Citat:
Ursprungligen postat av
415brushan
Hela poängen med baser är att placera ut kärnvapen där vid behov. Allt annat är rent snack. Det är det som är huvudsyftet. Nu har vissa länder öppet gått med på det, andra smyger med det.
Tro mig, det kommer finnas kärnvapen från USA på svensk mark, vi kommer bara inte känna till det

"Trust me bruh" är inte en källa, särskilt inte när det uppenbart är något du fantiserat ihop själv.
Enligt vem är det enda syftet med militära baser att placera ut kärnvapen? Har vi inte i så fall redan kärnvapen på våra militära områden? Högst oklart vad du griper efter här, men,
Du kan ju börja med att förklara hur
du anser att läget för
någon kärnvapenmakt skulle bli bättre med kärnvapen på svenskt territorium och vart det idag förvaras kärnvapen (källor på det sista).
Citat:
Ursprungligen postat av
JajoNej666
Och hur vet du att det inte kommer placeras kärnvapen i framtiden?
Eller låt mig fråga dig, har vi just nu eller har vi haft till och med före detta avtal, kärnvapenubåtar i Östersjön?

Det kan jag så klart inte veta, jag frågar varför så skulle ske. Kärnvapen strösslas inte ut hur som helst och Sveriges hållning har inte rört på sig sen vi la ned vårat eget kärnvapenprogram.
Det är liksom upp till er att styrka var, när, hur och varför i det här läget. Ni får helt enkelt göra det troligt av främst taktiskta skäl till att det vore aktuellt med kärnvapen på svensk mark.
På ditt andra mycket konstigt formulerade stycke svarar jag för enkelhetens skull nej, kan du länka till ett avtal du tänker på?