2023-12-04, 16:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Klart de andra barnen måste få fira jul verkar föräldrarna ha ansett , de var ju tom tvugna att dokumentera firandet när barnen öppnade julklappar bland annat kuvert från SÄ med pengar eller presentkort.
Nu är ju fotona maskade så det går ju inte att se barnens ansikte men de borde inte sett särskilt glada ut om ens syskon ligger svårt skadat på sjukhus .
Föräldrarna borde inte ens ansträngt sig för att låtsas att det var en normal jul utan istället sett till att de åkte till sjukhuset allihopa om det inte fanns någon där barnen hade kunnat vara
Men de brydde sig ju inte ett dugg om Z, så varför skulle de vara ledsna och inte fira jul?
Citera
2023-12-04, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nog har den manipulativa J levt i verkligheten, med sina ondsmidande planer.
Hon var högst medveten att det hon gjorde var fel och hon visste alltså helt och hållet vad hon gjorde.
Så varför skulle hon dömas till rättspsyk?
Vilken behandling ska hon få mot sin ondska, tycker du?

Idiot. Döms häxan till rättspsyk så blir det fråga om en icke-tidsbestämd förvaring som i realiteten kan bli livstid, döms hon till fängelse så är hon ute om några år igen. Därför rättspsyk.

Efter att jag skrev det så har dock andra hävdat att hon kan vara ute inom loppet av några månader även därifrån, så det får bli som det blir. Jag kan inte påverka det hela.

Citera
2023-12-04, 17:19
Medlem
Sett till hennes svar på frågor så han hon hjärnkapacitet att svara undvikande och tillrättalagt på åklagares frågor. Hon är inte sjuk. Manipulativ snarare.
Citera
2023-12-04, 17:22
Medlem
Mamman låter mentalt efterbliven. Ta ifrån henne alla barn. Lås in mamman och pappan för gott, för alltid.
Citera
2023-12-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Verkar som att föräldrarna satt i system att få diagnoser på barnen, det är säkert lönsamt på många vis. Försäkringspengar, vårdbidrag m m. Och varför skaffa så många barn när man uppenbarligen inte klarar av att ta hand om de första?

Håller med, ju fler diagnoser de får på barnen, skaffa många barn ger flerbarnstillägg och hr barnen diagnoser som nPF kan de få ut vårdbidrag, försäkringspengar om de haft försäkringen från födseln m.m mkt känns ekonomiskt men det är annat som inte stämmer. Att hon är mest utsatt och att man sett till att hon är den i familjen är inget jättekonstigt. Jag har själv varit i en familj jag hamnade så försummades en av syskonen i familjen av 6 barn, det fanns 6 barn där med olika diagnoser däremot så hade de problematik och fick vård, omsorg och mat, skolgång osv med med svår problematik NPF fick de andra barnen all uppmärksamhet, allt den flickan gjorde ansågs som att hon bara ville ha uppmärksamhet medans mamma skröt om de andra barnen att de hade hög iq , var bäst i sin klass fick gå upp en klass osv. Mycket igenkänning i denna familj kan jag säga men inte samma sak men just gällande vara det syskonet som får minst kärlek och trygghet ingen stor familj. Nu har inte hon vanvårdats svälts osv som Z men har diagnoser med IF autism AdD och därför inte lika smart som sina syskon och hon har försummats på sina känslor att få höra av sin mamma att hon är korkad, att hon aldrig kommer lära sig, att skärpa till sig, att hon bara gör det för uppmärksamhet osv handlar om att hon aldrig fått den uppskattningen för favoritsonen med flest diagnoser har fått all uppmärksamhet. Den mamman har ingen förmåga till att älska sina barn även om hon hävdar att hon gör det. Jag tror det är vanligt att många barn i en familj med kaotisk situation med diverse problematik gör att barnen prioteras olika. I det jag pratar om handlar de om syskonskaran mobbar sin syster men inte som Z utsatts för det finns kärlek mellan syskonen och en förälder som vill göra sitt bästa men räcker inte till pga för många barn och brister känslomässig tillgänglighet.

I Z fall är det extremt illa, men just att ett syskon blir svarta fåret är inte jätteovanligt men det Z utsatts för är inte bara svarta fåret i familjen utan familjen har utsatt henne för våld både fysisk psykisk, utsatt för svält, vanvård, omsorgsbrist, mobbning, övergrepp, berövad sin frihet och integritet och det enda dessa föräldrar ska ha är fängelse och aldrig någonsin få ha barn igen inte ens de barnen som föräldrarna inte utsatt för deras liv och åsikter är destruktiva. Jag säger inte att man ska splittra de och inget umgänge men dessa ska inte få vara föräldrar utan syskonen bör hamna i stabila familjehem som ger de rätt värderingar förutsättningar och omvårdnad. Kapabla föräldrar med förmågan att ta hand om barn med stabil tillvaro.

Särskilt äldsta S skall inte få flytta hem då hon behöver nog all terapi i världen för att sluta skydda sina föräldrar pga deras hjärntvätt och blir normal. Risken är att hon redan är för gammal för att h svårare att anpassa sig och växa upp med bra värderingar.

De yngsta finns det hopp för att programmera om sin syn på Z.

I vanliga fall är jag emot att ta barn från föräldrar och sätta umgängesbegränsning m.m men i detta ärende är det solklart att det ska inte ha vårdnad och barn hos sig när de kommer ut om de nu får fängelse jag hoppa de får fängelse och att de hamnar på fel avdelning så kanske de får uppleva lite verklighet. Avskum är vad de är, de har torterar Z och utsatt henne för allt möjligt och hela sanningen kommer nog aldrig fram även om Z kommer berätta mer hon minns för sina närmsta.
Citera
2023-12-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Jag har fått en stark känsla och teori uttav mammans förnekande.

Jag tror flickan den yngsta blivit utsatt för sex och våldtäkter av pappan och därav har mamman avfärdat henne som
En flicka med hjärnskada Och frysitnut henne pga av svartsjuka/förnekelse etc.

Därav att dom andra syskonen behandlats bättre för dom inte varit utsatta för övergreppen och inte är hel syskon också

Du har snurrat till det.
Z är inte yngsta flickan som du skriver.
Z är helsyskon med 3 av syskonen som behandlats ”bra”.
Citera
2023-12-04, 17:49
Medlem
Har en fråga, tycker det är så få frågor till föräldrarna förstår att rapporteringarna inte får med allt men känns det inte som åklagaren skulle kunna ställa mycket fler frågor? Och Z försvarare bör väl också ha en del frågor? Trodde förhören med föräldrarna skulle ta flera dagar.
Citera
2023-12-04, 17:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Idiot. Döms häxan till rättspsyk så blir det fråga om en icke-tidsbestämd förvaring som i realiteten kan bli livstid, döms hon till fängelse så är hon ute om några år igen. Därför rättspsyk.

Efter att jag skrev det så har dock andra hävdat att hon kan vara ute inom loppet av några månader även därifrån, så det får bli som det blir. Jag kan inte påverka det hela.

Undrar vem som är idiot här?
Man ska alltså döma alla till rättspsyk så de får sitta längre inlåsta? Tror inte det fungerar riktigt så? Hon ska dömas till fängelse enligt de juridiska lagar vi.
Sen är det större risk att hon släpps ut från rättspsyk när hon anses "psykiskt frisk."
Men nu ska jag sluta svara de som inte kan bete sig civiliserat mot andra.
Citera
2023-12-04, 17:56
Medlem
Finns en bok som heter "flickan som kallades det", el liknande. Författaren skriver om sin uppväxt som verkar väldigt lik denna. Misshandlad och mobbad av föräldrarna men syskonen behandlades normalt.
Finns det nån diagnos eller syndrom på föräldrar som gör så?
Stackars lilla barn, hoppas hon får ett bra liv hos fosterföräldrar
Citera
2023-12-04, 18:06
Medlem
Pojken som kallades Det .Författaren heter Dave Pelzer .
Har boken men inte läst.
Citera
2023-12-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Sorgligt men sant.

Men, dolt missbruk? Mamman var känd sprutnarkoman innan, DET skulle följts upp. Ett barn föddes med abstinens, DET skulle följts upp. I alla händelser skulle Z följts upp!!
Dolt missbruk är vanligt idag, föräldrar krökar o knarkar, med diverse substanser.
Föräldrarna ger ett sken av att fungera. har jobb o smälter in,
ingen i omgivningen förstår eller vill förstå att på kvällar nätter o helger
så är det bara barnen som vet,
vad som sker bakom familjens dörr.
Ungarna vaktar sin föräldrar o isolerar sig bakom stängda dörrar.

Det är det som kallas dolt missbruk. I media kallar man det festknarkande.
Denna mamma använde amfetamin, stod att läsa.
Hur hon reagerade på amfetamin skiljer nog inte från andra amfetaminmissbrukare.
Dessutom åt hon smärtstillande o adhd-medicin, ritalina?

Hon var igång på nätterna, vad hon gjorde o sysslade med amfetamin i kroppen vet vi inte
att hon vakade vid lungmaskinen tror jag inte.
Hon behövde vila/sova på dagarna. Vad Z och systern gjorde dagtid, när mamma vilade har inte framgått
Tror det var sonen som lämnade uppgifter om att ha sett mamma ta spruta..
Hon dolde sitt missbruk, en del var recept-utskrivet. Annat stuff inte.
Citera
2023-12-04, 18:41
Medlem
utan.att.stannas avatar
En bisak jämfört med monstrena, men man hoppas ju att huvuden kommer rulla i Eslövs kommun också i såväl skola som BVC och soc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in