2023-12-06, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Nej 0,2% är fel. Dödligheten efter covid-vaccin är 100%, om man bara låter det gå tillräckligt många år innan man mäter.

Seriöst: Hur många dödsfall efter vaccinering har LÄNKATS till covid-19-vaccinet som orsak, enligt forskningskällor?

Förlåt min dåliga svenska! Jag borde skrivit "överdödligheten". För den är statistiskt mätbar, om än väldigt liten.
Citera
2023-12-06, 08:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broodbrood
Det roliga i det hela är då att den här studien också pekar samma resultat som det jag länkade till.
Det kan ju inte vara vi som försöker hitta svar som kallas för antivaxxare. Det är ju du själv som är en antivaxxare som inte vill ha bra oberoende klinisk forskning för läkemedel som kan resultera i att bra vaccin framställs på marknaden, och förhindrar att människor tappar tron på läkemedelsbranschen till att vilja ta vaccin i framtiden och lita på det läkarna säger. Lite kul också att du försöker hävda dig i att du är smart, ja det kanske du är. Men använd din smarthet då och tänkt inte så smalt.
Jag tror du blandar ihop begreppen här.

Fuskande små forskargrupper med tydliga länkar in i antivaxxar-rörelsen som struntar i att förregistrera studier, som fuskar med metoder, data och analys är inte "bra oberoende klinisk forskning". Den typen av påverkansoperationer för att lura idioter som går på vad som helst är "urusel bias:ed ovetenskapligt dravel".

Den typen av "studier" som skickas ut på pre-print servrar för att användas som verktyg i antivaccinpropaganda är oftast behäftade med så mycket metodfel och bias att ingen längre tar dem på allvar.
https://academic.oup.com/ofid/article/9/2/ofab645/6509922

Det FINNS inga som helst bevis för att Ivermectin fungerar. Det FINNS hur mycket bevis som helst för att det INTE fungerar.
Citera
2023-12-06, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Det FINNS inga som helst bevis för att Ivermectin fungerar. Det FINNS hur mycket bevis som helst för att det INTE fungerar.
Varför förbjöd man ivermectin?
Citera
2023-12-06, 08:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Nej, det finns ingen överdödlighet orsakad av något vaccin.

Ja, det finns en överdödlighet som i de allra flesta länder började stegra i början på 2020 för att sedan accelerera genom hela 2020.
https://ourworldindata.org/grapher/cumulative-excess-deaths-per-million-covid?tab=chart&time=earliest..latest&country=GBR~ SWE~FRA

Ja, alla pandemier har historiskt sett resulterat i att fler människor än normalt avlider, även de pandemier som inträffade innan det fanns vaccin.

Ja, alla pandemier har historiskt sett orsakat överdödlighet som hållit i sig i upp till 10 år efter den ursprungliga pandemin.

Orsaken till att ingen bryr sig om antivaxxar-patraskens grinande och tragiska försök att skrika "vaxxxxiiiiin" är att folk helt enkelt är för välutbildade och smarta för att gå på skiten. Det är bara en liten grupp ointelligenta idioter som går på desinformationscentralernas (läs, "John Campbell") trams (som går ut på att tjäna pengar genom att lura de stackars intellektuellt mindre begåvade).

INGEN kommer lyssna på antivaxxar-patrasken, ALLA vet redan vad som orsakar överdödligheten. I det här fallet är det pandemin och de följdeffekter som kommer i kölvattnet av pandemin. I de allra flesta fall finns det en direkt klinisk koppling till en COVID-infektion som indirekt orsakar att fler människor än normalt avlider. COVID-19 är som sagt inte någon vidare hålsosam sjukdom, och hur ogärna antivaxxar-patrasken vill erkänna det är det COVID som orsakar överdödligheten.
Citera
2023-12-06, 08:25
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Varför förbjöd man ivermectin?
Det är ingen som förbjudit Ivermectin. Var FÅR ni allt skit ifrån? Är ni helt dumma i huvudet?

Jag tar det IGEN: Det är ingen som förbjudit Ivermectin. Sjunker det in?
Citera
2023-12-06, 08:29
Bannlyst
Citat:
Det är ingen som förbjudit Ivermectin. Var FÅR ni allt skit ifrån? Är ni helt dumma i huvudet?

Jag tar det IGEN: Det är ingen som förbjudit Ivermectin. Sjunker det in?
I USA gjorde man det.
Citera
2023-12-06, 08:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
I USA gjorde man det.
Nej. Hur svårt kan det vara? Man har INTE förbjudit Ivermectin i USA. Sluta läs på antivaxxar-patraskens informationscentraler, och sluta titta på videos producerade av antivaxxar-patrask.

Man har INTE förbjudit Ivermectin. SJUNKER DET IN!?

Herregud, det finns ingen måtta på idiotin...
Citera
2023-12-06, 08:59
Bannlyst
Citat:
Nej. Hur svårt kan det vara? Man har INTE förbjudit Ivermectin i USA. Sluta läs på antivaxxar-patraskens informationscentraler, och sluta titta på videos producerade av antivaxxar-patrask.

Man har INTE förbjudit Ivermectin. SJUNKER DET IN!?

Herregud, det finns ingen måtta på idiotin...
Läkare som behandlade och fick personer friska med ivermectin blev av med sin licens och blev stämda av staten.
Det kallar jag "förbjuda".
Citera
2023-12-06, 09:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Läkare som behandlade och fick personer friska med ivermectin blev av med sin licens och blev stämda av staten.

Läkare som skriver ut t.ex morfin eller andra skoj preparat blir också av med licensen - det betyder inte att morfin är förbjudet…
Ivermectin hade tidigare vissa restriktioner att det inte fick skrivas ut hursomhelst (precis som väldigt många mediciner) men idag har alla sådana restriktioner tagits bort och läkare kan skriva ut det som sol-lotion om de vill…
Citera
2023-12-06, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Läkare som skriver ut t.ex morfin eller andra skoj preparat blir också av med licensen - det betyder inte att morfin är förbjudet…
Ivermectin hade tidigare vissa restriktioner att det inte fick skrivas ut hursomhelst (precis som väldigt många mediciner) men idag har alla sådana restriktioner tagits bort och läkare kan skriva ut det som sol-lotion om de vill…
Jag borde skrivit "förbjudet ett behandla med mot covid".
Citera
2023-12-06, 09:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nej, din dumma gås. Ivermectin är inte förbjudet. Sluta läs trams och lögner på desinformationssiter.

Alla läkemedel som skall användas för behandling av människa måste genomgå kliniska prövning och därefter godkännas av regulatorisk myndighet i respektive land. I godkännandet ingår dosering och protokoll. Utanför den doseringen, behandling och protokoll är det tillåtet för läkare att skriva ut "off-label use" enligt reglerna för det. Processerna och de regulatoriska kraven är likadana i Sverige.

Ingen har förbjudit Ivermectin. SJUNKER DET IN, ANTIVAXXAR-PATRASK!

Herregud...
Citera
2023-12-06, 09:18
Bannlyst
Citat:
Nej, din dumma gås. Ivermectin är inte förbjudet. Sluta läs trams och lögner på desinformationssiter.

Alla läkemedel som skall användas för behandling av människa måste genomgå kliniska prövning och därefter godkännas av regulatorisk myndighet i respektive land. I godkännandet ingår dosering och protokoll. Utanför den doseringen, behandling och protokoll är det tillåtet för läkare att skriva ut "off-label use" enligt reglerna för det. Processerna och de regulatoriska kraven är likadana i Sverige.

Ingen har förbjudit Ivermectin. SJUNKER DET IN, ANTIVAXXAR-PATRASK!

Herregud...
Jag borde skrivit "förbjudet ett behandla med mot covid".
Jag såg en intervju med en läkare som berättade att han gjorde som vanligt när han började behandla sina covid patienter, han gav dom ivermectin och höga doser vitaminC-D och dom blev friska. Han blev stämd av staten på 500 000 000 000 kr...

Edit: 500 000 000 000 DOLLAR var det. Jag tror det är ett världsrekord.
Senast redigerad av adaptern 2023-12-06 kl. 09:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in