2023-12-05, 20:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Större chans att det var influensan som var problemet. Den är och har alltid varit farligare för unga än vad covid är. Men så fort ordet "covid" överhuvudtaget nämns så har ju du slutsatsen klar.

Vi ska vara glada att dårar som du inte har något att säga till om. Till och med de mest rabiata antivaxxarna är ju mer eftertänksamma med sina slutsatser när någon dör eller blir svårt sjuk direkt efter vaccinering.

"troligen"

Du fortsätter med dina fullständigt okvalificerade gissningar ser jag. Det kanske inte ens var "covid" som var problemet, då hade ju covidvaccination hjälpt föga.

Betydligt mer troligt är att utgånen blivit en annan om läkarna tidigare hade insett att det var sepsis.

Faktumet att inga unga personer blir svårt sjuka i covid numera är ju en ganska bra grund att grunda denna "tro", eller snarare vetskap, på.

Är vaccinet farligt? Det var mer än jag visste. Men om du säger det så...

Folkhälsomyndigheten har gått ut och sagt att de inte har någon rekommendation om vaccination för unga personer i dagsläget.

Jaså, det är mer troligt att man på akuten hittar en frisk, vältränad, ovaccinerad man i 30-årsåldern som jag än en sån som dig, som är dubbelt så gammal som jag? Tillåt mig småle

Tror du på allvar att det finns fler ovaccinerade unga på akuten än det finns vaccinerade gamlingar?

Vad invandring och Co2 har med saken att göra är just det jag sa. Högutbildade är för mångkultur och massinvandring, något som alla med fler än två hjärnceller kan se är dåliga saker. Högutbildade går också omkring med klimatångest och tror på idioter som Greta Thunberg. Med det i åtanke kan man fråga sig varför högtubildades högre vaccinationsgrad skulle vara ett argument för vaccinering. Om något är det i så fall tvärtom, med tanke på högutbildades track record i idioti.

Alla som vårdas för svår covid idag är gamla och sköra.

Läkarna har ju konstaterat att personen ifråga kom in med hyperinfektion och covid, så behövs ingen vidare utredning. Hade hon varit skottskadad hade det nog framgått. Sepsis kan tyvärr följa vid kraftig infektion såsom covid. Nej, covidvaccin är inte farligt. Hade det varit farligt hade man inte vaccinerat, i synnerhet inte riskgrupper som är känsligare än andra grupper.
Folkhälsomyndigheten har inte sagt att de inte rekommenderar vuxna från att vaccinera sig. Tvärtom erbjuds vaccin till alla grupper i samhället. Sedan en tid tillbaka även till barn eftersom vaccin minskar risken för att bli svårt sjuk i covid19.

Ja, risken att hitta en lönnfet blandmissbrukare som du som dessutom är ovaccinerad mot covid på akuten är nog inte helt försumbar. De flesta som vårdas inneliggande för covid19 är ovaccinerade.

Att högutbildade skulle vara för massinvandring vet jag inte varifrån du får. De allra flesta är emot det. Något som de flesta högutbildade däremot är för är medicinsk vetenskap. Lågutbildade som du fäster antagligen större tilltro till voodoo-konster än strikt vetenskap. De flesta högutbildade släpper ut mer Co2 än snittet och bryr sig inte ett skit över vad de släpper ut på sina semesterresor till exotiska resmål. Du kanske skulle bredda dina informationskanaler en smula från bensinupproret 2.0 och Örkelljungas lokala SD-förening.
Citera
2023-12-05, 20:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenlogi789
Är detta ironi, eller har IMBILDEN nästan börjat gå i tilt trots alt? Några tankevurpor till så kanske du nästan är mål....=)

Du får gärna utveckla tankevurpan med att Folkhälsomyndigheten erbjuder gratis vaccin mot en "ofarlig" sjukdom. Känner inte myndigheterna till att viruset är ofarligt, eller hur tänker du?
Citera
2023-12-05, 20:56
Medlem
Citat:
Covid är idag ofarligt för personer utanför riskgrupp. Det är EXTREMT sällsynt att någon utanför riskgrupp i relativt ung ålder blir svårt sjuk pga "covid" idag, hösten 2023. Det var mycket sällsynt även tidigare men idag, 2 år efter att pandemin tog slut är fallen försvinnande få. Det är därför FHM inte ser någon anledning att rekommendera vaccin till den gruppen.

Jodå, FHM rekommenderar vaccin till personer utanför riskgrupp i åldern 18-50:

"Prioriterade grupper för vaccination

Inför säsongen 2023/2024 gäller följande rekommendationer från Folkhälsomyndigheten för vaccination mot covid-19 och influensa:

(...) Rekommendationen omfattar även vård- och omsorgspersonal samt hushållskontakter till personer med kraftigt nedsatt immunförsvar.
Vaccin mot covid-19 rekommenderas också till personer som inte tidigare är vaccinerade mot covid-19 och är mellan 50 och 64 år," https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2023/november/dags-for-vaccination-mot-influensa-och-covid-19/

Vaccination av vård- och omsorgspersonal rekommenderas i syfte att skydda de skörare. Det är därmed tydligt att FHM anser att vaccinet mot Covid-19 är jätteviktigt för att skydda dessa.
Senast redigerad av Lamento 2023-12-05 kl. 20:59.
Citera
2023-12-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du får gärna utveckla tankevurpan med att Folkhälsomyndigheten erbjuder gratis vaccin mot en "ofarlig" sjukdom. Känner inte myndigheterna till att viruset är ofarligt, eller hur tänker du?

Du är nästan imål IMBILDEN, det trodde jag inte om dig. Varför erbjuder gratis vaccin mot en "ofarlig" sjukdom om inte av ekonomiska orsaker.
Citera
2023-12-05, 21:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
IMBILDEN känner garanterat dussintals friska 30-åringar som är svårt sjuka i covid just nu...
Låter som ett parodikonto. De flesta som var hysteriska och rädda i början har lämnat sekten, men inte IMBILDEN.

Citat:
Tragiskt med alla idrottare som blev ilurade att vaccinet var ofarligt och nu har fått sina karriärer förstörda.
Verkligen. De behövde inte ens ta skiten från första början.

100% skojeri det där.

Djokovic var en sann hjälte. Det här är 100% respekt: Kolla kommentarsfältet. Det är bara positiva reaktioner i stort sett. Det finns hopp för mänskligheten trots allt.

https://www.youtube.com/watch?v=rNaIMC4XMhc
Citera
2023-12-05, 21:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Vaccination av vård- och omsorgspersonal rekommenderas i syfte att skydda de skörare. Det är därmed tydligt att FHM anser att vaccinet mot Covid-19 är jätteviktigt för att skydda dessa.

Det här stämmer inte. Det finns ingen sådan rekommendation överhuvudtaget. Vare sig från FHM eller några särskilda rekommendationer för vårdpersonal för att skydda äldre, mer än vårdpersonal som tillhör riskgrupp eller är över 49 år. Och då är det i sådana fall för att skydda sig själv och inte för att skydda äldre. Dessa vacciner fungerar inte ens på det sättet.
Citera
2023-12-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det här stämmer inte. Det finns ingen sådan rekommendation överhuvudtaget. Vare sig från FHM eller några särskilda rekommendationer för vårdpersonal för att skydda äldre, mer än vårdpersonal som tillhör riskgrupp eller är över 49 år. Och då är det i sådana fall för att skydda sig själv och inte för att skydda äldre. Dessa vacciner fungerar inte ens på det sättet.

Du ser ju att det stämmer att de rekommenderar vård- och omsorgspersonal att vaccinera sig mot Covid. De skriver inte på den sidan att det handlar om att skydda de skörare, men det gör de på andra.

Men låt oss istället gå på din tro. Varför menar du att FHM anser att vård- och omsorgspersonal i alla åldrar ska vaccinera sig mot Covid för att skydda sig själva?

Inför säsongen 2023/2024 gäller följande rekommendationer från Folkhälsomyndigheten för vaccination mot covid-19 och influensa:

(...) Rekommendationen omfattar även vård- och omsorgspersonal samt hushållskontakter till personer med kraftigt nedsatt immunförsvar.
Vaccin mot covid-19 rekommenderas också till personer som inte tidigare är vaccinerade mot covid-19 och är mellan 50 och 64 år," https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2023/november/dags-for-vaccination-mot-influensa-och-covid-19/

OBS att med den sista raden menar Folkhälsomyndigheten bland annat antivaxxers.
Citera
2023-12-05, 21:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du är nästan imål IMBILDEN, det trodde jag inte om dig. Varför erbjuder gratis vaccin mot en "ofarlig" sjukdom om inte av ekonomiska orsaker.

Vad tjänar svenska staten på att erbjuda vaccin mot en "ofarlig" sjukdom?
Citera
2023-12-05, 21:26
Medlem
Citat:
Vad tjänar svenska staten på att erbjuda vaccin mot en "ofarlig" sjukdom?

Staten förmedlar dina och mina skattepengar och ger dessa till big pharama för att ge ut "gratis" vaccin. Ju mer hysterisk du är om den ofarliga sjukdomen covid, desto mera pengar till big pharma.
Citera
2023-12-05, 21:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Staten förmedlar dina och mina skattepengar och ger dessa till big pharama för att ge ut "gratis" vaccin. Ju mer hysterisk du är om den ofarliga sjukdomen covid, desto mera pengar till big pharma.

Men vad tjänar staten på det?
Citera
2023-12-05, 21:30
Medlem
Citat:
Men vad tjänar staten på det?

Tja hålla igång sjukvården kanske så politikerna har något göra, skapa arbetstillfällen.
Citera
2023-12-05, 21:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du ser ju att det stämmer att de rekommenderar vård- och omsorgspersonal att vaccinera sig mot Covid. De skriver inte på den sidan att det handlar om att skydda de skörare, men det gör de på andra.
Nej dessa vacciner fungerar inte på det sättet, vilket de flesta känner till vid det här laget.

Citat:
Men låt oss istället gå på din tro. Varför menar du att FHM anser att vård- och omsorgspersonal i alla åldrar ska vaccinera sig mot Covid för att skydda sig själva?
Det står ingenstans att vårdpersonal i alla åldrar ska vaccinera sig. Det som är rekommenderat är att vårdpersonal i riskgrupp eller äldre än 49 år rekommenderas att vaccinera sig mot covid 19. Det är det enda jag lyckats läsa mig till.

Citat:

OBS att med den sista raden menar Folkhälsomyndigheten bland annat antivaxxers.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/om-vaccinerna-mot-covid-19/rekommendationer-for-vaccination-mot-covid-19/ Jag vet inte om jag är blind, men jag kan inte se någonstans att vårdpersonal är rekommenderade att vaccinera sig. Det är riskgrupper som rekommenderas vaccin och vårdpersonal som tillhör riskgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in