2023-12-06, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Putin valdes inte. Han tillsattes, efterträddes, av Yeltsins maktsfär - i vanlig rysk ordning.

Ryssland har 1 pågående gränskonflikt vad jag vet? Man var tvungen att expandera CSTO-linjen söderut, genom att ta/återta Ukraina, för att säkra upp mot en framtida invasion. Det triggades mestadels av den USA/NATO-expansion vi just här ser exempel på.

Ok för Georgien och Kurilerna finns inte då alltså? Ryssland och Japan har inte ett fredsavtal sen VK2 och låg i krig formellt till 1956?

What about Karelen. What about anomalin och det etniskt rensade Königsberg?

Folk vill ha frihet, Ryssarna väljer då att sponsra Nordkorea och Iran och Syrien.

Tror de att vi tänker låta dem vara ifred? Vi tänker vinna över Ryssland en gång för alla. De har fuckat upp för sista gången. Sveriges NATO-inträde är det mest LOL förödmjukande jag sett.

Bra som sagt att svenska män går ut i krig. Det är vad de är födda till.
Citera
2023-12-06, 08:50
Medlem
skvallertackas avatar
ÄNTLIGEN! Visste att man kunde lita på Pål!
Citera
2023-12-06, 08:51
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kan du länka till var i avtalet det står något om att svenska soldater ska offras? Citera gärna, käre extremist.
Vad menar du att USA själva ska slåss och våra soldater se på? 😂Vakna nu istället drick lite kaffe. Och kalla inte mig för en extremist. Bara för att du älskar USA så mycket 😂
Citera
Medlem
USA styrkorna ska knulla lite horor här. Var det inte någon sån nyhet inte för länge sen? Två USA-soldater gripna för köpt sex.
Citera
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinnyachef
Det räcker med att kunna grundläggabne matematik. 1+1 = 2.

Har du några frågor?
Han tror våra soldater ska dansa och se på bara haha jävla dumhuvud är han...
Citera
2023-12-06, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Hela poängen med baser är att placera ut kärnvapen där vid behov. Allt annat är rent snack. Det är det som är huvudsyftet. Nu har vissa länder öppet gått med på det, andra smyger med det.

Tro mig, det kommer finnas kärnvapen från USA på svensk mark, vi kommer bara inte känna till det

"Trust me bruh" är inte en källa, särskilt inte när det uppenbart är något du fantiserat ihop själv.

Enligt vem är det enda syftet med militära baser att placera ut kärnvapen? Har vi inte i så fall redan kärnvapen på våra militära områden? Högst oklart vad du griper efter här, men,

Du kan ju börja med att förklara hur du anser att läget för någon kärnvapenmakt skulle bli bättre med kärnvapen på svenskt territorium och vart det idag förvaras kärnvapen (källor på det sista).

Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Och hur vet du att det inte kommer placeras kärnvapen i framtiden?

Eller låt mig fråga dig, har vi just nu eller har vi haft till och med före detta avtal, kärnvapenubåtar i Östersjön?

Det kan jag så klart inte veta, jag frågar varför så skulle ske. Kärnvapen strösslas inte ut hur som helst och Sveriges hållning har inte rört på sig sen vi la ned vårat eget kärnvapenprogram.

Det är liksom upp till er att styrka var, när, hur och varför i det här läget. Ni får helt enkelt göra det troligt av främst taktiskta skäl till att det vore aktuellt med kärnvapen på svensk mark.

På ditt andra mycket konstigt formulerade stycke svarar jag för enkelhetens skull nej, kan du länka till ett avtal du tänker på?
Citera
2023-12-06, 08:53
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Då kan du föreställa dig hur frustrerad varbölden Ryssland är nu. Alla påverkansoperationer baktände och vi är i princip bättre rustade än ett Natomedlemskap i och med avtalet. Vänstern hulkar och gråter krokodiltårar, såg just Greider sitta och böla i SVT

Att invadera Ukraina och sen ha mage att vara förvånade och sura över att Sverige och Finland pga det går med i NATO måste nog räknas som ett av de största geopolitiska misstagen sedan WW2.
Underskatta aldrig ryssens efterblivenhet. Putler som enligt alla rysstroll här på flashback ska vara den största ledaren sedan Augustus.
Citera
2023-12-06, 08:54
Medlem
Det jag ställer mig emot är att det inte diskuteras mer i media innan utan det passerar mer eller mindre utan debatt. Visst nu ska riksdagen godkänna avtalet men tyvärr som med Otan verkar i princip alla partier svängt och då är det den inre partitoppen som fattar beslutet som SD, vad jag vet är det inget som tagits upp på deras partidagar och röstats om av delegaterna från landet. Det här är ett svek mot demokratin när vissa stora frågor på det här viset kuppas igenom av en liten grupp.

Jag har lyssnat på Pål live vid ett tillfälle under hösten och jag kände en olust över hans närvaro och hans babbel. Jag ser honom som en jävla förädare bland många andra politiker.
Citera
2023-12-06, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Han tror våra soldater ska dansa och se på bara haha jävla dumhuvud är han...

Exakt, rysshoran är bara rädd för att se svenska soldater på slagfältet igen.
Citera
2023-12-06, 08:58
Avslutad
har väl inget större problem med att usa tar över svensk militär och militärbaser

fårö och gotland som är strategiskt viktiga borde kanske ockuperas av usa så att vi stänger ned den möjligheten för ryssen?

hoppas bara att man tar med i avtalet att det inte ska spela någon roll vilken president usa har för tillfället

annars kanske någon som trump tar hem alltihop när han börjar styra och ställa?
och då står vi där med byxorna nere
Citera
2023-12-06, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Då kan du föreställa dig hur frustrerad varbölden Ryssland är nu. Alla påverkansoperationer baktände och vi är i princip bättre rustade än ett Natomedlemskap i och med avtalet. Vänstern hulkar och gråter krokodiltårar, såg just Greider sitta och böla i SVT

Verkligen! Äntligen har Sverige slutat hyckla och det är även slutdaltat med ryssen för Sveriges del.
Citera
2023-12-06, 08:59
Medlem
Newkies avatar
Undrar just om dom kommer frambasera tankflygplan. Amerikanerna har såklart inga fördelar med att dela ut kärnvapen till Sverige egentligen. Att anfalla Ryssarna med kort förvarning är redan nu enkelt. Vill man bums flyga in bomber kan man kan lika gärna flyga från amerikanska fastlandet och tanka på vägen. Det vore varken första eller sista gången. Eller ja, är det kärnvapen kanske det är sista gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in