en massa folk yra omkring på stan.

alla klappar blev köpta online.

kommer dock köpa några choklad askar till julklappsspelet i butik. Men som sagt annars är det 100% online.
Citera
2023-12-05, 09:37
Medlem
hockexs avatar
Julklappar köper man alltid dagen innan så tyvärr blir det butik
Citera
2023-12-05, 09:55
Medlem
Jordgubbes avatar
En sak som butikerna inte förstått är att när man handlar online så är det istället tyst (ingen idiotisk ju ju juligen och annan tortyr) så man kan koncentrera sig.
Citera
2023-12-05, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
En sak som butikerna inte förstått är att när man handlar online så är det istället tyst (ingen idiotisk ju ju juligen och annan tortyr) så man kan koncentrera sig.

tycker synd om de som står i kassan som måste höra dag in och ut i en hel månad. Men personligen har jag inget emot julmusik , men såklart man får ju välja själv när man lyssnar privat.
Citera
2023-12-06, 09:38
Medlem
swebarbs avatar
Det mesta online, sällan problem. Orka trängas bland idioter som nyser och hostar i butiker. Sen är utbudet online tio gånger bättre och beställer man varor via instabox så är det snabb levarans oftast inget som kommer bort. Butikerna får skylla sig själva som inte bemödar sig att konkurrera med näthandeln. Slippa dryga säljare är också en anledning jag skippar handla i fysiska butiker oftast.

jag vet ju oftast vad jag ska handla så jag har ingen anledning att gå till en butik, samma med kläder jag vet ju mina storlekar o så varför köpa nåt dyrare när online hittar jag betydligt mer saker och billigare dessutom ?

Sen när man hör risken om terrorhot nu till jul så ytterligare en anledning skippa fysiska butiker och gallerior....
Citera
2023-12-06, 12:04
Medlem
Är duktig på att planera handlingarna som skall göras via nätet, utan att slutföra beställningen. Billigare och smidigare, ändå slutar det med att man julstressar i butiker … Ångrar mig alltid att jag inte beställt som tänkt från början.
Citera
2023-12-07, 06:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det mesta online, sällan problem. Orka trängas bland idioter som nyser och hostar i butiker. Sen är utbudet online tio gånger bättre och beställer man varor via instabox så är det snabb levarans oftast inget som kommer bort. Butikerna får skylla sig själva som inte bemödar sig att konkurrera med näthandeln. Slippa dryga säljare är också en anledning jag skippar handla i fysiska butiker oftast.

jag vet ju oftast vad jag ska handla så jag har ingen anledning att gå till en butik, samma med kläder jag vet ju mina storlekar o så varför köpa nåt dyrare när online hittar jag betydligt mer saker och billigare dessutom ?

Sen när man hör risken om terrorhot nu till jul så ytterligare en anledning skippa fysiska butiker och gallerior....

Citat:
Ursprungligen postat av Ormfritt
Är duktig på att planera handlingarna som skall göras via nätet, utan att slutföra beställningen. Billigare och smidigare, ändå slutar det med att man julstressar i butiker … Ångrar mig alltid att jag inte beställt som tänkt från början.

låter väldigt vanligt att folk tänker så nu för tiden .

Ja risken är att det ändå blir något i butiken man måste komplettera med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in