Citat:
Ursprungligen postat av
Psykbryt76
Det jag ställer mig emot är att det inte diskuteras mer i media innan utan det passerar mer eller mindre utan debatt. Visst nu ska riksdagen godkänna avtalet men tyvärr som med Otan verkar i princip alla partier svängt och då är det den inre partitoppen som fattar beslutet som SD, vad jag vet är det inget som tagits upp på deras partidagar och röstats om av delegaterna från landet. Det här är ett svek mot demokratin när vissa stora frågor på det här viset kuppas igenom av en liten grupp.
Jag har lyssnat på Pål live vid ett tillfälle under hösten och jag kände en olust över hans närvaro och hans babbel. Jag ser honom som en jävla förädare bland många andra politiker.
Hm, med din definition av hur demokrati ska fungera är det bara att konstatera att Sverige alltid varit en diktatur. Skulle bli oerhört segdraget, och ibland direkt farligt, om alla beslut rörande rikets säkerhet ska tröskas i media och på diverse partimöten i oändlighet. Skulle ens beslut kunna fattas med sådan modell? Vi får väl ändå anse att om riksdagen godkänner avtalet så är det fattat i demokratisk ordning. Alla partier, förutom möjligtvis Mp, V(pk) och Afs+ nynazister, inser att Sverige nu är i ett riktigt farligt säkerhetsläge och behöver bygga alla allianser vi kan med den fria världen. Vi har att välja mellan detta och risk för ryskt anfall. Vid eventuellt ryskt anfall skulle de existerande ca 1 000 Afs:arna & nynazisterna hemma i mammas källare inte kunna hjälpa oss, och miljöpartister samt kommunisterna i V skulle direkt lägga ner vapen. Folket vet detta och inser att alliansbyggen är vår enda chans att stoppa diverse diktatorer och andra dårar från att se vårt land som enkelt byte.
Själv kommer jag sova tryggare nu när avtal undertecknats och ännu bättre då det (inom kort) antagits av riksdagen.
Tillägg: För övrigt anser såväl jag som många andra att Pål Jonsson är en av våra absolut skickligaste ministrar. Han inger lugn och förtroende. Gedigen utbildning och erfarenhet av det han ansvarar för. Skillnaden mot den tidigare "Humle" (eller om det var "Dumle"....) är milsvid.
Länk till "Humle och Dumle" i SD:s tappning
https://www.youtube.com/watch?v=_NNjka17QQs