2023-12-06, 08:07
Medlem
BradSs avatar
Swish är lite bökigt på det viset att i min banks kontotransaktioner så ser jag bara "Swish skickad +46123451234", medan i Swish-appen så kan jag se mer information, namn på mottagaren samt eventuellt meddelande.

Då jag laddar ned CSV-filer på mina transaktioner för min privata budget så vill jag ju få ned även Swish-transaktionerna på fil så jag kan mata in dessa och ersätta informationen jag får från min bank.

Men går det att göra? Hur får jag tag på en transaktionslista via fil eller något liknande på Swishhistoriken?
Citera
2023-12-06, 08:25
Avstängd
Ja du loggar in på banken och laddar ner historiken som vanligt dina swish syns där din tönt.

Vem fan skriver ut sin historik år 2023, gör de dig mer ekonomisk tror du eller?
Citera
2023-12-06, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
Swish är lite bökigt på det viset att i min banks kontotransaktioner så ser jag bara "Swish skickad +46123451234", medan i Swish-appen så kan jag se mer information, namn på mottagaren samt eventuellt meddelande.

Då jag laddar ned CSV-filer på mina transaktioner för min privata budget så vill jag ju få ned även Swish-transaktionerna på fil så jag kan mata in dessa och ersätta informationen jag får från min bank.

Men går det att göra? Hur får jag tag på en transaktionslista via fil eller något liknande på Swishhistoriken?

Du får väl byta bank till någon som visar informationen du efterfrågar? Min bank visar namnet (eller meddelandet om sådant finns) i transaktionslistan. Men har ingen aning om de låter en ladda ner den som CSV,
Citera
2023-12-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Ja du loggar in på banken och laddar ner historiken som vanligt dina swish syns där din tönt.

Vem fan skriver ut sin historik år 2023, gör de dig mer ekonomisk tror du eller?

Han sa aldrig att han skrev ut den, han tar ut en CSV fil och importerar i något program där han kategoriserar varje transaktion för att göra budgetuppföljningar
Citera
2023-12-06, 08:31
Medlem
Citat:

Vilken tråkig attityd. Har du en dålig morgon?
Citera
2023-12-06, 08:32
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Du får väl byta bank till någon som visar informationen du efterfrågar? Min bank visar namnet (eller meddelandet om sådant finns) i transaktionslistan. Men har ingen aning om de låter en ladda ner den som CSV,

Vad har du för bank? Trodde detta var en begränsning i Swish och inte i banken
Citera
2023-12-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
Vad har du för bank? Trodde detta var en begränsning i Swish och inte i banken

LF Bank
Citera
2023-12-06, 08:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Vilken tråkig attityd. Har du en dålig morgon?

Nej men stör mig på sånna fånar som sitter o leker företagare och viktiga genom att skriva ut dina egna transaktioner, som om man vore hjärndöd och inte vet vad fan man gör av sina pengar.

Jag svarade ju på hans fråga dock att de går att göra om han loggar in på banken o exporterar csv eller vad som… om han nu vill leka finansman.
Citera
2023-12-06, 08:57
Medlem
Citat:
Jag svarade ju på hans fråga dock att de går att göra om han loggar in på banken o exporterar csv eller vad som… om han nu vill leka finansman.

Det var kunder har gjorde men hans bank visade bara telefonnummer och inte namn/meddelande så att han hade svårt att kategorisera transaktionerna.

(Sen undrar jag hur man kan ha så många swish att det är ett problem, har själv kanske 2-3 i månaden. Men en del Swishar kanske efter varje öl för millimeterrättvisa, vad vet jag)
Citera
2023-12-07, 08:55
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det var kunder har gjorde men hans bank visade bara telefonnummer och inte namn/meddelande så att han hade svårt att kategorisera transaktionerna.

(Sen undrar jag hur man kan ha så många swish att det är ett problem, har själv kanske 2-3 i månaden. Men en del Swishar kanske efter varje öl för millimeterrättvisa, vad vet jag)

Jag både får och skickar rätt mycket swish, och bara telefonnumret hjälper inte så mycket för att lista ut vad det gällde. Men tydligen är detta en svaghet hos min bank och inte med Swish...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in