2023-12-06, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Varför skulle Sverige anfallas över frambaserad utrustning? Stora delar av EU har redan frambaserad utrustning...

Väljer man att inte hjälpa ett NATO-land vid anfall så faller ju hela alliansen. Då kan man lika gärna inte ha en allians.
Ja fast Sverige är ju inte ett Nato land.
Citera
2023-12-06, 09:44
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Putte blir väl förvånad. Han har via sina vasaller Turkiet och Ungern gjort insatser mot försvarets utveckling i väst och det såg bra ut. Men nu måste det tänkas om.

Vad blir straffet för detta? Kommer det rostiga skorvar med flyktingar från Königsberg?

Tror vatniksarmén snart kommer böla om en folkomröstning angående detta, manuset printas ut i trollfabriken as we speak.

Tror både kebabkungen och langoslangaren inser att det är kört och snart ratificerar Sverige. Fast egentligen är det nästan bättre de forsätter förhala så slipper vi assistera de skitländerna om de anfalls...
Citera
2023-12-06, 09:45
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ja fast Sverige är ju inte ett Nato land.

Vi kommer vara NATO-land långt innan Ryssland har hämtat sig från Ukraina. Oavsett om dom "vinner" eller förlorar. Vidare har vi säkerhetsgarantier från de största NATO-länderna till den dag vill inträder i alliansen.
Citera
2023-12-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Det jag ställer mig emot är att det inte diskuteras mer i media innan utan det passerar mer eller mindre utan debatt. Visst nu ska riksdagen godkänna avtalet men tyvärr som med Otan verkar i princip alla partier svängt och då är det den inre partitoppen som fattar beslutet som SD, vad jag vet är det inget som tagits upp på deras partidagar och röstats om av delegaterna från landet. Det här är ett svek mot demokratin när vissa stora frågor på det här viset kuppas igenom av en liten grupp.

Jag har lyssnat på Pål live vid ett tillfälle under hösten och jag kände en olust över hans närvaro och hans babbel. Jag ser honom som en jävla förädare bland många andra politiker.

Hm, med din definition av hur demokrati ska fungera är det bara att konstatera att Sverige alltid varit en diktatur. Skulle bli oerhört segdraget, och ibland direkt farligt, om alla beslut rörande rikets säkerhet ska tröskas i media och på diverse partimöten i oändlighet. Skulle ens beslut kunna fattas med sådan modell? Vi får väl ändå anse att om riksdagen godkänner avtalet så är det fattat i demokratisk ordning. Alla partier, förutom möjligtvis Mp, V(pk) och Afs+ nynazister, inser att Sverige nu är i ett riktigt farligt säkerhetsläge och behöver bygga alla allianser vi kan med den fria världen. Vi har att välja mellan detta och risk för ryskt anfall. Vid eventuellt ryskt anfall skulle de existerande ca 1 000 Afs:arna & nynazisterna hemma i mammas källare inte kunna hjälpa oss, och miljöpartister samt kommunisterna i V skulle direkt lägga ner vapen. Folket vet detta och inser att alliansbyggen är vår enda chans att stoppa diverse diktatorer och andra dårar från att se vårt land som enkelt byte.

Själv kommer jag sova tryggare nu när avtal undertecknats och ännu bättre då det (inom kort) antagits av riksdagen.

Tillägg: För övrigt anser såväl jag som många andra att Pål Jonsson är en av våra absolut skickligaste ministrar. Han inger lugn och förtroende. Gedigen utbildning och erfarenhet av det han ansvarar för. Skillnaden mot den tidigare "Humle" (eller om det var "Dumle"....) är milsvid.

Länk till "Humle och Dumle" i SD:s tappning
https://www.youtube.com/watch?v=_NNjka17QQs
Senast redigerad av CenturyVoltaire 2023-12-06 kl. 09:56.
Citera
2023-12-06, 09:50
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Jahapp. Först blir dumsvensken glatt ockuperad av mellanöstern och sedan amerika. Vem står härnäst i kön?
Haha nästa blir att vi skall öppna vårt anal för Gaza borna! Magda kommer se till att skicka hit några hundra tusen kanske 1 miljon för det är ju så synd om dom...Haha...Svea mitt kära Svea som jag saknar dina gamla dar....😭
Citera
Medlem
Hoppas Moderaterna åker ur riksdagen i nästa val. Fan vilket vidrigt parti. Förra gången de satt vid makten så fyllde de landet med muslimer och nu blir vi en lydstat under USA.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Men USA älskar ju oss så som Jesus älskade oss 😂

Visst är det så!
Citera
2023-12-06, 09:51
Bannlyst
Avtalet reducerar också turkiets och ungerns betydelse i Nato-processen. Skulle gissa på att de nu sitter och gruvar sig över att de drev det lite för långt...
Citera
2023-12-06, 09:52
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Haha. Du lever i en fantasivärld där din Führer Putler tror att det spontant går att attackera vilket land som helst, när som helst. Tyvärr för din del så funkar det inte så.
För det första tar det år av planering om man tänker genomföra en operation i Östersjön.
Att göra det efter 2 år av ett fullskaligt krig som fortfarande pågår, ja det är mer eller mindre otänkbart. Men i fablernas värld, där du lever så kanske det är realistiskt.

För det andra så har Sverige sedan 50-60-talet redan haft amerikanskt skydd. Detta är inget nytt.
Dock är detta försvarsavtal betydligt mer kraftfullt.

Ivan. Du måste acceptera Sverige och USA's nära relationer och gå vidare.
Din skrämseltaktik fungerar inte längre
Vad fan hade du själv gjort om ett par hundra araber omringad ditt hus? Hade du inte skyddat dig? Vad gör Putin för fel menar du? Inte för att jag är på hans sida men enligt dig vad gör han för fel? Förklara gärna?!
Citera
2023-12-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Med ganska mycket (dyr) amerikansk utrustning förhandslagrad i Sverige så lär de ju inte sitta med armarna i kors när trashanksarmén lägger ut från Kronstadt och Königsberg för att låta dem erövra eller förstöra utrustningen.
Svaret på det är hur usa har agerat i kriget i Ukraina. Blir exakt lika dant för Sverige som Ukraina.
Förresten vilken utrustning, det står tillgång till baser och det beräknas ta minst ett år innan avtalet är i kraft.
Det hinner hända väldigt mycket på ett år.
Citera
2023-12-06, 09:53
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Avtalet reducerar också turkiets och ungerns betydelse i Nato-processen. Skulle gissa på att de nu sitter och gruvar sig över att de drev det lite för långt...
Erdogan är lika pantad som Putin gällande Orban vill han bara ha gasen från Ryssland så han håller käft.
Citera
2023-12-06, 09:53
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Erdogan är lika pantad som Putin gällande Orban vill han bara ha gasen från Ryssland så han håller käft. Erdogan enligt mig är en terrorist!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in