2023-12-05, 07:19
Avslutad
Till och med nyhetsmorgon körde ett inslag om GTA. Ser riktigt spännande ut. Synd att det är så långt bort bara..
Citera
2023-12-05, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Det är gameplay man vill se,en trailer säger inte mycke.
Dock blir det ett köp om priset är ok
Rykterna säger 1500 och det är det inte värt.

Hyfsat hög prislapp för att göra ett spel idag, grovt tillyxade siffror antagligen (om någon ens kan räkna på exakta siffror).
Men i svenska höginflaterade kronor är det faktiskt 21 miljarder kronor som ska dras in bara för att gå +- noll. Sett från den synvinkeln är ändå inte 1500-1700 kr såååå jävla dyrt ändå.

Och man kan ju inte säga att 21 miljarder/1500 kr = 14 miljoner sålda spel heller. Är ju moms och säljares vinst som ska dras ifrån också. Jag skulle knappt tro man kan räkna på 500 kr in per spel netto ens. Om vi ändå räknar på 500 kr som jag höftade så ska det säljas 42 miljoner kopior innan spelet är i hamn ekonomiskt.

Enligt sajten Niche Gamer kommer de höga utvecklingskostnaderna på påstådda över två miljarder dollar därmed återspeglas i prislappen för spelet ...

https://www.gamereactor.se/rykte-grand-theft-auto-vi-pastas-kosta-runt-1700-kronor-1232323/
Citera
2023-12-05, 07:33
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Vad är grejen med alla svarta samt alla tjejers breda höfter och mega röv? Fattar inte riktigt det. På vilket sätt förhöjer det gameplay?
Men ok, rockstar har väl alltid varit så kanske.
Anyway, helt värdelös trailer, bara massa cutscenes.
Citera
2023-12-05, 07:46
Medlem
mhns avatar
Det här kan bli spelet som får mig att köpa en PS5:a. Jag har varit med sedan första generationen TV-spel på 70-talet och spelat mig igenom alla generationer fram t o m PS4:a. Mitt favoritspel genom alla dessa år är Vice City till PS2. Mycket beror på den härliga 80-tals viben, den förträffliga musiken och skådisarna, så även om GTA 6 kommer att ha extremt mycket bättre grafik och vara betydligt större, så kommer jag förmodligen inte hålla den lika varmt om hjärtat som Vice City. Men det ska bli roligt att få uppleva staden Vice City igen.
Citera
2023-12-05, 07:48
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Det här kan bli spelet som får mig att köpa en PS5:a. Jag har varit med sedan första generationen TV-spel på 70-talet och spelat mig igenom alla generationer fram t o m PS4:a. Mitt favoritspel genom alla dessa år är Vice City till PS2. Mycket beror på den härliga 80-tals viben, den förträffliga musiken och skådisarna, så även om GTA 6 kommer att ha extremt mycket bättre grafik och vara betydligt större, så kommer jag förmodligen inte hålla den lika varmt om hjärtat som Vice City. Men det ska bli roligt att få uppleva staden Vice City igen.
Bruh.
När detta kommer ut, lär ps6 redan vara ute
Citera
2023-12-05, 07:55
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Bruh.
När detta kommer ut, lär ps6 redan vara ute
Ja, det är ju ett bra tag kvar innan release. Så om PS6:an har släppts vid det laget så blir det att införskaffa den istället.
Citera
2023-12-05, 07:58
Medlem
zBr9s avatar
Tycker spelet ser roligt ut i trailern. Köper nog vid release
Citera
2023-12-05, 07:58
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Jag vettefan om jag kommer köpa det. Jag köpte gta5 till pc precis när det kom ut men tröttnade vid det uppdraget med nörden och smartphone företaget eller vad det nu var. De hade nån presentation. Där stängde jag ner sen blev det aldrig nåt mer spelande
Å andra sidan var jag runt 40 vid inköp så det kan ha bidragit en del kanske till att jag tröttnade så fort.
Sen hatade jag att man kunde välja vem man ville spela som. Jag fattade grejen men det tände av mig helt. Man ska vara EN karaktär i ett sp spel.
Det funkade iofs ganska bra i far cry 4 som jag gillade som fan..
Senast redigerad av lasse-bengtsson 2023-12-05 kl. 08:01.
Citera
2023-12-05, 08:37
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, absolut men som sagt, jag spelar på PC och kommer säkerligen få vänta till slutet av 2025.

Ska bli spännande att se specen på spelet så man vet vad som kommer krävas. Jag måste bygga nytt tills det släpps.
Det tog ungefär 1,5 år mellan att GTA V släpptes till PS3/Xbox 360, och PC.

Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Hyfsat hög prislapp för att göra ett spel idag, grovt tillyxade siffror antagligen (om någon ens kan räkna på exakta siffror).
Men i svenska höginflaterade kronor är det faktiskt 21 miljarder kronor som ska dras in bara för att gå +- noll. Sett från den synvinkeln är ändå inte 1500-1700 kr såååå jävla dyrt ändå.

Och man kan ju inte säga att 21 miljarder/1500 kr = 14 miljoner sålda spel heller. Är ju moms och säljares vinst som ska dras ifrån också. Jag skulle knappt tro man kan räkna på 500 kr in per spel netto ens. Om vi ändå räknar på 500 kr som jag höftade så ska det säljas 42 miljoner kopior innan spelet är i hamn ekonomiskt.

Enligt sajten Niche Gamer kommer de höga utvecklingskostnaderna på påstådda över två miljarder dollar därmed återspeglas i prislappen för spelet ...

https://www.gamereactor.se/rykte-grand-theft-auto-vi-pastas-kosta-runt-1700-kronor-1232323/
Jojo, men GTA V har sålt i över 190 miljoner exemplar.
Sålde 32 miljoner bara första 4 månaderna eller så.
Senast redigerad av Kottkompott 2023-12-05 kl. 08:40.
Citera
2023-12-05, 08:37
Medlem
Trailern släpptes i förtid!!!!

https://youtu.be/QdBZY2fkU-0?si=HgawBxe1gPKe8OKa
Citera
2023-12-05, 08:56
Medlem
MMXXIIIs avatar
Jävligt tråkigt att Rockstar var tvungna att släppa trailern tidigare än planerat. Ska ändå vänta med att se den till jag kommer hem efter jobbet. Nu vill jag ju bara hem!
Citera
2023-12-05, 09:03
Medlem
swebarbs avatar
Fan segt.. ingen release 2024 utan 2025 nångång, då gissar jag sommaren kanske, och pc versionen kommer 2026. Svårt bli hypad speciellt mycket när det ligger en bra bit bort men en kvinnlig i huvudrollen kan bli ballt som fan. Miami är perfekt miljö för gta såg supersnyggt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in