2023-12-04, 18:18
Medlem
Enligt Henning Witte och Håkan Bergmark så är spränghålet med utstående tulpanliknande skador, som Bergmark upptäckte vid dykningar (enligt HB), igensvetsat och målat över så perfekt att det inte går att skönja på 85 meters djup, trots att man vid den tiden inte kunde dyka djupare än 57 meter. Det hela låter ju helt orimligt det som dessa två mytomaner påstår.
Citera
2023-12-04, 19:13
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Han talar faktiskt tyska flytande.
Ang marockanerna var det 4 stycken och märkligt nog hamnade 5 stycken på sjukhus.

Det var 5 st. Först hamnade 4 på sjukhus. I en video några dagar senare så hade alla 5 hamnat på sjukhus. Glöm inte att Håkan jobbat i Estland i början av 90-talet och åkt med Estonia många gånger. Han jobbade även på MTG med Adam Alsing. Har även haft opalgruva i Australien.
Citera
2023-12-04, 19:41
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestervikarie
Det var 5 st. Först hamnade 4 på sjukhus. I en video några dagar senare så hade alla 5 hamnat på sjukhus. Glöm inte att Håkan jobbat i Estland i början av 90-talet och åkt med Estonia många gånger. Han jobbade även på MTG med Adam Alsing. Har även haft opalgruva i Australien.

https://twitter.com/BergmarkStig1/status/1628662644251979776

"Kollar min guldreserv - fan bara 3 kg kvar får nog söka socialbidrag strax"

I numera borttagen video/live skall han ha påstått att han "har varit "guldgrävare" i Wedderburn, Victoria, Australien och även investerat i aktier Sydafrikanska guldgruvor. Guld är den bästa investering någon kunnat göra efter fastigheter och mark." Bergmark var där på 1990-talet samtidigt som han jobbade i Estland. Karln måste vara riktigt schizofren även för en mytoman. Något om en opalgruva hittar jag tyvärr inte.

Läggs till sagda CV. Men jag lägger inte ut den just nu, utan avvaktar vidare återkopplingar.
Senast redigerad av Oldg 2023-12-04 kl. 19:50.
Citera
2023-12-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg

I numera borttagen video/live skall han ha påstått att han "har varit "guldgrävare" i Wedderburn, Victoria, Australien och även investerat i aktier Sydafrikanska guldgruvor. Guld är den bästa investering någon kunnat göra efter fastigheter och mark." Bergmark var där på 1990-talet samtidigt som han jobbade i Estland. Karln måste vara riktigt schizofren även för en mytoman. Något om en opalgruva hittar jag tyvärr inte.

Läggs till sagda CV. Men jag lägger inte ut den just nu, utan avvaktar vidare återkopplingar.

Håkan är en salig blandning av Indiana Jones, James Bond och Fantomen
Citera
2023-12-04, 20:14
Medlem
Ovralls avatar
Citat:

Har presenterat länge bak i tråden (använd helst sökfunktionen om du har bråttom) om den beryktade dykloggboken som stals och sedan mystiskt kom tillbaka. Det hela framgick i något klipp med Håkan och Henning på youtube, länken finns som sagt här i tråden (om den inte låg på Håkans gamla kanal). Där sitter de i kajutan och berättar att Håkan gav loggboken till Jutta Rabe någon gång på 00-talet som bevis för sin dykning men att Rabe (2006 vill jag minnas) fick inbrott i sin studio och loggboken stals (implicitet är givetvis att någon organisation låg bakom inbrottet för att undanröja Håkans bevis). I senare klipp har Håkan suttit i kajutan och viftat med samma loggbok och hävdat att den bevisar att han dykt på Estonia.
Citera
2023-12-04, 20:22
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Har presenterat länge bak i tråden (använd helst sökfunktionen om du har bråttom) om den beryktade dykloggboken som stals och sedan mystiskt kom tillbaka. Det hela framgick i något klipp med Håkan och Henning på youtube, länken finns som sagt här i tråden (om den inte låg på Håkans gamla kanal). Där sitter de i kajutan och berättar att Håkan gav loggboken till Jutta Rabe någon gång på 00-talet som bevis för sin dykning men att Rabe (2006 vill jag minnas) fick inbrott i sin studio och loggboken stals (implicitet är givetvis att någon organisation låg bakom inbrottet för att undanröja Håkans bevis). I senare klipp har Håkan suttit i kajutan och viftat med samma loggbok och hävdat att den bevisar att han dykt på Estonia.

Tack för tipset! Har den på min "att-kolla-upp" så har jag sökt den tyska polisen, för att kolla om det verkligen har varit något inbrott hos Jutta Rabe. Finns inget i tysk media som jag kan hitta.
Citera
2023-12-04, 20:24
Medlem
Ovralls avatar
Här har @Oldg till listan. Lyckligtvis fungerar länken eftersom konspirations-witte inte insett lögnen och plockat ner klippet från sin kanal. Håkans klipp från 2021 när han viftar med sagda loggbok tror jag dock försvann med hans gamla kanal.

Citat:
Hänvisar till en svammelvideo på Wittes kanal från 2018: https://youtu.be/soephyqFFcw mellan 23:00 och 27:00 pratas det just om Håkans dykbok (även här med blyerts) som han skickade till Jutta Rabe som bekräftade äktheten på ett forensiskt institut i Tyskland. 3-4 månader senare (detta måste ha varit runt millennieskiftet) fick Rabe inbrott i studion i Berlin varpå dykbok och äkthetsintyg försvann spårlöst.

Frågan är alltså vilken dykbok Håkan viftar med nuförtiden? Kan det vara så att tjuvarna insåg vikten av vad de hade stulit och lämnade tillbaks den? 😂

Skämt åsido så skulle jag vara mycket, intresserad av att se Håkan bli konfronterad med detta. Videon ovan är bara tre år gammal, hur skulle han kunna förklara att han helt plötsligt har den nu?
Citera
2023-12-04, 20:25
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Här har @Oldg till listan. Lyckligtvis fungerar länken eftersom konspirations-witte inte insett lögnen och plockat ner klippet från sin kanal. Håkans klipp från 2021 när han viftar med sagda loggbok tror jag dock försvann med hans gamla kanal.

Tack för hjälpen!
Citera
2023-12-04, 20:27
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Tack för tipset! Har den på min "att-kolla-upp" så har jag sökt den tyska polisen, för att kolla om det verkligen har varit något inbrott hos Jutta Rabe. Finns inget i tysk media som jag kan hitta.

Media rapporterar sällan om inbrott så det kan nog bli svårt att verifiera men bra att försöka gå till botten med. Det intressanta här är att Håkan numera säger sig vara i besittning av boken samtidigt som han (inte Rabe!) bekräftar för Witte att den blev stulen i Berlin, egentligen inte själva stölden i sig.
Citera
2023-12-04, 20:32
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Media rapporterar sällan om inbrott så det kan nog bli svårt att verifiera men bra att försöka gå till botten med. Det intressanta här är att Håkan numera säger sig vara i besittning av boken samtidigt som han (inte Rabe!) bekräftar för Witte att den blev stulen i Berlin, egentligen inte själva stölden i sig.

Det som talar emot att det har varit ett inbrott är att Jutta Rabe torde väl i sådana fall skrikit sig hes och talat om sabotage, hot emot yttrandefriheten och demokratin, när man ger sig på journalister och deras källmaterial och sammankallat till en presskonferens och pekat finger Men vad jag kan se så har hon inte sagt någonting. Detta borde väl om något, ha nått tysk press eller deras alternativ media. Eller så har de dragit en "vals" för de fattat att HB inte är en källa att lita på.......
Citera
2023-12-04, 20:54
Avslutad
Citat:
Frågan är alltså vilken dykbok Håkan viftar med nuförtiden? Kan det vara så att tjuvarna insåg vikten av vad de hade stulit och lämnade tillbaks den?

Skulle tro att MI6 ryckte ut och hämtade hem loggboken åt den eminente Agenten Bergmark. 😂.
Citera
2023-12-04, 20:54
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Tack för hjälpen!

Du har säkert snappat upp detta också, men i både klippet med Witte och i swebbtv-intervjun hävdar Håkan att han själv åkt med Estonia mellan Stockholm och Tallinn 90-91. Estonia gick från sin sjösättning 80-91 mellan Stockholm och Finland under namnet Viking Sally och Silja Star. 91-93 gick hon mellan Umeå och Vasa under namnet Wasa King. Först i februari 1993 fick hon namnet Estonia och började trafikera Stockholm-Tallinn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/M/S_Estonia

En sådan enkel faktakoll klarar han inte ens av. Även om han åkt med Estline 90-91 så skulle han ha åkt med den betydligt mindre färjan Nord Estonia.

https://sv.wikipedia.org/wiki/M%2FS_Adriatica_Queen?wprov=sfla1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in